More stories

Farfetch op SXSW: ‘Online modewinkels zijn persoonlijker dan offline winkels’

Gaat tech-unicorn Farfetch dit jaar naar de beurs? Het zou zomaar kunnen, al liet José Neves, de CEO van het grootste high-end fashion platform, er niks over los. Met een waardering van vijf miljard euro is het wel een logische stap voor het tien jaar oude bedrijf.

SxSW

Ook Utrecht scherpt regels Airbnb aan

In navolging van Amsterdam gaat ook de gemeente Utrecht de regels met betrekking tot Airbnb en andere particuliere vakantieverhuur aanscherpen.

Travel

Samsung en Albert Heijn gaan samenwerking aan met online boodschappen

Samsung en Albert Heijn gaan een samenwerking aan op het gebied van online bestellen. Wellicht al in het voorjaar kunnen consumenten met behulp van een app in hun (Samsung) koelkast kijken en meteen boodschappen bestellen.

Food

Marktplaats in logistieke proef met start-up Brenger

Consumenten die een bank, bed, kast of vriezer via Marktplaats kopen hoeven geen zorgen meer te hebben over het vervoer. De handelssite sloot een samenwerking met start-up Brenger.nl, dat bemiddelt in koeriersdiensten.

Logistics

Datagedreven de concurrentie verslaan op bol.com en Amazon

Marketplaces zoals Amazon, bol.com en Alibaba groeien als kool en bieden kansen op het gebied van traffic en brand exposure. Het omzetaandeel van merken die hun product via deze kanalen verkopen, stijgt in rap tempo. Maar hoe blijf je de concurrentie voor? Alleen met de juiste datagedreven optimalisaties word je succesvol op marketplaces.

E-commerce platforms

Airlines geven niets om je privacy: casestudy Emirates.com

Ik vroeg mijn vrouw of het ok is als een vreemde haar geboortedatum kent. ‘Alleen als ze me een verjaardagscadeautje sturen,’ grapte ze. En je paspoortnummer? Ze legde het boek weg dat ze aan het lezen was. Nu had ik haar aandacht.

Security

Google Shopping sluit API voor Magento: wat te doen?

Over drie weken verdwijnt de API waarmee onder meer Magento-gebruikers hun webwinkel direct integreren met Google Shopping. Wat is het alternatief?

Magento

Nieuwe betaalmethode voor gespreid betalen

De Nederlandse startup SprayPay lanceert een naar eigen zeggen nieuwe online betaalmethode voor de Nederlandse markt. Met SprayPay kunnen consumenten hun online aankopen tussen 250 en 2500 euro gespreid betalen.

Payment

PostNL aan de slag met blockchain voor supermarkt

PostNL wil de Nederlandse logistieke partner zijn voor INS Eosystem. Dat biedt een online marktplaats, gebaseerd op een blockchain, waar fabrikant direct aan de consument diens dagelijkse boodschappen kunnen verkopen.

Blockchain

Celstraf geëist voor verkoper malafide websites

Het Openbaar Ministerie eist een celstraf van 24 maanden (waarvan zes maanden voorwaardelijk) tegen een 21-jarige man uit Almere die verdacht wordt van het bouwen en verkopen van nep-websites. Ook moet hij 13.000 euro aan criminele winst terugbetalen.

E-commerce

Bedenker Amazon Prime stapt op

Greg Greeley, hoofd van Amazon Prime, gaat het bedrijf na achttien jaar verlaten, zo maakte hij deze week bekend op Linkedin.

Logistics

Nederlandse online omzet 22,5 miljard in 2017, maar groei vertraagt

De omzet van Nederlandse webwinkels bedroeg 22,5 miljard in 2017, een groei van zeker 13 procent ten opzichte van het jaar daarvoor. Dat blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland, dat vanochtend is gepubliceerd.

E-commerce

Otrium krijgt Beste Starter Award

In de WesterUnie te Amsterdam zijn vandaag de eerste Shopping Awards 2018 uitgereikt. Otrium nam vanmiddag de Beste Starter Award in ontvangst. De online outlet voor modemerken bleef daarmee de webwinkels Beerwulf (speciaalbier) en Twickto (duurzaam constructiespeelgoed) voor.

E-commerce

Coolblue gaat tv’s bezorgen en installeren

Coolblue breidt zijn eigen blauwbussige bezorgdienst uit en gaat naast witgoed ook televisies bezorgen. En installeren. “Want het maakt klanten ongelofelijk blij en dan gaan ze meer bij ons bestellen”, vertelt directeur Pieter Zwart.

Logistics

Dille & Kamille: ‘Webwinkel hoeft niet leidend te zijn’

Vergeleken met de dertig winkels is de webshop van Dille & Kamille nu in omzet de grootste vestiging. En hoewel het belang van de online verkoop alleen maar zal groeien, realiseert het bedrijf zich ook dat de focus moet blijven liggen op de offline aanwezigheid. “Het klinkt als de omgekeerde wereld”, zegt marketing- en e-commercemanager Arnout Baas. “Maar veel van onze klanten kopen liever in de winkelstraat.”

Customer Experience