More stories

PostNL start landelijk met ‘same day deliveries’

PostNL is een nieuwe dienst begonnen waarbij het bestellingen bij webwinkels nog op dezelfde dag gaat thuisbezorgen. Daar hangt wel een groter prijskaartje aan.

E-commerce

Laat CashOrCard POS de kassa rinkelen?

Die logge zwarte beeldschermen van kassasystemen in winkels zien er even ingewikkeld uit als ze zijn. Althans, als je vanuit het perspectief van CashOrCard POS kijkt. “De kracht zit in het platform achter ons kassasysteem. Dit verbindt alle partijen die een verkoper nodig heeft via één app aan elkaar”, zegt John Staunton, CEO en een van de oprichters. Retailers runnen met behulp van één app hun hele winkel. Hoe succesvol is dat?

Payment

Website- en campagne-optimalisatie gaan hand in hand

Met een geweldige user experience en data driven optimalisatie zou je website geweldige resultaten moeten leveren. Toch valt dat in de praktijk vaak tegen, omdat het campagneverkeer en de landingspagina slecht op elkaar aansluiten en het webteam en het marketingteam elkaar niet altijd weten te vinden. In aanloop naar mijn presentatie op ePerformance samen met Tim Woldhuis van Expand Online lichten we alvast een tipje van de sluier over hoe je je website en campagnes wél succesvol laat samenwerken.

Online marketing

100 miljoenste contactloze betaling in Voorburg

De 100 miljoenste contactloze betaling heeft zaterdag plaatsgevonden in Voorburg. Het aantal contactloze betalingen is de afgelopen maanden explosief toegenomen, zegt de Betaalvereniging Nederland.

E-commerce

Een webwinkel voor Russische gevangenen

Russische gevangenen kunnen voortaan online winkelen en zelfs mailen. Zij het niet rechtstreeks. Maar familie of vrienden kunnen namens hen mails versturen en bestellingen plaatsen.

E-commerce

DHL Express investeert ruim 3 miljoen euro in vernieuwing van Service Center in Apeldoorn

DHL Express heeft het Service Center in Apeldoorn is voor ruim 3 miljoen euro volledig vernieuwd en uitgebreid. Afgelopen zaterdag werd het centrum officieel geopend.

E-commerce

Smart Logistics Hub officieel geopend

Jonas van Stekelenburg, directeur Schiphol Cargo, heeft vrijdag de Smart Logistics Hub geopend. De hub moet een schakel worden tussen logistieke vernieuwers en een logistieke markt die de marges ziet afnemen.

E-commerce

bol.com begint verkoop softwaredownloads

bol.com gaat naast digitale boeken nu ook software voor Windows en Mac verkopen als digitale downloads. Het Plaza-model wordt hier voorlopig niet op losgelaten.

Retail

Free Record Shop hervat online verkopen

Het oude Free Record Shop heeft de online verkoop van muziek, games en films hervat op het domein FRS.nl, nu eigendom van de keten Boekenvoordeel.

Retail

Amazon promoot innovaties van startups in shop

Het Engelse filiaal van Amazon gaat de nieuwe producten van startups die net een Kickstarter of Indiegogo hebben afgerond extra promoten richting december.

Retail

Ahold Delhaize krijgt bestuurder E-commerce

Fusiebedrijf Ahold Delhaize creëert vier nieuwe directiezetels, waarvan een specifiek voor E-commerce & Innovatie. Die functie komt in handen van Aholds huidige CCO Hanneke Faber.

Retail

Supermarkt Asda lanceert bezorgnetwerk voor partners

De Britse supermarkt Asda zet een bezorgnetwerk op voor derden onder de naam ToYou. In 614 vestigingen van de retailer kunnen consumenten bestellen van partners ophalen. Asda spreekt over een primeur in de supermarktsector.

E-commerce

John de Mol vergroot belang in PostNL

John de Mol heeft zijn belang in PostNL vergroot van 3 naar 5 procent. Dat blijkt uit een melding bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM).

E-commerce

Infographic: Black Friday breekt online records

Het grote seizoen voor de online industrie staat weer voor de deur, en dat is nergens zo belangrijk als in de VS, waar Black Friday en Black Monday eind deze maand wederom voor recordomzetten moeten zorgen. Om een idee van de omvang te geven heeft Moneytips de cijfers van vorig jaar nog eens op een rij gezet.

E-commerce

Chinese retailers deden goede zaken tijdens Singles Day

Het Chinese JD.com realiseerde tijdens Singles Day eerder deze week een hogere omzetgroei dan zijn directe rivaal Alibaba. Het aantal bestellingen tijdens de belangrijkste koopjesdag in China steeg alleen al met 130 procent.

E-commerce