Parkeerapp Yellowbrick start proef met de betaaldienst Tikkie
Yellowbrick maakt mobiel parkeren naar eigen zeggen nog makkelijker door iDEAL betalingen te realiseren via WhatsApp, e-mail en Facebook Messenger met de betaaldienst Tikkie.
Yellowbrick maakt mobiel parkeren naar eigen zeggen nog makkelijker door iDEAL betalingen te realiseren via WhatsApp, e-mail en Facebook Messenger met de betaaldienst Tikkie.
DHL Parcel op Terschelling bezorgt voortaan 100 procent klimaatneutraal met de DHL StreetScooter, een elektrische bestelauto.
Gameretailer Game Mania heeft woensdag een flagshipstore geopend in de Antwerpse Kammenstraat. De opening valt samen met het 25-jarig bestaan van de Belgische retailer.
Een jaaromzet van bijna 100 miljoen euro, gevestigd in Utrecht en klanten afkomstig uit alle windstreken en toch geen household name. Treinpasverkoper Eurail was lang heel erg naar binnen gericht, vertelt directeur Brenda van Leeuwen. Daar komt sinds haar aantreden twee jaar geleden verandering in.
Generatie Z staat op het punt om invloedrijke fashion shoppers te worden. Nu al beïnvloeden ze hun ouders, stelt Ine Polak van onderzoeksbureau GfK tijdens eFashion 2017.
De Rabobank waarschuwt sinds gisteren haar klanten als zij een verkeerde naam invullen bij een overschrijving naar een bankrekeningnummer. De Consumentenbond wil dat andere banken snel volgen.
Supermarktketen Jumbo gaat het nog makkelijker maken voor zijn klanten om een boodschappenlijstje samen te stellen. Ze hoeven enkel nog maar te praten tegen een nieuw onderdeel van de mobiele app. Deze ‘schrijft’ vanzelf mee en desgewenst kan het lijstje naar de webwinkel worden gestuurd.
Onlinemarketeers hebben steeds meer behoefte aan informatie over de customer journey van hun klanten. Ook in een e-commerce-omgeving volstaat het simpelweg niet meer om enkel transacties te meten. Fletcher Hotels vroeg ons om meer inzicht in het oriëntatie- en boekingsproces van hun (potentiële) klanten. De oplossing: een sluitende Enhanced Ecommerce implementatie voor hun boekingsstraat. Omdat deze boekingsstraat niet 1 op 1 vergelijkbaar is met een standaard e-commerce-funnel was deze opdracht een mooie uitdaging en daarom zeker het delen waard.
Suitable heeft branchegenoot Mydistrict overgenomen. De kledingwebshop Mydistrict gaat geheel op in Suitable, dat al drie webshops exploiteert in Nederland, België en Duitsland naast veertig fysieke winkels in Nederland.
Nils Wollny (Audi), Bas Jansen (Google), Minttu Väisänen (Nespresso) en Molly Williams (Siemens) zijn enkele van de sprekers op Emerce eRetail Europe, op 4 oktober in Amsterdam. Dit invite only evenement van Emerce valt in Amsterdam eWeek.
Hudson’s Bay opent vandaag zijn eerste Nederlandse filiaal op het Rokin in Amsterdam. Later deze week volgen Den Haag en Rotterdam. Er moeten uiteindelijk twintig warenhuizen komen, maar de retailer is online niet vergeten.
Technologiebedrijf Dyson, vooral bekend van zijn geavanceerde stofzuigers, opent later deze maand zijn eerste beauty shop-in-shop in het Amsterdamse filiaal van warenhuis Hudson’s Bay. Nederland is het eerste Europese land waar Dyson permanent een fysieke winkel heeft op een Beauty-afdeling van een warenhuis.
Doniger Fashion Group, het moederbedrijf van de modemerken McGregor en Gaastra na de doorstart van vorig jaar, vraagt surseance aan. Dat geldt ook voor de websites.
De Belgische kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webwinkel ingericht als aanvulling op zes fysieke vestigingen.
DHL Parcel voegt vier nieuwe landen toe aan zijn Europese netwerk voor pakketbezorgingen van, voornamelijk, webwinkels.