Online omzet in juni weer gegroeid
De online omzet is in juni met 19 procent gegroeid. Dat blijkt uit cijfers van CBS. Partijen met fysieke en webwinkels groeiden alleen al met 14 procent.
De online omzet is in juni met 19 procent gegroeid. Dat blijkt uit cijfers van CBS. Partijen met fysieke en webwinkels groeiden alleen al met 14 procent.
Online kleding- en schoenenwinkel boekte in het laatste kwartaal 916 miljoen euro omzet, zoals in juli al aangegeven bij de voorlopige kwartaalcijfers. Het bedrijfsresultaat kwam uit op zo’n 80 miljoen euro, ook fors hoger dan een jaar geleden. Grotendeels dankzij de thuismarkt.
Betalen met Twitter, Facebook en Instagram: als het aan Bas Kruijssen ligt, moet dit straks op elk socialmediakanaal mogelijk zijn. Zowel platenmaatschappijen als b2b- en b2c-bedrijven kwettren er al lustig op los. Eind dit jaar breidt Kwettr het concept uit en wordt betalen met je Spotify- of Snapchat-account mogelijk.
JD.com, de belangrijkste concurrent van Alibaba, heeft het verlies afgelopen kwartaal weten te beperken tot iets meer dan 19 miljoen dollar. De omzet ging vergeleken met vorig jaar sterk omhoog naar omgerekend 9,8 miljard dollar.
Het Emmeloordse online home & living platform Maxshopping.nl gaat nu ook zelfgeproduceerde meubels verkopen.
Een focus op duurzaamheid en de doorverkoop van tweedehands mode zijn ontwikkelingen die de mode-industrie tegenwoordig bezighouden. In Europa en in de VS duiken online marktplaatsen op en allemaal proberen ze een stukje van de markt te veroveren. The Next Closet haalde onlangs 1 miljoen euro op voor uitbreiding naar België en MUD Jeans ontving wereldwijde aandacht met het concept ‘Lease a Jeans’. Meer weten? Kom dan naar Emerce eFashion.
Ook in de reisindustrie worden chatbots steeds vaker ingezet. Zo is Icelandair recent gestart met een Engelstalige bot via Facebook Messenger. Skyscanner doet het via Skype. Maar werkt het echt zoals beloofd?
Bol.com kondigt een heel nieuwe afdeling Marketing & Media Services aan die bedrijven gaat helpen bij het plaatsen van gerichte advertenties op het eigen platform.
Albert Heijn heeft samen met ProActive een zogenoemde webshopkoppeling gerealiseerd, waardoor men rechtstreeks vanuit het inkooppakket van ProActive bestellingen kan plaatsen bij ah.nl. De eerste klanten gaan hier in een pilot mee aan de slag.
Peter Lagey van Vlaams Instituut Logistiek presenteert tijdens Emerce eFulfilment dit najaar de resultaten van het onderzoek E-green. Met het project E-green wil het VIL de e-commerce sector ondersteunen om zowel de ecologische voetafdruk als de logistieke kosten te reduceren.
De franchisers van Albert Heijn willen de supermarktketen alsnog dagvaarden voor de schade die zij zeggen te lijden door de e-commerce activiteiten van het moederbedrijf.
Bpost, de Belgische tegenhanger van PostNL, heeft het afgelopen kwartaal 18 procent meer pakketjes afgeleverd. En ook in België daalde het postvolume met 4 procent.
Wal-Mart heeft een akkoord bereikt over de overname van online retailer Jet.com voor 3,3 miljard dollar. Jet oprichter Mac Lore krijgt de leiding over alle e-commerce activiteiten van de retailketen.
Facebook gaat bedrijven beter ondersteunen met de verkoop en promotie van hun producten en diensten. Daarvoor wordt de vormgeving van bedrijfspagina’s aangepast en komt er een aparte sectie bij.
Het pakketvervoer bij PostNL is afgelopen kwartaal opnieuw met 16 procent gestegen. Daarentegen kwam het volume geadresseerde post verder af met 7,6 procent.