More stories

Premium

Consumentenbond tikt Riverty en Klarna op de vingers

De Consumentenbond krijgt meldingen van consumenten die problemen ondervinden met het achteraf betalen van rekeningen via betaaldiensten Klarna en Riverty. De twee krijgen een publieke reprimande.

Payment
Premium

Black Friday nu al groter dan vorig jaar

Fulfillmentspecialist Monta merkt onder zijn 1.800 klanten, webwinkels, een groei van 54 procent op Black Friday ten opzichte van vorig jaar.

E-commerce
Premium

35 jaar boodschappen afrekenen met je pinpas

Het is deze week 35 jaar geleden dat betalen met de pinpas bij Albert Heijn mogelijk werd gemaakt door ING (voormalig Postbank). Toen een noviteit, nu de normaalste zaak van de wereld. Toenmalig minister van Financiën Onno Ruding voerde de eerste pintransactie uit bij het Albert Heijn-filiaal aan het Osdorpplein in Amsterdam.

Payment
Premium

Bezoekers Temu en Shein kijken, maar kopen niet

Relatief nieuwe online retailers Temu.com en Shein trekken de komende dagen veel bezoekers naar hun websites, maar die komen vooral om te kijken, niet om te kopen, zegt SimilarWeb.

E-commerce

Headless in vier trends: binnen zeven jaar van uitzondering naar standaard

Een headless architectuur is in korte tijd de nieuwe standaard geworden. Vier trends in e-commerce drijven die omslag aan en maken headless onvermijdelijk.

CMS
Premium

Online uitgaven voor vroege feestdagen stijgen in VS met 5 procent

Amerikaanse consumenten hebben in eerste 20 dagen van november 63,2 miljard dollar online uitgegeven, een sterke start van de feestdagen, concludeert Adobe op basis van eigen gegevens.

E-commerce
Premium

Wereldwijde stakingen bij Amazon: ‘Make Amazon Pay’

Aan de vooravond van Black Friday heeft de Duitse vakbond Verdi opgeroepen tot een waarschuwingsstaking in vijf Amazon-locaties in Duitsland. De staking begon van donderdag tot vrijdag in de vijf logistieke centra in Koblenz, Leipzig, Rheinberg bij Duisburg, Dortmund en Bad Hersfeld. Amazon zegt dat klanten ondanks de staking kunnen vertrouwen op punctuele leveringen.

Fulfillment
Premium

(Emerce TV) Groothandel Megagroup migreerde in zes maanden naar Shopware 6

MegaGroup is een groothandelaar in watertechniek die installateurs, producenten en professionele eindgebruikers in Noordwest-Europa bedient in vijf markten: irrigatie, zwembaden, bouw, veeteelt en industrie. Vanwege klimaatregels neemt de vraag naar slimmere en efficiëntere oplossingen voor hergebruik van water toe. Na corona is het web enorm belangrijk geworden voor groothandels, zegt Gabrielle de Weer in de videocollectie Digital Wholesale.

B2B Digital
Premium

Invallen bij Europese maaltijdbezorger

De toezichthouder van de Europese Commissie heeft invallen gedaan bij Delivery Hero in Berlijn en diens Glovo in Barcelona. Ze worden onderzocht op oneerlijke marktpraktijken.

Food
Premium

Thuisbezorgd.nl en Flink kondigen samenwerking aan

Thuisbezorgd.nl breidt haar aanbod in boodschappen bezorgen verder uit met online bezorgdienst Flink. Vanaf nu kunnen Nederlandse consumenten verse producten en dagelijkse boodschappen van Flink bestellen via Thuisbezorgd.nl.

E-commerce
Premium

EasyToys gaat eerste ‘stenen’ winkel openen in Groningen

EasyToys, naar eigen zeggen de grootste erotische webwinkel van Europa, opent volgende maand de eerste ‘stenen’ winkel aan het Gedempte Zuiderdiep 88 in Groningen.

Retail
Premium

Tuinmeubelwebshop Countrywood wordt marktplaats

Countrywood, de tuinmeubelwebshop, wil zich profileren als de marktplaats voor de outdoor branche, naast het eigen assortiment. De 24-jarige eigenaar en oprichter Annemijn Otten wil naar eigen zeggen ‘de bol.com van de outdoor producten’ worden.

Marketplaces

Hoe zal het hoogseizoen voor de logistieke sector er dit jaar uitzien?

Zijn consumenten nog huiverig, of juist niet? Verschillende cijfers en signalen spreken elkaar tegen. Het antwoord: flexibiliteit in je magazijn.

Fulfillment
Premium

(Emerce TV) ‘Groothandel denkt te vaak in silo’s’

Door de algehele economische krimp wordt het voor groothandels en retailers steeds belangrijker om efficiënte marketing- en e-commercestrategieën te hanteren. De traditionele benadering, waarbij e-commerce en marketing afzonderlijk opereren, werkt niet meer goed, zegt Martijn Hazelhorst, Digital Marketing Manager bij De Nieuwe Zaak, in de videocollectie Digital Wholesale, die straks live gaat. Aan de hand van de klantcase van bouwmarkt Bouwmaat, laat hij zien waarom het interessant is e-commerce en marketing samen te laten smelten voor een naadloze klantervaring.

B2B Digital
Premium

Pakketdrukte neemt toe in aanloop naar Black Friday

De pakketdrukte neemt in aanloop naar Black Friday aankomende vrijdag toe. Dat concludeert Wuunder.

E-commerce