More stories

Ook straatmuzikanten gaan ‘contactloos’

Het Zweedse iZettle, binnenkort in handen van PayPal, lanceert samen met de organisatie Busk in London een contactloze betaaloplossing voor straatmuzikanten. De Londense burgemeester Saduq Khan belooft dat de oplossing in alle 32 stadsdelen wordt geïntroduceerd.

Payment

Online en offline retail op elkaar afstemmen levert meer op dan het kost

De integratie tussen online en offline verkooppunten is voor de meeste omnichannel retailers nog steeds geen realiteit. Ze schrikken terug voor de benodigde investeringen, terwijl de ervaring leert dat die snel terug te verdienen zijn.

Customer Experience

Infographic: 23 jaar Amazon

Amazon is van een bescheiden online boekverkoper in 23 jaar uitgegroeid tot een van de grootste webwinkels ter wereld. Alleen al in de VS heeft Amazon een marktaandeel van 43 procent met ruim 300 miljoen gebruikers. Dagelijks worden 1 miljoen nieuwe artikelen toegevoegd. Een infographic vol Amazon weetjes en een mooie tijdlijn.

Marketplaces
Premium

Ken Fontijn chief digital officer bij MediaMarkt

MediaMarkt Nederland krijgt een nieuwe directiepositie. De eerste chief digital officer van de elektronicawinkel wordt Ken Fontijn, die eerder werkte bij Coolblue, V&D en tot recent Zalando in Berlijn.

E-commerce

Frederik van der Veen nieuwe CEO Overstappen.nl

Frederik van der Veen is de nieuwe CEO van Overstappen.nl. Hij wordt verantwoordelijk voor het aanscherpen van de strategie en voor productontwikkeling. Van der Veen volgt hiermee Joris Evendik op.

E-commerce

Bijna 3000 iOS apps goed voor 1 miljoen dollar omzet per jaar

Bijna 3000 iOS apps zetten meer dan 1 miljoen dollar per jaar om. Dat concludeert marktvorser App Annie na eigen onderzoek. Het is een opmerkelijke mijlpaal tien jaar nadat Apple de App Store introduceerde.

Mobile

IKEA: derde meer online omzet door campagne zonder tv

Een campagne rondom de feestdagen met daarin naast een pop-up store zo’n beetje ieder denkbaar digitaal middel, heeft IKEA’s webwinkel op de kaart gezet. Tijdelijk althans. Opvallende keuze: het bedrijf heeft tv links laten liggen. Dat vertelde Nina Balvert, Country Digital Manager, gisteren op Emerce Digital Marketing Live!. Het resultaat: in de laatste zes weken van het jaar zette het online een derde meer om.

Customer Experience

Fraude opsporen blijft (deels) mensenwerk

Online fraude kun je grotendeels geautomatiseerd opsporen met nieuwe technologieën maar toch blijven handmatige controles noodzakelijk. De wiskundige logica van kunstmatige intelligentie is niet ingesteld op nuances, de menselijke geest wel.

Payment

Eerste elektrische Renault Master in Europa voor PostNL

PostNL heeft de eerste twee elektrisch aangedreven Renault Master Z.E. modellen in Europa in gebruik genomen. De emissievrije bestelbus speelt een belangrijke rol om dedoelstellingen van PostNL ten aanzien van CO2-reductie te realiseren.

Logistics

Juiste boodschap op het juiste moment dankzij DMP

Hoe benut je alle informatie van je klant om hem in elke fase van de customer met een relevante boodschap te bereiken? Etiketten- en labelprinterleverancier Zolemba maakt beter gebruik van de beschikbare data. Het resultaat is een stijging in de conversie van 28 procent.

Conversie

Schoenenzaak Bristol sluit winkels, nadruk op e-commerce

Het moederbedrijf van schoenwinkelketen Bristol gaat twintig van de 270 winkels sluiten in Nederland en België om zich te concentreren op zijn e-commerceplannen.

Retail

Deloitte: strijd om toerist wordt nog feller

Het gemak van online boeken betekent dat de concurrentie om de aandacht van reizigers nog groter wordt. Met name in de hotellerie wordt de druk hoog, voorspelt Deloitte in het rapport ‘Moving the global travel industry forward’.

E-commerce

Orderpick robot heeft een goed paar ogen, maar staat nog in de kinderschoenen

Bedrijven die hopen dat robots binnenkort al hun pakketjes gaan inpakken moeten nog even geduld hebben. “De mens is voorlopig sneller en flexibeler”, vertelde Herbert ten Have van het Delftse Fizyr gisteren op E-commerce Live.

Fulfillment

E-commerce Live: de foto’s

Een volle bak gisteren voor E-commerce Live, het evenement van Nederland voor e-commerce professionals en beslissers met niet de minste deelnemers: er waren presentaties van de HEMA, Transavia, Marktplaats, Bloomon, Takeaway en Leapp. Ook was er een speciale track gewijd aan logistiek en e-fulfillment. Vandaag het derde en doorgaans drukst bezochte evenement Digital Marketing Live. Alle foto’s van Peter Boer vind je hier.

E-commerce

Flinders gekozen tot Logistieke webshop van het jaar

Flinders is zojuist gekozen tot Logistieke Webshop van het Jaar. Bij de finale ging het tussen twee partijen KPN en Flinders. De winnaar werd bekend gemaakt op E-commerce Live!

Logistics