More stories

Nieuwe investering waardeert HelloFresh op 2,6 miljard

Maaltijdboxbezorger HelloFresh heeft 75 miljoen euro nieuw groeikapitaal opgehaald. De investering waardeert het bedrijf op 2,6 miljard euro.

Retail

Walgreens in zee met Postmates voor snelle bezorgingen

De grote Amerikaanse drogist Walgreens gaat in zee met startup Postmates voor bezorgingen binnen een dag. Klanten betalen daar vijf dollar voor.

Logistics

‘Mobiel gidsland’ Nederland laat nog veel kansen liggen

DigitasLBi deed wereldwijd onderzoek naar de wijze waarop consumenten hun mobiele telefoon gebruiken voor de interactie met retailers. Conclusie: ‘Mobiel gidsland’ Nederland ligt op vele gebieden nog flink achter op de echte vernieuwers. Er is dus veel ruimte voor verbetering.

Mobile

Merendeel Nederlanders ziet weinig in online boodschappen

86 procent van de Nederlanders is niet van plan om levensmiddelen online aan te schaffen. Dat zijn er maar een paar procentpunten meer dan afgelopen jaren. Dat blijkt uit het jaarlijkse consumentenonderzoek van Deloitte onder 2386 consumenten.

E-commerce

Coolblue: in 2018 naar een omzet van 1,5 miljard euro?

Coolblue zit bomvol dynamiek: Ingebruikname van een nieuw distributiecentrum voor grote artikelen in Tilburg, omzetgroeicijfers van al jarenlang ca. 45%een jaarlijkse aanname van 500 personeelsleden op een totaal bestand van 1250 medewerkers nu. Kortom: Booming e-commerce in het kwadraat.

Retail

Winkelstraat.nl start met pick-up retourpakketten

Winkelstraat.nl lanceert een nieuwe pick-up dienst waarbij klanten bestellingen makkelijk kunnen retourneren.

E-commerce

Canadese webwinkel wil in 2018 per drone gaan bezorgen

Het Canadese Shop.ca wil al in 2018 per drone gaan bezorgen. Daartoe heeft het een contract getekend met Drone Delivery Canada.

Logistics

Snoepfabriek Mondelez: ‘Naar een miljard omzet e-commerce’

De fabrikant van snoepmerken als LU, Milka en Cote d’Or denkt dat de consument komen jaren massaal online snoep en koekjes gaan kopen.

Retail

AH Online wint Award Logistieke Webshop van het Jaar 2015​

AH Online is de winnaar van de award Logistieke Webshop van het Jaar 2015. Zij ontvingen de prijs vandaag in het Evoluon te Eindhoven uit handen van juryvoorzitter Egbert Guis.

Logistics

Belgen geven online iets minder uit

Belgen hebben in het tweede kwartaal online minder uitgegeven dan vorig jaar, namelijk 1,97 miljard euro. Dat is echter nog altijd 14 procent van alle uitgaven in België. Dat blijkt uit cijfers van BeCommerce.

E-commerce

Pre-purchase tools waar je klanten blij van worden

Pre-purchase is een essentieel element in elke aankoopervaring. Merken die begrijpen waar hun klanten op dat moment behoefte aan hebben, leggen de rode loper uit voor de telkens weer terugkerende klanten.

Patrick Coopmans over omnichannel vergelijken met Vergelijk.nl

Vergelijk.nl werkt aan omnichannel vergelijken: het koppelen van fysieke winkelstraat aan het online vergelijkingsplatform. Manager B2B Patrick Coopmans vertelt: “Zo krijgt de consument daadwerkelijk alle winkels te zien. De uitdaging momenteel voor retailers is om exact te weten wat er beschikbaar is.”

Retail

Yippie trekt zes ton groeigeld aan

Technologiebedrijf heeft zes ton groeigeld opgehaald bij informal investors om shopping-app te bouwen, als compagnon naast zijn browserextensie.

Retail

Europese e-commerce goed voor 477 miljard euro dit jaar

Geavanceerde ecommerce-markten als dat van Engeland en Duitsland staan vaak in de spotlight. Maar hoe zit het eigenlijk met de andere Europese markten? Uitstekend, zo blijkt uit onderzoek van Ecommerce Europe en GfK. Groeiende cijfers alom.

E-commerce

Internet blijft stuwende kracht achter fysieke winkels

Het aandeel van online in de totale retailomzet in de komende jaren blijft groeien, met percentages tussen 7 en 9 procent. Naar verwachting doet de sterkste groei zich voor in markten waar de ommezwaai naar online net is begonnen, zoals bij bouw- en supermarkten. Dit blijkt uit onderzoek van ABN AMRO onder 3.500 consumenten, dat vandaag verschijnt.

E-commerce