More stories

Modemerk Stradivarius zoekt NL-groei met Zanox

Modemerk Stradivarius, een zusterbedrijf van Zara, sluit aan op performance marketing-netwerk Zanox om te groeien in Nederland.

E-commerce

Waarom bakstenen winkel geliefd blijft

Online winkelen is populair. Maar niet zo populair als shoppen in een winkel van baksteen en glas. En dat blijft voorlopig ook zo, stelt eMarketer naar aanleiding van PwC-onderzoek. Zien, voelen en uitproberen van producten blijft voor 60 procent van de consumenten dé reden om in-store kopen te verkiezen boven digitale aanschaf.

E-commerce

Flinders trekt China binnen

Flinders is een joint venture met Playhead China aangegaan voor het online verkopen van Europese design meubels en accessoires rechtstreeks aan de Chinese consument. De woonwinkel maakt gebruik van een eigen webshop op het cross-border E-commerce platform van Alibaba: Tmall Global.

E-commerce

‘Achteraf betalen blijft groeien’

De Nederlandse consument betaalt graag en steeds vaker niet tijdens het online winkelen maar achteraf. Volgens Afterpay zijn ook de gemiddelde onderwaarden hoger dan bij andere betaalmethodes.

E-commerce

ACM waarschuwt voor webwinkel Combiwebshop

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt voor webwinkel Combiwebshop uit Woudenberg. ACM zegt een redelijk vermoeden te hebben dat Combiwebshop bestelde producten niet levert en daarmee regels van het consumentenrecht overtreedt.

E-commerce

Kabinet wil drones kans geven, maar nog geen pakketjes op de stoep

Het kabinet wil meer ruimte geven voor het gebruik van drones. Verruiming van de regelgeving voor onbemande luchtvaartuigen moet economische en maatschappelijke kansen bieden voor bedrijven en overheden. Dat schrijven de ministers Opstelten (Veiligheid en Justitie) en Kamp (Economische Zaken) en staatssecretaris Mansveld (Infrastructuur en Milieu) vandaag in een brief aan de Tweede Kamer. Over bezorgen wordt nog niet gesproken.

E-commerce

Thuiswinkel.org: ‘Online betalen nog steeds te omslachtig’

iDEALs sterke marktpositie zorgt ervoor dat te veel klanten tijdens het afrekenen in webwinkels afhaken. Thuiswinkel.org vindt dat banken en pure players in de financiële hoek beter moeten samenwerken en gestandaardiseerde API’s naar elkaar moeten openen.

E-commerce

PostNL accepteert pakketten nu ook in de avonduren

Webwinkeliers en zakelijke klanten in de regio Breda en Utrecht kunnen hun pakketten voortaan later op de avond bij PostNL aanleveren. Zij kunnen voortaan tot 19 of zelfs tot 21 uur terecht op 34 PostNL retaillocaties.

E-commerce

Webwinkels kunnen later aanleveren bij PostNL

Zakelijke klanten, onder wie webwinkeliers, krijgen een paar uur langer de tijd om hun pakketten aan te leveren bij de retaillocaties van PostNL.

E-commerce

Waarom dropshipping niet voor iedereen werkt

Dropshipping heet het fenomeen waarbij webretailers geen eigen voorraden aanhouden, maar bestellingen doorgeven aan fabrikanten en de groothandel. Dat lijkt aantrekkelijk. Retailers kunnen besparen op personeel en bezorgkosten. De praktijk is echter weerbarstiger.

E-commerce

Twintig miljoen groeigeld voor Outfittery

Online herenkledingwinkel Outfittery krijgt een kapitaalinjectie van twintig miljoen euro. Een nieuwe aandeelhouder is Northzone, de investeerder die ook Spotify, Trustpilot en iZettle hielp groeien.

E-commerce

Samsung lanceert eigen mobiele betaaldienst

Samsung heeft vanavond in Barcelona Samsung Pay aangekondigd, een betaaldienst die samen met de Galaxy S6 wordt gelanceerd. MasterCard en Visa behoren tot de eerste partners.

E-commerce

E-commerce verandert stedelijke distributie ingrijpend

De wereld van stedelijke distributie verandert snel. Niet alleen zijn de uitdagingen van de logistieke keten groot, distributeurs zijn ook genoodzaakt om hun modellen aan te passen. Zo zal ‘same day delivery’ lang niet in elk geval een doorslaand succes worden als de kosten worden doorberekend. Dit stelt het ING Economisch Bureau in een nieuwe marktverkenning.

E-commerce

EEN Media koopt Truly Yours

EEN Media koopt voor zijn label Beautybox.nl zijn kleinere concurrent Truly Yours.

E-commerce

Gap: ‘Het wordt winnen of verliezen op Digital’

Het digitale kanaal maakt of breekt de toekomst van modebedrijf Gap. “We moeten een digital first-mentaliteit krijgen omdat onze klanten dat al hebben”, aldus topman Art Peck bij de presentatie van de jaarcijfers.

E-commerce