More stories

Emerce Retail: ‘Alles een robot laten doen gaat niet renderen’

Wat kunnen robots betekenen in het distributiecentrum? Is het distributiecentrum daar wel klaar voor? Zijn de robots er wel klaar voor? Op deze vragen zal Heico Sandee op Emerce Retail (15 maart) antwoord geven aan de hand van een aantal praktijkvoorbeelden. Sandee, medeoprichter en managing director van Smart Robotics, heeft 18 jaar ervaring in de robotica. Van 2010 tot 2013 was Heico programmamanager robotica aan de Technische Universiteit Eindhoven, en platform manager van RoboNed, de voorloper van Holland Robotics.

Fulfillment

Elektronicaverkoper Reichelt Elektronik opent Nederlandse webwinkel

De gespecialiseerde Duitse elektronicaverkoper Reichelt Elektronik richt zich vanaf deze week ook op de Nederlandse markt met 90.000 producten.

E-commerce

Franse modehuis Givenchy betreedt Nederlandse online markt

Het Franse modehuis Givenchy betreedt met zijn webwinkel de Nederlandse markt. Ook consumenten in Duitsland, Italië, Nederland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk kunnen de hele collectie online kopen.

Fashion

Fulfillmentbedrijf Active Ants verdubbelt zijn capaciteit

Het sterk geautomatiseerde e-fulfillmentbedrijf Active Ants uit Nieuwegein heeft zijn capaciteit verdubbeld. Het heeft deze week naar eigen zeggen de grootste Autostore van de Benelux in gebruik genomen.

E-commerce

Hunkemöller lanceert eerste click & buy modeshow

Hunkemöller heeft deze week haar eerste click & buy modeshow in het Afas live gehouden. Bijzonder was dat de producten op de pagina onder de livestream getoond werden en meteen besteld konden worden.

Fashion

Google verkoopt restaurantgids Zagat

Google verkoopt restaurantgids Zagat aan The Infatuation voor een onbekend bedrag. Nog geen zeven jaar geleden betaalde Google 151 miljoen […]

Food

Winkels Zara krijgen robothulpjes

Winkelketen Zara is bezig om zijn grootste winkels uit te rusten met robothulpjes. De mechanische hulpjes halen online orders uit de magazijnen om die vervolgens mee te geven aan de wachtende klant.

Fashion

Select Courier integreert Magento 2

Online boekingsplatform Select Courier heeft na een koppeling met bol.com een integratie met Magento 2 aangekondigd. Webwinkeleigenaars met een Magento 2 webshop importeren met de koppeling eenvoudig orders in het boekingsplatform van Select Courier.com.

Magento

Mollie neemt klanten Paycheckout over

Betaalverwerker Mollie neemt het klantenbestand van Paycheckout over. Paycheckout gaat stoppen met zijn diensten als betaalprovider.

Payment
Premium

AI beïnvloedt retail merkbaar: de verwachtingen voor de komende tijd

Hoewel Artificial Intelligence (AI) al decennia onderwerp van gesprek is, is het nu één van de meest populaire onderwerpen ooit. Maar wat gaat het komend jaar concreet betekenen voor de online retailer?

Artificial Intelligence

‘Zalando vestigt distributiecentrum in Nederland’

Zalando zou van plan zijn om een distributiecentrum in Nederland te vestigen. Daarmee zou het Waalse Dour-Elouges worden gepasseerd, zo meldt de Belgische zakenkrant De Tijd.

Fulfillment

‘Voice shopping naar 40 miljard dollar in VS’

Voice shopping, winkelen met spraakhulpjes als die van Google Home of Amazon, kan in 2022 in de VS al een omvang hebben bereikt van 40 miljard dollar. Dat is de verwachting van OC&C Strategy Consultants.

Customer Experience

Papierloos transport in Benelux nu officieel

Voortaan hoeven transportbedrijven en hun opdrachtgevers in Nederland, België en Luxemburg voor hun transport geen papieren vrachtbrieven meer te gebruiken. Minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) geeft vandaag samen met haar Belgische en Luxemburgse collega’s het startschot voor een proef met digitale vrachtbrieven in de Benelux.

Logistics
Premium

Grootste Engelse e-tailers worden groter

Ook in Engeland worden de grootste e-tailers alleen maar groter. De omzet van de grootste pure players nam afgelopen jaar met 23 procent toe tot 8,4 miljard pond.

E-commerce

Zo kies je je dynamische, geautomatiseerde prijsstrategie

Bij online verkopen is het cruciaal om de juiste prijsstrategieën toe te passen, zeker als prijzen constant veranderen en dynamisch zijn. Om te zorgen dat je niet achterblijft bij de concurrentie en je een gezond bedrag overhoudt aan je verkopen, is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je je makkelijk kan aanpassen aan alle prijs-scenario’s die je tegenkomt. Om écht succesvol te zijn, moet je dus op een slimme manier met je prijszetting omgaan. 

Strategy