More stories

Arvato doet Europees fulfillment Rituals

Rituals Cosmetics heeft zijn contract met Arvato uitgebreid om ook de Europese fulfillment van de online bestellingen af te handelen.

Fulfillment

Hornbach opent Nederlandse webwinkel

Hornbach treft voorbereidingen om nog voor het einde van het jaar een eigen webshop te openen. Het ziet ernaar uit dat dat met een beperkt assortiment gebeurt.

Retail

Amazon start reclamedienst voor Duitse verkopers

Amazon start een dienst waarmee shops die verkopen op het e-commerceplatform reclame kunnen maken voor hun producten.

Retail

Renzo Rosso hoofdgast van Amsterdam eWeek

Modekoning Renzo Rosso van Diesel komt begin oktober naar de Amsterdam eWeek. Daarnaast worden Ashish Senrama (Wolford), Mark Vincente (Rakuten EU), Shane Meeker (P&G) en tachtig andere internationale sprekers verwacht op meer dan twintig evenementen in de stad.

E-commerce

Iedere derde Nederlander shopt over de grens

Een op de drie Nederlanders heeft afgelopen kwartaal iets gekocht bij een buitenlandse webwinkel. Dat is dertig procent meer dan vorig jaar en een teken dat internationaal webwinkelen groeit.

E-commerce

Aholds Peapod groeit minder snel

Aholds Amerikaanse webwinkeldochter Peapod heeft het moeilijk. De resultaten staan onder druk door online concurrentie in New York en kinderziektes bij een distributiecentrum in de regio, zo meldt het FD.

E-commerce

Nieuwe CEO voor Sundio Group

Gert De Caluwe wordt de nieuwe algemeen directeur van reisbedrijf Sundio Group. Hij volgt Joost Romeijn op die zich meer met de strategie en vernieuwing gaat bezighouden.

Retail

Snelle logistiek: dé WOW-factor bij online kopen

Uit een analyse van reviews blijkt dat de Nederlandse online koper het meest enthousiast is over de snelle levering. Op forse afstand volgen positieve opmerkingen die in reviews worden gemaakt over het koopgemak in de webshop, de scherpe prijs of het brede assortiment waaruit men kan kiezen. De logistiek service wordt in e-business een “satisfier” van formaat, in plaats van alleen maar een noodzakelijk proces op de achtergrond.

Fulfillment

iOS en Android ongeveer gelijk met e-commerce conversie

Apples iOS en Googles Android naderen elkaar steeds meer als het gaat om e-commerce conversie. Dat blijkt uit onderzoek van Moovweb op basis van 355 miljoen mobiele bezoeken aan e-commercesites.

Conversie

Coolblue neemt nieuw magazijn in Tilburg in gebruik

Coolblue heeft zijn nieuwe magazijn in Tilburg in gebruik genomen. Dat meldt Logistiek.nl, Het nieuwe distributiecentrum is 22.000 vierkante meter groot.

E-commerce

Onderzoek: online mandje dient andere functie voor shoppers

Verlaten boodschappenmandjes, een doorn in het oog van iedere online retailer. Volgens het Amerikaanse bureau Listrak wordt maar liefst 74 procent van de online salestransacties afgebroken. Waarom? Het mandje dient een andere functie voor online shoppers.

Conversie

Meer budget voor optimalisatie

Amerikaanse etailers gaan meer geld uitgeven aan optimalisatie, en dan met name A/B-testen. Dat blijkt uit een nieuwe studie van Optimizely.

Conversie

UPS koopt juwelenverzekeraar

De Amerikaanse bezorger UPS heeft voor een onbekend bedrag Parcel Pro overgenomen, een verzekeraar voor juwelen, horloges en andere waardevolle artikelen.

Logistics

Helft van consumenten koopt in 2020 over de grens

Zeker de helft van de webconsumenten zal tegen 2020 over de grens gaan kopen. Accenture en AliResearch, onderdeel van Alibaba, verwacht dat de markt dan een omvang van 1 biljoen dollar heeft bereikt. De total onlinemarkt bedraagt tegen die tijd 3,4 biljoen.

E-commerce

HelloFresh Benelux naar 75.000 actieve abonnees

HelloFresh Benelux gaat dit jaar de 75.000 actieve abonnees halen. Dat belooft CEO Maartje Frederiks in een interview dat morgen verschijnt in Emerce magazine. Daarmee heeft de Benelux een groot deel van het totale klantenbestand van de maaltijdbezorger.

E-commerce