More stories

Premium

Omzet Zalando groeit 25 procent tot 900 miljoen euro

Zalando houdt zijn dubbelcijferige groei vast en boekt een omzetwinst van 25 procent over het tweede kwartaal. De modewinkel schrijft zwarte cijfers en schroeft de winstverwachting voor het hele jaar op.

Retail

Rijksmuseum opent nieuwe webshop

Het Rijksmuseum opent een nieuwe webshop, gericht op het internationale publiek. Het assortiment is mede samengesteld met leveranciers als Playmobil en Heineken.

Retail

Belong: een huis kopen op gevoel

Country roads, take me home to the place I belong.’ Het was de inspiratie voor Belong, ‘dé dating-app voor jouw huis’ – swipend welteverstaan en via de digitale snelweg. Medeoprichter Peter van der Bel: “Woonzoekmachines zoeken alleen op harde woonwensen, terwijl Belong de zachte kern meeneemt, je karakter.” 15 augustus gaat Belong live, om te beginnen in Amersfoort.

Start-ups

Android Pay arriveert in Australië

Google Pay is nu dan ook beschikbaar in Australië. Google begint al gelijk met 25 of meer banken en kredietverleners, waaronder ANZ, American Express en Teachers Mutual Bank.

Digital Wallets

Kamp overweegt overdraagbaarheid vliegtickets

Minister Kamp (Economische Zaken) gaat onderzoeken of consumenten ongebruikte vliegtickets kunnen overdragen aan andere reizigers. Daarmee gaat de wens van een online dienst als Tradeyourtrip in vervulling.

Travel

Kwart Duitse tv-reclame door internetbedrijven

Bijna een kwart van de uitgaven aan tv-reclame in Duitsland is afkomstig van internetbedrijven, overwegend e-commercepartijen. In het eerste half jaar van 2016 waren reissites de grootste besteders.

Duitsland

Infographic: E-book verkoop trekt weer aan

Waar in het eerste kwartaal nog een lichte daling zichtbaar was in e-bookverkoop, is er nu weer sprake van groei; negen procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2015.

E-commerce

Oud-managers maken doorstart met McGregor

Twee (oud) managers van McGregor Fashion Group hebben de activiteiten van het bedrijf overgenomen. De overname betreft alle merkactiviteiten, inclusief de websites.

Retail

Facebook gaat concertkaarten verkopen

Facebook wil in de toekomst ook kaartjes voor evenementen via zijn app verkopen. Daartoe is men een samenwerking aangegaan met de belangrijkste ticketverkopers Eventbride en Ticketmaster.

E-commerce

Nu ook vluchten en airlines recenseren op Tripadvisor

Reizigers kunnen op Tripadvisor vanaf nu vluchten en airlines recenseren op de wijze waarop ze dat ook voor hotels doen. De zogeheten ‘flyscore’ van KLM is 4/5, Transavia scoort 3,5/5, blijkens de eerste resultaten.

Social
Premium

Online omzet mei: +26,5 procent

De online omzet van pureplayers en multichannel retailers is afgelopen mei met 26,5 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar.

Retail

Payolution lanceert online webportaal voor klantenservice

payolution, de Oostenrijkse specialist in betaaloplossingen voor e-commerce, en sinds kort ook actief op de Nederlandse markt, lanceert een zogenoemde Merchant Portal.

Payment

ASOS met nieuwe, precieze bezorgingsopties

Engelse klanten van modewinkel ASOS in Engeland krijgen er een zeer nauwkeurige bezorgingsoptie bij. Ze kunnen zelf tot op het uur nauwkeurig bepalen wanneer ze ergens in de komende week hun order willen ontvangen.

Logistics

Zalando haalt Rotterdamse retourpakketjes thuis op

Zalando gaat nu ook in Rotterdam de retourpakketjes van zijn klanten direct thuis bij hen ophalen.

Logistics

Fietsbezorgservice foodora landt in Rotterdam

foodora, de premium fietsbezorgdienst van kwaliteitsrestaurants, is na Amsterdam, Den Haag en Utrecht ook in Rotterdam neergestreken.

Logistics