More stories

Met vreemde betaalmethoden op weg naar een cashloze samenleving

De exponentiële groei van het Internet of Things biedt financiële instellingen de mogelijkheid zich naast debit- en creditcards, POS en smartphones nu ook te wagen aan hele andere soorten betaalmethoden. In 2020 hebben we een wereldwijd ecosysteem van 24 miljard IoT-verbonden apparaten. Dit betekent dat je alles, wat je ook maar kunt bedenken, in de toekomst kunt gebruiken om te betalen. Dan veeg, tik of zwaai je het ding met de chip waar je bankgegevens op staan heen en weer voor een contactloze betaalterminal en klaar is Kees.

Payment

DHL zet honderd elektrisch aangedreven bestelauto’s in voor bezorging in Nederland

DHL Parcel gaat ruim honderd volledig elektrisch aangedreven bestelauto’s inzetten voor de pakketbezorging in ruim vijftig Nederlandse steden. Deze zogenaamde StreetScooter heeft een laadruimte van 4 kubieke meter en de bestelauto wordt door het concern zelf geproduceerd in Aken.

Logistics

Geen schoeisel voor sterk groeiend LaDress

Fashionlabel LaDress gaat geen schoeisel verkopen. ‘Vooralsnog vind ik dat echt een ander métier,’ zegt CEO Simone van Trojen in het nieuwste nummer van Emerce. ‘Wij zijn goed in jurkjes en de stoffen waar we nu mee werken.’

Fashion

OppoSuits: met ‘gekke pakken’ de grens over

Hoewel de oprichting van OppoSuits best een gok was, slaat de filosofie van de specialist in kleurrijke pakken vanaf de eerste dag aan. Het bedrijf, dat vanaf de start inzet op internationale expansie, heeft inmiddels 40 fulltimers in dienst. “OppoSuits is meer dan alleen een gek pak, het staat garant voor een leuke avond,” geeft CEO Guus Bakker als belangrijke reden voor het grote succes.

Cross Border

Raph Schroder hoofd e-commerce bij HEMA

Raph Schroder volgt bij HEMA Head of E-commerce Tico Schneider op, die per 1 april Directeur Nederland is bij HEMA.

Retail

Kwart Nederlands e-commerce via telefoon en tablet

Bijna een kwart van alle online aankopen in Nederland vindt plaats via een smartphone of een tablet. Telefoons zijn goed voor negen procent van het totaal, heel weinig in vergelijking met bijvoorbeeld de dertig procent in Engeland

Payment

Emerce Conversion: The Power of Proof (video)

Emerce heeft dit jaar twee internationale top keynotes geboekt voor de Emerce Conversion workshops: Angie Schottmuller en Craig Sullivan. Zij zullen op 14 april, de dag na Emerce Conversion, nog verder de diepte in gaan tijdens de Conversion Workshops.

Conversie

Accor koopt Availpro

Accor heeft na FastBooking opnieuw een digitale speler aangekocht, Availpro. Het samengaan van FastBooking en Availpro levert de derde grootste speler op het gebied van sales-, distributie- en analysetools voor de hotellerie op.

Travel

Unilever sluit e-commercedeal met Aziatisch Lazada

Unilever gaat een nauwe samenwerking aan met Alibaba-dochter Lazada om op zes Aziatische markten zijn producten direct aan de eindconsument te verkopen.

Cross Border

Travel Bricks: zelf online rondreizen samenstellen

Het nieuwe Nederlandse reismerk Travel Bricks is gestart met een grootscheepse campagne op radio, tv en online. De OTA wil een one-stop-shop zijn voor reizigers en zet vooral in op de mogelijkheid zelf rondreizen samen te stellen, vertelt Jan-Rikke Mulder, COO van Travel Bricks.

Travel

Amazon betreedt de Britse B2B-markt

Amazon betreedt de Britse B2B-markt, een sector die in 2015 een omvang had van 96,5 miljard pond.

B2B Digital

Kim Dotcom lanceert bitcoinbetaalsysteem

De controversiële internet ondernemer Kim Dotcom lanceert een bitcoin betaalsysteem voor bestanden en videostreams. Details over het platform Bitcontent blijven vooralsnog schaars.

Payment

Badmodemerk LASCANA opent Nederlandse webwinkel

Badmodemerk LASCANA uit Duitsland opent een webshop in Nederland. Eerder werden al webwinkels in Engeland (2016) en Amerika (2017) in gebruik genomen.

Fashion

‘Google test verkoop van reizen’

Google test hoe ze via de zoekresultaten vluchten en hotels los of als pakket kan verkopen in Duitsland en Engeland. Dit meldt Skift.

Travel

Superwinkel.nl binnenkort naar Duitsland

Superwinkel.nl, de webwinkel die tijdens de Shopping Awards de prijs voor beste online warenhuis in de wacht wist te slepen, breidt uit naar Duitsland. Dat vertelt oprichter Roy Roes aan RetailWatching.

Duitsland