More stories

Nuon en Coolblue helpen klanten met online ThermostaatCheck

Coolblue en Nuon gaan samenwerken met een online thermostaatcheck. Klanten weten binnen twee minuten welk type thermostaat het beste bij hen past.

E-commerce

ISM eCompany en FRMWRK in strategische samenwerking

ISM eCompany en FRMWRK, beiden uit Rotterdam, gaan nauw samenwerken om e-commerceklanten altijd op maat te kunnen bedienen met e-commerceoplossingen op basis van Magento.

CMS

Schoenenfront TopShoe.nl gaat omnichannel

TopShoe.nl, een online samenwerkingsverband van tachtig schoenenwinkels in Nederland, rolt een omnichannel strategie uit. Binnenkort kunnen consumenten hun schoenen altijd en overal online bestellen, ophalen en retourneren.

E-commerce

Detailhandel: Belofte Europese interne markt niet waargemaakt

Twintig procent van de Nederlandse winkeliers wil graag groeien over de grens, door fysieke winkels of webshops te openen. Het merendeel doet dit vooralsnog niet omdat ze sterk geremd wordt door grote verschillen in regels. Dat stelt Detailhandel Nederland na eigen onderzoek.

E-commerce

‘500 miljoen dollar voor retailer Jet’

Jet, de nieuwe luis in de pels van Amazon, zou volgens zakenblad Fortune 500 miljoen dollar aan financiering hebben opgehaald onder leiding van Fidelity.

E-commerce

Expedia koopt HomeAway voor ‘reis Airbnb’

Reissite Expedia neemt voor 3,9 miljard dollar branchegenoot HomeAway over. HomeAway is vooral bekend vanwege de vakantiesite VRBO, een tegenhanger van Airbnb.

Travel

CEO Adyen: ‘Disruptie is uncool’

Omnichannel is de grote uitdaging als het gaat om online betalingen. Dat zei CEO Pieter van der Does van het Nederlandse betaalbedrijf Adyen zojuist op Web Summit in Dublin. “Je ziet daar nog een wirwar van systemen die wij aan elkaar kunnen koppelen. Ik zie eerlijk gezegd nog weinig serieuze concurrentie op dat gebied.”

E-commerce

Zalando kijkt ook naar offline

Zalando wil in de toekomst zijn artikelen niet alleen online aanbieden. ‘De toekomst is de combinatie van online en offline’, aldus medeoprichter Robert Gentz vandaag op Web Summit in Dublin. ‘We zijn nu aan het kijken wat onze rol daarin kan zijn.’

E-commerce

Amazon stopt met kassasysteem Register

Amazon trekt de stekker uit zijn kassasysteem Register. Klanten hebben tot 1 februari om over te stappen op een ander systeem.

E-commerce

Media Markt Eindhoven wordt proeftuin

De Media Markt in Eindhoven moet een soort proeftuin voor de retailer worden. Dat meldt het Eindhovens Dagblad.

E-commerce

Fadello lanceert same day delivery dienst op Web Summit

Fadello start een nieuwe same day delivery dienst voor omnichannel-retailers. Met Omnichannel Shipment worden producten rechtstreek uit zowel winkels als distributiecentra door heel Nederland vervoerd.

E-commerce

Verlies voor Demandware

E-commerce platform Demandware zag zijn omzet in het derde kwartaal met 49 procent stijgen naar 47,8 miljoen dollar. Het aantal klanten is 27 procent toegenomen.

E-commerce

CEO Groupon legt functie neer

Eric Lefkofsky vertrekt na drie jaar als CEO bij Groupon en wordt vervangen door COO Rich Williams.

E-commerce

Pinterest opent eigen webwinkel

Pinterest opent een eigen winkel Pinterest Shop, waarin een selectie van artikelen of Buyable Pins worden aangeboden. De koopknop werd vijf maanden geleden voor het eerst geïntroduceerd voor de iOS app, en is er nu ook voor Android.

E-commerce

Pre-post-analyse in website-optimalisatie: Weet wat je meet

Als je een verandering aan een website hebt doorgevoerd is het verstandig om te toetsen of dit wel voor het gewenste effect heeft gezorgd. Een betrouwbare methode hiervoor is bijvoorbeeld een A/B-test. In sommige gevallen is dat echter niet mogelijk of raadzaam. Een van de alternatieven is dan het uitvoeren van een pre-post analyse. Daarbij vergelijk je de prestatie van de webshop voor en na de optimalisatieslag. Hier is wel een aantal risico’s aan verbonden. Dit artikel geeft richting aan hoe met deze risico’s om te gaan.

Conversie