More stories

‘Helft Duitse webwinkels actief in Nederland’

Iets meer dan de helft van de Duitse professionele webwinkels is ook actief in Nederland. De minderheid van die shops heeft geen landspecifieke strategie.

E-commerce

Informatiedeling biedt webshop extra slagkracht

Veel webshops zijn nog onvoldoende in staat hun marketingbeloften na te komen. Dit vraagt om een nauwe samenwerking tussen webshop, gespecialiseerde partnerbedrijven en logistieke dienstverleners.

E-commerce

Tijdsbesparing en gemak brengen Sinterklaasrecord webshops

Tijdsbesparing, de openingstijden van webwinkels en het kunnen vermijden van drukte in de winkelstraten zijn de belangrijkste redenen voor weer een e-commercerecord in deze Sinterklaarperiode.

E-commerce

Virtuele paskamer snijdt logistieke kosten weg

Een schijnbaar simpele technologie kan de onlinefashionindustrie jaarlijks honderden miljoenen euro’s aan kosten besparen: webcams die de kledingmaten van online shoppers kunnen meten. Het Zweedse Virtusize rolt internationaal uit.

E-commerce

Streekbox.nl breidt uit naar landelijke dekking

Producten van de boer uit de regio van het land direct aan de voordeur bezorgen. Dat is wat Streekbox nu regionaal doet. Via NRC Handelsblad peilt het nu de vraag naar en mogelijkheid van landelijke dekking.

E-commerce

Adyen rolt mobiel betaalsysteem uit naar fysieke retail

Adyen begint de uitrol van een mobiel betaalsysteem om zijn positie in de fysieke retailwereld te versterken. Daarbij komt het partijen tegen als Payleven, iZettle en SumUp.

E-commerce

Bever begint met Click & Collect

Outdoor-specialist Bever opent zijn vernieuwde webwinkel en laat het offline en online kanaal met elkaar versmelten.

E-commerce

Grote uitbreiding bol.com op komst

In de loop van volgend jaar opent bol.com drie nieuwe productgroepen. Moederbedrijf Ahold ziet het Plaza, de handelssite voor derden, als een rubriek met miljardenpotentie.

E-commerce

Nieuwe productcatalogus geeft online fashion mondiale impuls

Begin volgend jaar verschijnt er een online productcatalogus waar webwinkels en vergelijkers gratis productinformatie over modeartikelen uit kunnen halen. Dat bevordert volgens de initiatiefnemers de internationale handel.

E-commerce

Amazon opent uitgeverij in Europa

Amazon.com gaat begin 2013 zelf boeken uitgeven in Europa en verkopen via zijn eigen webshop en Kindle e-readers.

E-commerce

Uitval in betaalproces m-commerce boven 50 procent

Als een webshop al een mobiel kanaal heeft, is de kans dat een klant tijdens het betaalproces nog afhaakt meer dan vijftig procent. Hype alert: falende usability aan het einde van de funnel.

E-commerce

Sarenza: ‘Nederlandse shopper erg veeleisend’

De Nederlandse consument is a-typisch, lijkt in niets op kopers in andere EU-landen en is veeleisend. Daar staat tegenover, dat hij graag goed betaalt voor een goede deal.

E-commerce

Sanoma neemt belang in webwinkelketen

Sanoma neemt een belang in SB Commerce, een bedrijf dat vijftig webwinkels exploiteert in het domein Home Deco.

E-commerce

eDarling opent offline filiaal

Datingsite eDarling opent in Berlijn zijn eerste offline filiaal. Getrainde adviseurs helpen de bezoekers bij hun online zoektocht.

E-commerce

Statsground zoekt buitenlandse uitbreiding

Statsground, een bedrijf dat web analytics aan televisie koppelt, breidt zijn dienstverlening uit naar het buitenland.

Analytics