More stories

Pakkettenmarkt groeit harder dan de markt voor brievenbuspost krimpt

Nederland heeft een sterk groeiende bezorgmarkt: de pakkettenmarkt groeit harder dan de markt voor brievenbuspost krimpt. In 2016 steeg de omzet van het bezorgen van post en pakketten naar bijna 3 miljard euro, het hoogste niveau sinds 2013. Dat blijkt uit de Post- en Pakkettenmonitor 2016, die de Autoriteit Consument & Markt (ACM) vandaag publiceert.

Logistics

OpenTable komt naar Amsterdam

OpenTable gaat van start in Amsterdam. Het reserveringsplatform voor restaurants gaat daarmee de concurrentie aan met Iens (Couverts en SeatMe).

E-commerce

Zalando heeft ruim 21 miljoen klanten

Zalando realiseerde in het eerste half jaar een omzet van ruim 2 miljard euro tegen 1,7 miljard een jaar geleden. Dat blijkt uit de definitieve cijfers die zojuist bekend zijn gemaakt. Het bedrijfsresultaat was echter nauwelijks hoger dan vorig jaar, 102 miljoen euro.

E-commerce

Online bestedingen groeien het snelst binnen speelgoed

In het tweede kwartaal is de productcategorie Speelgoed de snelste stijger op het gebied van online bestedingen in Nederland. Dat blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, die later deze maand worden gepubliceerd.

E-commerce

Picnic stelt start bezorgdienst in Zoetermeer uit

Picnic stelt de start van de bezorgdienst in Zoetermeer met een maand uit. In totaal hebben zich al meer dan 4000 Zoetermeerders aangemeld om gebruik te maken van de online supermarkt, maar daarvoor moeten extra elektrische bezorgwagentjes worden ingezet en die zijn er pas in september.

Logistics

Webwinkel American Apparel een dezer dagen weer in de lucht

Het failliete modemerk American Apparel keert terug. Het Canadese Gildan Activewear wil de website een dezer dagen nieuw leven inblazen.

E-commerce

Carrefour erkent computerfout, geeft dubbele korting

De Belgische tak van supermarkt Carrefour levert gewoon aan klanten die via de webwinkel artikelen tegen extreme korting hadden besteld. Door een computerfout werden kortingen dubbel doorgerekend.

E-commerce

Ahold Delhaize op weg naar 5 miljard euro online omzet

De onlineverkopen van Ahold Delhaize zijn in het tweede kwartaal met 22 procent gestegen. Voor dit jaar verwacht het bedrijf uit te komen op 2,8 miljard euro en voor 2020 zelfs op 5 miljard euro.

E-commerce

PostNL introduceert bezorgoptie Op afspraak bezorgd

PostNL introduceert de nieuwe bezorgoptie Op afspraak bezorgd. Daarmee kan de consument direct bij aankoop in de webwinkel bepalen wanneer PostNL zijn aankoop bezorgt. De Bijenkorf is de eerste retailer die deze dienst aanbiedt.

E-commerce

Amazon gaat bezorgen voor Duitse drogisterij Rossmann

Amazon gaat in Duitsland samenwerken met drogisterij Rossmann. Zeker een kwart van de circa 17.000 artikelen, waaronder shampoo, tandpasta en haarlak, wordt door Amazon in Berlijn aan huis bezorgd.

E-commerce
Premium

Hoe geschikt is Pinterest als e-commerceplatform?

Pinterest belooft snel met nieuwe en betere advertentiemogelijkheden te komen. Social commerce gaat hier een belangrijke rol in spelen. Leuk, zeggen de experts. Maar het platform ontwikkelt traag en het is bovendien de vraag of Pinterest wel geschikt is voor keiharde conversie.

E-commerce platforms

Bpost neemt Bubble Post definitief over

Bpost heeft maandag een akkoord gesloten over de overname van Bubble Post. Geruchten dat de pakketvervoerder het Gentse koeriersbedrijf zou willen inlijven deden vorige maand al de ronde. De overnamesom is niet bekend gemaakt.

E-commerce

Amazon schetst toekomst voor dronebezorging

Terwijl op de meeste plekken pas op zeer kleine schaal wordt getest met bezorgdrones, schetst Amazon alvast de toekomstdroom. In een recent toegekend patent laat het bedrijf zien dat het denkt aan gebouwen die lijken op bijenkorven. Van daaruit vliegen de drones dan met alle webwinkelpakketjes richting de klant.

Fulfillment

Coolblue lanceert eigen app (voor iOS)

Coolblue heeft vandaag haar eigen app gelanceerd. Klanten hebben het hele assortiment binnen handbereik, kunnen eenvoudig bestellen en veilig betalen via hun bank, schrijft de retailer. Daarnaast kunnen ze hun pakketjes volgen, bestellingen terugzien en de ongezouten meningen van andere klanten lezen.

E-commerce
Premium

Martine de Ridder stopt met Fashiolista

Martine de Ridder stopt met haar online modeplatform Fashiolista. Dat maakte ze dit weekend bekend op haar vlog. Zij noemt een verschil van inzicht met de investeerders de belangrijkste oorzaak. “Het zat hem in de korte termijn versus lange termijn visie.”

E-commerce