More stories

Baas Home24 stapt op

Het hoofdkantoor van online meubelwinkel Home24 moet op zoek naar een nieuwe baas nu Constantin Eis zijn post verlaat.

Retail

The Cloakroom in Duitse handen

Kledingservice voor mannen The Cloakroom, de Amsterdamse startup van de Deen Asbjørn Jørgensen, is voor een onbekend bedrag overgenomen door het Duitse Modomoto. Voormalig Booking.com CEO Kees Koolen heeft intussen geld gestoken in Modomoto.

E-commerce

Resultaten Tinder onder druk

De moedermaatschappij van Tinder en andere datingsites Match Group meldt tegenvallende resultaten. De winst per aandeel voor het vierde kwartaal eindigde 26 procent lager dan vorig jaar.

E-commerce
Premium

75 procent van de vrouwen koopt kleding online

75 procent van de Nederlandse vrouwen kocht in 2015 kleding, schoenen of tassen via het internet. Het zijn daarmee veruit de meest populaire producten bij online shopping, zo blijkt uit cijfers van het Telecompaper Consumer Panel.

E-commerce

Coolblue gaat witgoed in vijftig eigen blauwe busjes bezorgen

Coolblue start vandaag met het zelf bezorgen van een deel van de witgoedleveringen. Dat gebeurt met eigen blauwe busjes. De retailer start met vijftien busjes in Brabant en een deel van Limburg. Eind dit jaar moeten er in heel Nederland vijftig busjes rondrijden.

Fulfillment

ECB wil IBAN overboekingen simpeler maken

De Europese Centrale Bank werkt aan een systeem waarmee iedereen eenvoudig geld naar elkaar kan overmaken. Dat kan door de IBAN aan een alias te koppelen, zoals een telefoonnummer of e-mailadres. Dat vertelde ECB-directielid Yves Mersch bij RTLZ.

Payment

Marc Koster naar Foka

Marc Koster, tot voor kort nog de e-commerce chef van Beate Uhse, heeft alweer een nieuwe baan. Hij wordt directeur van elektronicaretailer Foka. Daarmee keert Koster terug naar de elektronicabranche waar hij oorspronkelijk vandaan kwam.

E-commerce

Vijf manieren om je fulfillment te verbeteren

Nederlandse webwinkels hebben met Sinterklaas en Kerstmis een kleine 460.000 pakjes te laat bezorgd. Dat kan deels hebben gelegen aan de gebrekkige logistiek, maar ook aan de fulfillment. Chris Arnold van Intelligrated geeft vijf tips voor verbeteringen.

Fulfillment

Amerikaanse banken integreren Apple Pay in hun betaalautomaten

Bank of America en Wells Fargo integreren Apple Pay in hun bankautomaten. Daarmee zouden klanten contactloos geld kunnen opnemen. Volgens TechCrunch werken technici van de banken en Apple al enige tijd samen.

Payment

Etsy opent pop-up store in Macy’s in New York

De online marktplaats voor zelfgemaakte spullen Etsy opent een pop-up winkel in de Macy’s aan Herald Square in New York. Hier mogen acht ontwerpers hun creaties tonen, waaronder juwelen. Deze producten kunnen desgewenst ook meteen gekocht worden.

E-commerce

Amazon: ‘We zijn een transportation service provider’

Een kleine semantische draai in zijn zelfbeeld maar met grote gevolgen voor de nabije toekomst van Amazon.com. Het bedrijf noemt zichzelf nu (ook) een transportation service provider.

Logistics

Connected food: fictie of realiteit?

Grote retailers gebruiken steeds vaker Big Data om onder meer aankopen te volgen en de kwaliteit van beperkt houdbare producten te monitoren. Dergelijke slimme technologieën bepalen de toekomst van onze voedselketen. En bieden kansen voor de online industrie.

E-commerce

Rocket Internet rolt online b2B cateraar uit

Bedrijvenbouwer Rocket Internet lanceert na het Engelse nu ook een Duits filiaal van de online cateraar Caterwings.

Retail

Uber met API dieper in e-commerce

Het Uber van de nabije toekomst is een bedrijf dat zich niet per se op persoonsvervoer richt, maar duidelijk ook op de e-commercesector. Supersnelle aflevering van online bestellingen bij lokale webwinkels wordt het nieuwe speelveld van de vervoersapp.

Logistics

‘Bezorging met drones binnen enkele jaren’

Google denkt dat bezorging met drones binnen enkele jaren mogelijk is. De verplichte registratie van drones bij de Amerikaanse overheid draagt daartoe zeker bij. Dat zegt het hoofd van Googles Project Wing Dave Vos.

E-commerce