More stories

Dollar Shave Club vooral interessant om marketing en millennials

Unilever nam vorige maand de Dollar Shave Club over. Een Amerikaans bedrijf dat scheermesjes via een zogenaamde ‘online subscription service’ aan de man brengt. Hoeveel Unilever betaalde is officieel niet bekend, maar het tijdschrift Fortune spreekt van één miljard dollar – net zoveel als Facebook neertelde voor Instagram. Op de vraag waarom Unilever deze overname doet en hoe de Dollar Shave Club groot werd, is het antwoord hetzelfde: content en marketing.

Contentmarketing

Online verkoop Wal-Mart trekt weer aan

Retailer Wal-Mart, de toekomstige eigenaar van Jet.com, zag zijn online omzet in het tweede kwartaal met 11,8 procent stijgen. Dat is het beste resultaat sinds het tweede kwartaal vorig jaar.

E-commerce

Coolblue opent winkel bij Brussel

Online winkelketen Coolblue opent zijn derde fysieke locatie in Vlaanderen, langs de snelweg tussen Brussel en Zaventem.

Retail

Webwinkel voor motorolie gestart

Delticom AG, een webwinkel voor banden en auto-onderdelen, lanceert voor de Nederlandse markt een in motorolie gespecialiseerde webshop Motorolie-centrale.nl.

E-commerce

Optimaliseer de conversie met de juiste betaalmix

Bijna 50 procent van de consumenten geeft aan in een webshop af te haken als ze niet kunnen betalen zoals ze willen. Een verkeerde betaalmix is dus een conversiekiller. Hoe bepaal je welke betaalmethoden je het beste kunt aanbieden?

Payment

Lesara met Nederlandse tv-commercial

Online budgetwinkel Lesara is met tv-reclame begonnen in Nederland om zijn naamsbekendheid hier te laten groeien. Op thuismarkt Duitsland is het bedrijf van de jonge ondernemer Roman Kirsch inmiddels een begrip.

Duitsland

13.000 seizoenarbeiders voor Amazon Duitsland

Amazon Duitsland trekt 13.000 seizoenarbeiders aan voor de feestdagen, meer dan vorig jaar. Zij krijgen een gemiddelde vergoeding van 10 euro per uur.

Fulfillment

Logo’s scheiden afval nu ook voor e-commercesector

De e-commercesector kan haar klanten voortaan met speciale logo’s informeren over het scheiden van verpakkingsafval. De labels zijn speciaal ontwikkeld voor de e-commercesector.

Fulfillment

Zalando bouwt nieuwe fulfillmentcentra

Zalando bouwt in Frankrijk en Polen nieuwe fulfillmentcentra om klanten sneller te kunnen bedienen.

Fulfillment

Finse app ResQ gaat nu ook in Amsterdam onverkochte maaltijden ‘redden’

De Finse startup ResQ Club biedt internetgebruikers vanaf volgende week de mogelijkheid om onverkochte maaltijden bij Amsterdamse restaurants te bestellen. Niet lang daarna volgen andere steden in de Randstad.

E-commerce

Amazon Europa open voor handgemaakte artikelen

Producenten van handgemaakte artikelen, eenpitters of grotere professionals, krijgen er in Amazon een Europees verkoopplatform bij.

E-commerce platforms

Britse activiteiten Takeaway naar Just Eat

Maaltijdbezorger Thuisbezorgd stoot zijn Britse activiteiten af aan branchegenoot Just Eat. Eerder deze maand nam moeder Takeaway juist de Benelux activiteiten van Just Eat over.

Logistics

PostNL-retailers verliezen kort geding over vergoeding

Branchevereniging VVP heeft het kort geding tegen PostNL over het nieuwe vergoedingenmodel voor winkels met een afhaalpunt verloren. De voorzieningenrechter ziet onvoldoende spoedeisend belang. Dat wil niet zeggen dat de zaak in het voordeel van PostNL is beslist. Een bodemprocedure moet meer helderheid verschaffen.

E-commerce

Rusland ziet Bitcoin niet meer als iets illegaals

Rusland laat zijn anti-bitcoin houding eindelijk varen. Tot nu toe liepen partijen die bitcoins in omloop brachten het risico dat ze tot zeven jaar gevangenisstraf konden krijgen.

Payment

Emerce eFashion: veel nieuwe modellen

Dagcongres Emerce eFashion staat op 8 september aanstaande vooral in het teken van nieuwe modellen. Een hele dag nieuwe bedrijfs- en marketingmodellen, kunstmatige intelligentie, nieuwe technologie in de winkel en onderzoeks- en ervaringscijfers.

Retail