More stories

Fietsenwinkel.nl opent 6 fysieke vestigingen in België

Fietsenwinkel.nl opent deze maand zes nieuwe, fysieke vestigingen in België. Zijn eerste op die markt, al is het er online al langer actief. De meeste klanten willen toch eerst een fiets uitprobreren alvorens er een te kopen.

Cross Border

Kijkshop start platform voor consumentenadviseurs

Kijkshop lanceert volgende maand het consumer-to-consumerplatform Kijk Bij Mij. De retailer hoopt in eerste instantie op vijfhonderd adviseurs, die gebruikers via een videoverbinding helpen bij hun aankoop, zo meldt RetailNews.

Retail

Picnic verwacht groot deel van Nederland te kunnen bedienen

Picnic verwacht in de toekomst een groot deel van Nederland te kunnen bedienen, en niet alleen de grotere steden. Dat zegt medeoprichter Michiel Muller in het jongste nummer van Emerce.

Food

eTravel 2017: laatste kaarten

Hoe benut je als reisorganisatie de mogelijkheden van messaging apps als WhatsApp en Facebook Messenger? Wat doet Transavia met chatbots? Hoe verhoog je de effectiviteit van e-mailmarketing? De antwoorden op deze en veel meer vragen worden op 20 juni a.s. gegeven tijdens eTravel.

Travel

Direct-to-consumer: digital, diversiteit en data

In steeds meer branches zien producenten de consument als interessant direct afzetkanaal. Het verhogen van de omzet of de marge is niet de enige reden voor de stap naar D2C. Branding is een even belangrijke drijfveer.

Strategy

Expedia: ‘Reisconsument bezoekt 20 sites per week’

De meeste reisshoppers beginnen hun zoektocht naar een vakantie met meerdere bestemmingen in gedachten. Het beïnvloeden van hun uiteindelijke keuze kan het beste gebeuren in deze oriëntatiefase, blijkt uit onderzoek van Expedia Media Solutions.

Travel
Premium

Salesforce Commerce Cloud straks ook voor B2B

Salesforce gaat zich in de toekomst meer richten op B2B e-commerce. Dat vertelde Jeff Barnett van Salesforce Commerce Cloud, voorheen Demandware, gisteren op het congres Salesforce XChange in Kopenhagen.

E-commerce platforms

Ook carpoolen voor pakketjes

De Belgische start-up Hytchers zet automobilisten in als bezorgers. Ze worden betaald met een gratis tankkaart.

Logistics

Coolblue nu ook in het Frans

Coolblue gaat naar verwachting morgen live met compleet Franstalige dienstverlening. Niet enkel de site is dan in het Frans, maar alles van klantenservice tot dozen tot dienstverlening in de fysieke winkel. “De volledige klantreis”, zegt directeur Pieter Zwart.

Retail

DHL in Nijmegen van start met Cubicycle

Harriët Tiemens, wethouder duurzaamheid van de gemeente Nijmegen, heeft maandag tijdens het International Cargo Bike Festival het startsein gegeven voor de inzet van de Cubicycle voor het afleveren en afhalen van pakketten in het stadscentrum.

Logistics

Munchies (VICE) in verkoop online maaltijden

Munchies, de label van VICE dat over eten gaat, stapt in Amerika in e-commerce. Meer specifiek: het gaat maaltijdkits verkopen om zelf een bijzonder ontbijt, lunch, diner of desert te fabriceren.

Food

Ronald van Zetten (Frendz) naar Emerce eFashion

MS Mode, Gaastra en V&D zijn maar enkele van de merken die ten onder gingen in de fashion retail-oorlog van de afgelopen jaren. De mode-industrie staat op zijn kop, dat is zeker, maar Ronald van Zetten (oud topman HEMA) en zakenpartner Roland Kahn geloven nog in de kracht van V&D.

Fashion

MD Alibaba: ‘Je moet er echt voor gaan’

Alibaba gaat zijn Europese activiteiten flink uitbreiden. En mikt daarbij onder meer op samenwerking met tal van Nederlandse bedrijven. “Wij geven je via ons platform toegang tot vierhonderd miljoen Chinese klanten.” Aldus Roland Palmer, die sinds een jaar als Managing Director de activiteiten in de Benelux leidt.

E-commerce

Amazon start gepersonaliseerde cadeauwinkel

Amazon is een gepersonaliseerde winkel begonnen, gekoppeld aan het reeds bestaande onderdeel Interesting Finds. My Mix moet klanten helpen om nieuwe producten te ontdekken.

E-commerce

Airbnb trekt meeste bezoekers; Booking.com heeft hogere conversie

Airbnb heeft in het eerste kwartaal van 2017 106,9 miljoen bezoekers getrokken. Dit is een groei van 31 procent vergeleken met het jaar ervoor, blijkt uit onderzoek van SimilarWeb.

Travel