Webwinkel Hollandbuy op e-commerce platform Alibaba
Holland Center, een samenwerkingsverband van een aantal grote Nederlandse agrifood- en tuinbouwbedrijven, heeft via Alibaba de webwinkel Hollandbuy in gebruik genomen.
Holland Center, een samenwerkingsverband van een aantal grote Nederlandse agrifood- en tuinbouwbedrijven, heeft via Alibaba de webwinkel Hollandbuy in gebruik genomen.
Moderetailer Winkelstraat.nl heeft een Engelstalige site in gebruik genomen, Boutique24.com.
Corendon heeft een nieuwe release van haar app uitgebracht. De primaire focus blijft klantenservice, maar er wordt ook voorzichtig een poging tot het genereren van (bij)boekingen gedaan.
Ziggo gaat zijn wifi-hotspots in Amsterdam voortaan ook ter beschikking stellen aan toeristen. Die kunnen in combinatie met de app van het bedrijf weCity bovendien lokale informatie opzoeken over musea, horeca en evenementen.
Jumbo heeft in de eerste helft van 2016 het aantal ophaalpunten uitgebreid naar 266, terwijl inmiddels in een steeds groter deel van Nederland de boodschappen ook thuis worden bezorgd. Dat meldt de supermarktketen vandaag bij de presentatie van de halfjaarcijfers.
Het beginnende bedrijf Whappbook heeft een systeem bedacht om chats uit Whatsapp om te zetten in gedrukte fotoboeken.
De markt voor thuisbezorging van voedsel zal in de komende tien jaar verdubbelen tot anderhalf miljard euro, voorspelt Food Service Instituut Nederland (FSIN).
De grote Chinese digitale betaaldienst Alipay heeft een pan-Europees contract gesloten met Ingenico om Chinezen in Europa te laten betalen zoals thuis.
Coop-ondernemer Bindert Verbeek uit Holwerd wil dat alle Coop-supermarkten in Noord-Nederland stoppen met hun PostNL-punt. Die oproep doet hij nu de rechter heeft bepaald dat de tariefsverlaging van het postbedrijf voorlopig in stand blijft.
De nieuwe Nederlandse startup Hotelchamp, die hotels wil helpen om websitebezoek om te zetten in boekingen, haalt 1,75 miljoen euro aan investeringen binnen. Daarmee wil men het klantenbestand uitbreiden.
Amazon gaat in Duitsland samenwerken met Shell op het gebied van afhaalkluisjes. Klanten kunnen daar bestellingen afhalen.
De foodora-app is wereldwijd meer dan een miljoen keer gedownload sinds de lancering ruim een jaar geleden.
De assortimentsgroep persoonlijke verzorging wordt in Nederland steeds meer gedomineerd door online retailers. Hun aandeel bedraagt al bijna 10 procent. Persoonlijke verzorging is zelfs de snelste groeier binnen de categorie fast moving consumer goods, waarvan de totale online omzet is verdubbeld.
Een beperking van het online kopen van veel producten is dat fysieke inspectie vooraf niet mogelijk is. Hierdoor kunnen consumenten minder goed inschatten wat de kwaliteit van producten is en of een product echt goed (bij ze) past. Recente ontwikkelingen in productpresentatietechnologie lijken echter voor een omslag te gaan zorgen. Hierbij is er voor zowel de online als de offline retail voordeel te behalen.
Het Amerikaanse betaalbedrijf Square heeft plannen om uit te breiden naar Europa. Dat blijkt uit een drietal vacatures met als locatie Londen en Dublin.