More stories

Premium

Meer vertragingen bezorging Black Week-orders

Slechts 53 procent van orders werd vorige week de dag na bestelling thuis geleverd. Logistiek specialist Sendcloud ziet de vertragingen oplopen ten opzichte van 2022.

Logistics
Premium

Amazon nu echt grootste pakketbezorger in VS

Amazon.com levert in de Verenigde Staten net zoveel pakketten als de Amerikaanse postdienst. De online retailer heeft Fedex al in 2020 ingehaald, vorig jaar ook UPS. Amazon zal dit jaar de voorsprong vergroten, meldt de Wall Street Journal (WSJ).

Logistics

EDAY 2023

Laat je inspireren door sprekers uit binnen en buitenland. Hoor over het allernieuwste op het gebied van media, tech en digital business.

E-commerce

Case: zo ging een fietsfabrikant in de digitale versnelling

Snel groeien geeft risico’s: slechtere klantenservice en minder overzicht. Een digitale transformatie gaf een verbeterde gebruikservaring en verdere groei.

Digital Transformation
Premium

Shein wil beursgang in VS

Na meerdere geructen lijkt het nu definitief. Het in Singapore gevestigde fast fashion-platform Shein is van plan om naar de beurs te gaan in de Verenigde Staten.

Fashion
Premium

[Emerce TV] B-Living schuift online naar consumentenmarkt

Als fusiebedrijf in glas en textiel groeide interieurgroothandel B-Living via overnames naar de consumentenmarkt. Over een paar jaar verwacht het de helft van zijn omzet online te realiseren.

E-commerce
Premium

Amazon: grootste Black Friday en Cyber Monday ooit

Amazon heeft naar eigen zegen zijn grootste Black Friday en Cyber Monday ooit achter de rug. Klanten over de hele wereld kochten meer dan een miljard artikelen op Amazon. Zoals elk jaar meldt het Amerikaanse bedrijf geen omzetcijfers.

E-commerce
Premium

DHL beleeft drukste bezorgdag ooit in Nederland

DHL eCommerce breekt vandaag opnieuw het record met het verwerken van ruim 2 miljoen pakketten. Het record van vorig jaar op de dinsdag na Black Friday stond op 1,6 miljoen.

E-commerce
Premium

iDEAL noteert recordaantal online betalingen Black Friday

Betaaldienst iDEAL noteerde voor het achtste jaar op rij een recordaantal transacties op Black Friday, de vrijdag na Thanksgiving waarop consumenten profiteren van hoge kortingen. iDEAL verwerkte op vrijdag 24 november 7,13 miljoen online transacties met op de piek 333 transacties per seconde.

Payment
Premium

Black Friday in Europa: 7,3 procent meer uitgegeven ten opzichte van vorig jaar

Mollie registreerde naar eigen zeggen een recordaantal uitgaven bij retailers in de week rondom Black Friday in Europa. Er werd 7,3 procent meer uitgegeven ten opzichte van Black Friday week 2022 en ook de gemiddelde orderwaarde steeg.

E-commerce
Premium

Blokker CEO Jeanine Holscher vertrekt

Jeanine Holscher vertrekt per 1 januari 2024 als CEO van Blokker en zal worden opgevolgd door de huidige inkoopdirecteur van Blokker, Pauline Boerman.

Retail
Premium

ACM: meer reisaanbieders vermelden prijzen pakketreizen nu duidelijk

Vijf grote reisaanbieders vermelden de prijzen van pakketreizen nu duidelijk. Dit houdt in dat zij één prijs tonen waarin alle onvermijdbare kosten zijn opgenomen of dat zij verplichte kosten als één bedrag onder de prijs vermelden. Ook zorgen deze reisaanbieders ervoor dat de prijs tijdens het boeken niet zomaar verandert. Hierdoor is het voor de consument meteen in één oogopslag duidelijk welke prijs hij moet betalen. Dit heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) vastgesteld na een controle in het kader van het onderzoek naar prijsvermelding in de reisbranche.

E-commerce

Online verleiding of misleiding? De zes meest gebruikte misleidingstaktieken

Waar ligt de grens tussen verleiden en misleiden bij online verkoop? Er wordt harder opgetreden. Een richtlijn: staat het belang van de klant centraal?

E-commerce
Premium

Online omzet Black Friday wereldwijd bijna 80 miljard dollar

De online verkoop op Black Friday in de VS bereikte vrijdag bijna 10 miljard dollar, volgens gegevens van Adobe Analytics: de uitgaven stegen met 7,5 procent in vergelijking met vorig jaar toen het bedrag op 9,8 miljard werd geschat. De 10 miljard is meer dan wat Adobe enkele dagen terug had voorspeld. Wereldwijd zou het volgens Salesforce gaan om 70,9 miljard dollar, waarvan 1,4 miljard in de VS. Daarmee werden alle verwachtingen overtroffen.

E-commerce
Premium

Infographic: Black Friday versus Cyber Monday

Het koopjesweekend is weer aangebroken, althans in de VS, waar Black Friday inmiddels een week duurt. Daarnaast heb je ook nog Cyber Monday. Vroeger waren dat gescheiden evenementen voor resp. de fysieke winkels en webwinkels, maar dat onderscheid is verdwenen. Toch is Cyber Monday bij veel consumenten wel bekend, zo blijkt uit onderstaand overzicht.

E-commerce