More stories

Wat iedere marketeer moet weten over programmatic buying

Programmatic buying zet voet aan de grond op het gebied van het aankopen van digitale advertentieruimtes, en daar plukken internetbedrijven dankzij betrouwbare conversies de vruchten van. Cyril Westerhof, country manager Benelux bij RTB House, vertelt je wat je als marketeer zou moeten weten.

Programmatic

Het einde van de online-supermarkt: wat is verdienmodel van Picnic?

Velen voorspelden het einde van de winkels, dat bleek niet uit te komen. Niet voor kledingwinkels, niet voor schoenenwinkels. Deze winkels, in de fysieke variant, gaan juist een grote bloeiperiode tegemoet. Maar de supermarkten? ‘Binnenkort doen we onze boodschappen bijna allemaal online’. Zou het? Moeten we investeren in de online supermarkt? Of juist in de fysieke supermarkt? ‘Kijk niet vreemd op als Amazon over een paar jaar meer fysieke omzet kent dan online omzet

Retail

Omoda stapt over op Salesforce Commerce Cloud

Schoenwinkel Omoda stapt over van een systeem op maat naar het internationale cloudplatform Commerce Cloud van Salesforce.

Fashion

Belgische Spar test contactloos en kassaloos betalen

De Belgische vestigingen van supermarkt Spar introduceren een app waarmee klanten hun boodschappen kunnen scannen en afrekenen. Dat bevestigt Colruyt Group aan de redactie van RetailDetail. Retail Partners Colruyt Group maakt de app voor Spar.

Payment

Consumentenbond: betaal niets aan Best-Tip.nl

De Consumentenbond waarschuwt tegen het bedrijf Best-Tip.nl, dat via een telefonisch aanbod consumenten geld afhandig probeert te maken door korting te beloven op reizen. Een e-mail met meer informatie wordt niet verstuurd, wel een aanmaning.

Legal

‘Amazon opent zes vestigingen van Amazon Go’

Amazon gaat zeker zes vestigingen openen van Amazon Go, de kassaloze winkel die onlangs officieel in gebruik is genomen. Enkele winkels komen in Seattle, de stad waar Amazon zijn hoofdkwartier heeft, andere in Los Angeles.

Retail
Premium

PostNL: 38 procent omzet uit e-commerce

De omzet uit e-commerce voor PostNL bedraagt 38 procent van de omzet in het vierde kwartaal tegen 33 procent een jaar terug. Dat maakte de pakketvervoerder vanochtend bekend.

Logistics

Optiekverkoper polette werkt aan onbemande showrooms

Optiekverkoper polette, ooit een pure player, wil het aantal fysieke showrooms in Europa fors uitbreiden. Nederland is tot nu toe het enige land waar het bedrijf showrooms heeft, in Amsterdam en Utrecht.

Retail

Hotelgift en Flightgiftcard: cadeaubonnen met eigen boekingssysteem

Een geschenkbon waarmee je bij 110.000 hotels wereldwijd een overnachting kunt boeken of bij 300 airlines een vliegticket. Hotelgift en Flightgiftcard zijn initiatieven van onderneemster Loes Daniels. “Aan low-cost carriers valt niet zoveel te verdienen.”

Start-ups

Takeaway neemt Oost-Europese branchegenoten over

Maaltijdbezorger Takeaway neemt twee Oost Europese branchegenoten over, het Bulgaarse BGmenu en het Roemeense Oliviera.

Food

Bij bpost zijn pakketjes makkelijk te onderscheppen

De procedure van Bpost om via internet vooraf te kiezen waar je toekomstige pakjes worden geleverd, is zo lek als een zeef. Dat blijkt uit verschillende tests van de Belgische beveiligingsexpert Nico Cool en Het Laatste Nieuws.

Logistics

FNV daagt PostNL voor rechter voor onderbetaling pakketsorteerders

De FNV heeft vandaag PostNL en uitzendbureau In Person voor de rechter gedaagd. De vakbond eist gelijk loon voor honderden pakketsorteerders op pakketdepots in Amersfoort, Goes en Waddinxveen.

Logistics

Forse boete Amazon vanwege verkoop pesticiden

Amazon moet een boete van 1,2 miljoen dollar betalen voor het aanbieden van pesticiden en insecticiden op haar site. De Amerikaanse Environmental Protection Agency signaleerde niet minder dan 4000 overtredingen.

E-commerce

Kwantum start nieuw merk met interieurbloggers

Woonwinkel Kwantum lanceert een nieuw interieurmerk WOWN! dat is bedacht door drie Nederlandse bloggers op het gebied van interieur. Anki Wijnen van Zilverblauw, Suzanne de Jong van &SUUS en Souraya Hassan van Binti Home ontwierpen zij alledrie een collectie in hun eigen herkenbare stijl.

Fashion

Selfservice klantenservice: laat consumenten elkaar helpen

Consumenten willen goed geïnformeerd worden maar zoeken tegelijkertijd het liefst zelf naar het antwoord op hun vraag. In plaats van extra kanalen en agents in te zetten, kan het lonen om de mogelijkheden van online selfservice te onderzoeken, waarbij consumenten elkaar helpen. Met als resultaat: een hogere conversie en orderwaarde, meer organisch verkeer, lagere klantenservicekosten en een verbeterde klanttevredenheid.

Customer Experience