More stories

Nederlands e-commerce in december: 5,5 miljard euro

De Nederlandse consument geeft in december in de aanloop naar kerst voor 5,5 miljard euro uit bij webwinkels. De Belg 2,7 miljard, aldus gecalculeerde aannames van Adobe.

E-commerce
Premium

Multichannel zag 27,6 procent groei in september

Nederlandse webwinkels hebben in september weer meer omgezet dan in dezelfde periode vorig jaar. De groei bedroeg 20,2 procent. De stijging was groter dan in augustus, met multichannel als uitschieter. Dat meldt het CBS.

E-commerce

John de Mol neemt belang in PostNL

Tv-magnaat John de Mol neemt een belang in PostNL. Dat bevestigen kringen rond De Mol tegenover het FD.

E-commerce

Singles Day goed voor zeker 14,3 miljard dollar

Het jaarlijkse koopjesfestijn in China Singles Day heeft alleen al bij Alibaba gezorgd voor een omzet 14,32 miljard dollar. Die cijfers zijn voorlopig en nog niet grondig gecontroleerd. Analisten hadden rekening gehouden met 12 miljard.

E-commerce

Same-day delivery voor Waparoo

Online webwarenhuis Waparoo.com start vanaf 1 december onder de naam Waparoo Vandaag met het aanbieden van same-day delivery. Producten die in het magazijn op voorraad zijn en voor 12 uur ’s middags worden besteld, worden nog dezelfde avond voor 20 uur afgeleverd.

E-commerce

Suitableshop vernieuwt webshop

Kledingwinkel Suitableshop heeft zijn webwinkel onderhanden genomen om deze snelle en duidelijker te maken. De cut-off tijd gaat van einde middag, naar tegen tien uur ‘s avonds en personeel in de winkels gaat meer met iPads werken.

Retail

Ruimere mogelijkheden voor mobiel betalen bij Colruyt

Bij de Belgische supermarkt Colruyt kan men voortaan ook betalen met apps van Bancontact en KBC. Al eerder implementeerde de retailer de SEQR-app.

E-commerce

Samsung Experience Store breidt uit naar Groningen en Zwolle

De Samsung Experience Store die in samenwerking met Media Markt vandaag officieel in Eindhoven is geopend, krijgt een vervolg in Groningen en Zwolle.

E-commerce

Alibaba: Singles Day record gebroken

E-commerce gigant Alibaba zegt dat het verkooprecord van Singles Day, online koopjesdag, nu al is gebroken. Dat zou inhouden dat de omzet van handelaren op zijn platforms boven de 9,3 miljard dollar is uitgekomen.

E-commerce

ACM: kies bewust voor betaalwijze bij online aankopen

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) adviseert consumenten voortaan bewust te kiezen op welke manier zij hun online aankopen betalen. Dit om te voorkomen dat zij hun geld kwijt zijn als het product niet wordt geleverd of bij andere problemen. Via Consuwijzer.nl start ACM daarom de actie ‘Reken af met verrassingen, kies bewust hoe je betaalt’.

E-commerce
Premium

Dertig procent meer omzet voor AH Online en bol.com

Albert Heijn Online en bol.com realiseerden het afgelopen kwartaal 30 procent meer omzet. In de Verenigde Staten verbeterden de prestaties van Peapod, dat dubbelcijferige omzetgroei liet zien. Dat heeft moederbedrijf Ahold vandaag bekend gemaakt bij de presentatie van zijn kwartaalcijfers.

E-commerce

Nieuwe bezorgdienst zet hulpsinten op de fiets

HalloBezorger gaat begin 2016 officieel van start met een groot netwerk van fietskoeriers, maar draait alvast proef op pakjesavond. Particulieren die ook hulpsint willen spelen, want ‘verstopte zakken’ willen bezorgen, kunnen daar een zakcentje mee verdienen.

E-commerce

Nieuwe verkooprecords verwacht op Singles Day

In het eerste uur van Singles Day – online koopjesdag in China – is woensdag al 3,9 miljard dollar omzet gegenereerd. Dat is 1,9 miljard meer dan vorig jaar. Zeker 130 miljoen gebruikers zochten op Alibabas marktapp Taobao.

E-commerce

Home24 koopt luxere concurrent Fashion for Home

De webwinkel voor wooninrichting Home24, uit de stal van Rocket Internet, heeft zijn concurrent Fashion for Home gekocht. Daarmee wil het een duidelijker positie innemen aan de bovenkant van de markt.

E-commerce

Betaaldiensten Tencent in trek

Het Chinese Tencent meldt dat zeker 200 miljoen gebruikers van WeChat en Weixin een credit card hebben gekoppeld aan deze mobiele chatdiensten. In totaal hebben deze diensten 650 miljoen gebruikers.

E-commerce