‘E-commerce november en december groeit 7 tot 9 procent’
De jaarlijkse prognose voor de feestdagenretail van adviesbureau Deloitte geeft aan dat retailers dit jaar nog steeds een matige groei kunnen verwachten.
De jaarlijkse prognose voor de feestdagenretail van adviesbureau Deloitte geeft aan dat retailers dit jaar nog steeds een matige groei kunnen verwachten.
“Overal in je winkel korting geven is geen strategie en helemaal niet omdat de concurrent het ook doet”, Sam Panzer van Talon.One is duidelijk: ga slim om met kortingsacties.
Tweederde van de aankopen bij TikTok Shops, in Nederland nog niet beschikbaar, speelt zich af in de categorieën Beauty, Fashion en Near Food.
Webwinkels die gratis retouren aanbieden, doen dat vaak uit na-aperij. Ze hebben dan geen gecalculeerd retourenbeleid, waarmee ze zelfs winst zouden kunnen maken.
Chinese webwinkels als Shein en Temu lijken de meer traditionele online modeverkopers in te halen. Dat bleek gisteren uit een presentatie van NIQ/GfK op Emerce Fashion in Amsterdam. Met name Zalando voelt in heel Europa de druk van nieuwe spelers.
De Belgische maaltijdboxfabrikant Foodbag komt met herbruikbare dozen ter vervanging van de bestaande kartonnen. In de toekomst wil men eenmalige verpakkingen, zoals bij pasta of rijst, zien te vervangen door herbruikbare alternatieven.
Deliveroo gaat dierenvoeding leveren via een exclusief partnerschap met speciaalzaak Tom&Co in Vlaanderen. De bezorgdienst breidt zo zijn aanbod verder uit richting non-food.
Marktplaats heeft na een proef Brenger geselecteerd als nieuwe verzendpartner voor grote producten. Vanaf vandaag kunnen alle kopers op Marktplaats gemakkelijk en duurzaam grote tweedehands items, zoals meubels, laten bezorgen via Brenger.
De totale online fashion-, beauty- en luxuryretailmarkt in Europa en het VK komt dit jaar uit op 213 miljard euro en groeit volgend jaar met zo’n vijf procent.
House of Tickets (Tripper.nl en Ticketveiling.nl) neemt per 1 december de labels VakantieVeilingen en ActievandeDag van Talpa eCommerce over. Daarmee komt een einde aan de e-commerce activiteiten van het mediabedrijf.
De Duitse stad Frankfurt am Main houdt komende maand een proef met stadslogistiek per tram. Amazon treedt daarbij als e-commercepartner.
YouTube breidt zijn samenwerking met Shopify uit om meer merken aan boord te krijgen voor zijn YouTube Shopping-partnerprogramma. Daarmee hoopt de Google dochter een antwoord te hebben op TikTok Shop.
Schoenenhandelaren en -fabrikanten in Duitsland kampen met toenemende concurrentie van Aziatische winkelportalen, meldt heise online. ‘Temu en Shein overspoelen Duitsland met goedkope schoenen van meestal slechte kwaliteit, soms zijn de goederen ook schadelijk voor de gezondheid’, zegt Rolf Pangels, algemeen directeur van de handelsvereniging Textil Schuhe Lederwaren (BTE), ter gelegenheid van de beurs Shoes in Düsseldorf. De vereniging roept op tot effectieve controles en eerlijke concurrentie.
Tweedehandsplatform Vinted faciliteert sinds kort ook de koop en verkoop van tweedehands elektronica.
Bij het Rat Verlegh Stadion in Breda, de thuisbasis van eredivisieclub NAC, is een DHL pakketautomaat geïnstalleerd. Deze automaat stelt supporters en buurtbewoners in staat om op elk gewenst moment pakketten te versturen en op te halen.