Amazon blijft stevig bouwen aan distributiecentra
Amazon wil wederom drie nieuwe distributiecentra in de VS laten bouwen. Die in Maryland, niet ver van Philadelphia en Baltimore, levert alleen al 700 nieuwe banen op.
Amazon wil wederom drie nieuwe distributiecentra in de VS laten bouwen. Die in Maryland, niet ver van Philadelphia en Baltimore, levert alleen al 700 nieuwe banen op.
Alibaba Group begint een internationaal initiatief om namaakartikelen op zijn handelssites te weren. Hierin werkt het samen met twee dozijn grote merken, onder wie Louis Vuitton, Samsung, Swarovski, Mars en Huawei.
Consumenten zijn niet blij met de ervaring die fysieke winkels hen bieden. Hun verwachtingen worden bepaald door hun ervaring met online shopping. Retailers vinden het moeilijk om hierop in te spelen.
Met name Duitsland staat bekend om de vele e-commercebedrijven die er een keurmerk voeren. Bij gebrek aan een winkelmedewerker die direct bij binnenkomst al vertrouwen wekt, kiezen webwinkels voor één van de keurmerken die Duitsland rijk is. Waar kiezen de bedrijven uit?
Allerlei lokale bezorgmethoden, crowd logistics en betere benutting van overcapaciteit: slechts een handjevol recente ontwikkelingen in de logistiek. Startups en ook gevestigde namen proberen met hun innovaties de ‘last mile’ snel te verbeteren. Hoe kijkt een grote organisatie als DHL tegen al die vernieuwingen aan en waar ziet het voor zichzelf kansen?
Pets Deli, een soort HelloFresh maar dan voor diervoer, heeft een miljoenen investeringen gekregen van onder meer Rocket Internet en Project A Ventures. Het Duitse bedrijf is ook in Nederland actief.
Het online verzendplatform Jet Verzendt heet voortaan KeenDelivery. Daarmee betreedt men de internationale markt voor pakket- en logistieke diensten.
De online netto-omzet van retailer Ahold Delhaize is afgelopen kwartaal met 27.9 procent gestegen en groeide naar 2,3 miljard euro voor heel 2016. Dat blijkt uit een tussentijds handelsbericht.
‘Dit product is de bestseller van de week’. Of: ‘van deze kamer zijn er nog slechts twee beschikbaar’. Iedereen die wel eens online koopt of boekt herkent deze mededelingen. Het zijn berichten die het koopgedrag van klanten proberen te beïnvloeden. Het Amsterdamse bedrijf Crobox is gespecialiseerd in het beïnvloeden van dat koopgedrag.
Na taxivervoer en accommodaties staat de volgende uitwas van de deeleconomie met impact op reizen voor de deur: food. Dit stelde Peter Jordan, senior tourism analyst bij Toposophy tijdens de Vakantiebeurs in Utrecht.
Onderzoeksplatform ShoppingTomorrow lanceert vandaag een nieuw kennisboek ShoppingTomorrow – Samen bouwen aan retailsucces.
Roy van Keulen wordt directeur e-commerce bij Jumbo. Hij volgt Roland van den Berg op, die in dienst treedt bij A.S. Watson Health and Beauty Benelux.
De omzet van webwinkels zonder vestigingen in de winkelstraat is in de eerste 11 maanden van 2016 met 23 procent gestegen ten opzichte van dezelfde periode in 2015. De online omzet van winkels die ook fysieke vestigingen hebben, groeide met 14,9 procent. Een jaar eerder groeiden beide soorten webwinkel nog even snel. Dat meldt CBS.
De Nederlander blijkt liever digitale boeken te lenen dan te kopen. De overeenkomsten met de muziek- en filmmarkt, waar Spotify en Netflix stof doen opwaaien, zijn sterk. Al staat het lenen van digitale boeken hier nog in de kinderschoenen.
Praxis sluit een samenwerking met Parcel4me uit Tilburg om in een aantal van zijn zaken pakketautomaten te installeren. Consumenten kunnen er hun orders bij webwinkels laten afleveren.