More stories

Hoe INDI, Panalpina en Zamro omni-channel commerce knelpunten oplossen

Voor B2B-leveranciers neemt de complexiteit van voorraadbeheer en -management toe nu het aantal (digitale) saleskanalen toeneemt. Klanten verwachten dezelfde omni-channel beleving en service als in B2C. Voor INDI, Panalpina en Zamro was dat reden om een ordermanagementsysteem (OMS) te implementeren.

Fulfillment

PostNL vervangt 100 autoritten door e-bakfiets in Amsterdam

PostNL bezorgt vanaf volgende maand in de avond pakketten met e-bakfietsen. In Amsterdam vervangt PostNL hiermee per dag 100 autoritten met dieselbestelauto’s door duurzamere bezorging met de e-bakfiets. Dit zorgt voor circa 60.000 kg minder CO2-uitstoot per jaar, aldus het bedrijf.

Logistics

Apple start serie workshops in zijn winkels

Apple rolt ook in Nederland en België het zogenoemde Today at Apple-programma uit, een serie workshops over onder meer fotografie, video, programmeren, kunst en design.

Retail

E-commerce in de VS naar 98 miljard dollar

E-commerce in de VS heeft een sterk kwartaal achter de rug, volgens cijfers van het US Commerce Department. Online retail verkopen stegen naar 98,06 miljard dollar, 14,8 procent meer dan een jaar geleden.

E-commerce

Nieuw e-commerceplatform LVMH aanstaande

De keten van luxe lifestylemerken LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton staat op het punt een nieuwe online winkelomgeving te lanceren onder de naam 24 Sèvres.

Fashion

Otto sluit zeer winstgevend boekjaar af

De Duitse retailer Otto sluit een zeer goed jaar af, waarin de omzet 3,4 procent steeg naar 12,5 miljard euro en de winst naar 730 miljoen. Het bestuur denkt de omzet van 17 miljard euro in 2022 zeker te kunnen halen.

E-commerce

Nieuw boekingsplatform voor entertainmentbranche

Het nieuwe Nederlandse boekingsplatform ShowBird uit Rijswijk is deze week officieel gestart met 1200 artiesten als Jan Smit, Brace, Charly Luske, Nick en Simon en George Baker en presentatoren als Richard Lamb en Bas Muijs.

E-commerce

Nieuwe retailinnovaties in Commerce Cloud Salesforce

Salesforce breidt zijn Commerce Cloud Einstein uit met nieuwe diensten voor retailers. Die kunnen gepersonaliseerde, AI-gestuurde ervaringen aan klanten aanbieden, zowel via de winkel als mobiel.

E-commerce platforms

E-Commerce Live: innovatie in de last mile

Steeds meer pakketjes worden dagelijks naar consumenten gedistribueerd. Planningstechnieken worden meer verfijnd om in de zogenoemde last mile zo weinig mogelijk kilometers te maken en om zo goed mogelijk aan te sluiten bij de afleverwensen van de klant. Je hoort er meer over op eFulfillment & Logistics, als onderdeel van E-Commerce Live in de Beurs van Berlage in Amsterdam.

Fulfillment

Online halalsupermarkt Halal2Home wil heel Nederland bedienen

De vorige week gelanceerde online halalsupermarkt Halal2Home, die per elektrische fiets bestellingen bezorgt, heeft landelijke ambities.

Food

Nieuwe Expertgroep RFID in Fashion opgericht

Tien Nederlandse en Belgische bedrijven actief in de modeketen hebben een nieuwe expertgroep RFID opgericht. Technische en organisatorische barrières vormen het grootste struikelblok bij het implementeren van RFID, zeggen de betrokken partijen.

Fashion

PostNL moet tariefsverhoging aan Cargo United terugdraaien

PostNL Pakketten en PostNL Cargo hebben ten onrechte de tarieven buiten de overeengekomen bandbreedte verhoogd voor partner Cargo United. Dat heeft de rechtbank Rotterdam in kort geding bepaald.

Logistics

Kayak: ‘Duurdere vliegtickets geboekt op smartphones’

Nederlanders die via hun iPhone een vliegticket boeken geven meer uit dan desktop- en Androidgebruikers. Ze zijn ook het laatst met het regelen van hun reis, blijkt uit het Mobile Travel Report van Kayak.

Travel

Blokker Holding richt zich volledig op Blokker, andere formules verkocht

Blokker Holding wil zich volledig gaan richten op het merk Blokker, de winkel waarmee het allemaal begon in 1896. De overige winkelbedrijven van het concern (Intertoys, Maxi Toys, Xenos, Big Bazar en Leen Bakker) worden verkocht. Daarmee komen circa 1.900 arbeidsplaatsen te vervallen. De e-commercepoot Nextail blijft bestaan.

Retail
Premium

Online omzet in maart 13 procent hoger

De online omzet in Nederland lag in maart circa 13 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels zetten 10 procent meer om. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 17 procent, zo meldt CBS.

E-commerce