More stories

Interview TNS Nipo: de opkomst van mobiele e-commerce

Onderzoeksbureau TNS Nipo doet ieder jaar in 50 markten onderzoek naar de ‘connected consumer’. Research Manager Nienke Smit van TNS Nipo vertelt over de laatste bevindingen: “Qua e-commerce is Nederland een volwassen markt,” en “mobiele e-commerce is in opkomst.”

Mobile

Samenwerking tussen Zapper en CashOrCard

Zapper gaat samenwerken met CashOrCard, een point of sale-app voor Android en iOS. Met Zapper kunnen (horeca)klanten betalen met hun smartphone zonder te wachten op de bediening met betaalterminal.

Payment

Buitenwarenhuis.nl wordt Gadero voor buitenlandse groei

Online houthandel Buitenwarenhuis van Henk Jan Bijmolt verandert de naam in Gadero om zijn activiteiten qua assortiment en geografie te kunnen uitbreiden.

Retail

PayPal checkout dienst nu ook in Benelux

PayPal lanceert zijn online checkoutdienst One Touch in de Benelux, naast een groot aantal andere landen. De dienst was al beschikbaar in de VS, Canada en het Verenigd Koninkrijk.

E-commerce

Wellicht duizend bitcoinautomaten in Griekenland

Griekenland overweegt om bitcoinautomaten te plaatsen. De virtuele munt is sinds de Griekse crisis in populariteit gestegen en nu wil omwisselkantoor BTC Greece tenminste duizend bitcoinautomaten installeren.

E-commerce

Distributiecentrum wehkamp volgende maand in gebruik

Het nieuwe distributiecentrum van wehkamp wordt op 23 september officieel geopend door Koning Willem Alexander. Met een oppervlakte van 53.000m2 en ruimte voor 4 miljoen producten heeft wehkamp naar eigen zeggen het grootste geautomatiseerde e-commerce distributiecentrum ter wereld.

E-commerce

Kega over omnichannel: ‘Betrek je winkelpersoneel bij alles wat je doet’

Kees Verkade van Kega is specialist in omnichannel voor retailers: “Omnichannel is nog steeds een buzzword. Het begint vaak in de conceptuele gedachte hoe je fysieke winkels en online verbindt.” Verkade stelt dat de rol van het winkelpersoneel daarin het meest wordt vergeten: “Technologie kan heel veel mogelijk maken, maar het betekent nog niet dat het winkelpersoneel ook datgene gaat doen wat jij ervan verwacht.”

Retail

Meer Nederlanders slachtoffer van online koopfraude

Meer Nederlanders worden het slachtoffer van online koopfraude. Andere vormen van cybercrimedelicten zoals hacken en identiteitsfraude zijn daarentegen afgenomen. Hoogopgeleiden zijn het vaakst de dupe van cybercriminelen, zegt het CBS.

E-commerce

Thuiswinkel.org start nieuwe voorlichting terugbetalen webshops

Thuiswinkel.org gaat naar aanleiding van de klachten van de Consumentenbond over retourzendingen zijn leden actiever voorlichten over de regelgeving. Bijna de helft van de door de bond onderzochte winkels betaalt niet binnen de daarvoor gestelde termijn nadat de consument een product retour stuurt.

E-commerce

Jumbo gaat thuisbezorgen

De internetklanten van Jumbo Supermarkten krijgen een nieuwe optie om hun boodschappen te krijgen: de supermarkt gaat thuisbezorgen.

E-commerce

‘Android Pay deze week van start’

Googles betaaldienst Android Pay zou deze week wel eens van start kunnen gaan. Android Police ontdekte een mededeling op een prikbord van McDonalds, waarop staat dat de dienst op 26 augustus begint.

E-commerce

Zalando zoomt in op senioren

Zalando probeert een nieuwe doelgroep aan zich te binden, ouderen. Met een nieuwe tv-commercial onderstreept het het gemak van online winkelen voor senioren.

Retail

Webwinkels lappen regels retourzendingen aan hun laars

Ruim de helft van alle Nederlandse webwinkels houdt zich niet aan de wettelijke regels die gelden voor retourzendingen. Die conclusie trekt de Consumentenbond dinsdag op basis van onderzoek bij tweehonderd webwinkels.

E-commerce

Delivery Hero volgend jaar naar de beurs

De Duitse maaltijdenbezorger Delivery Hero wil volgend jaar naar de beurs. Dat laat CEO Niklas Ostberg weten in een interview.

Logistics

Online fashion trekt nog steeds omzet weg uit de winkelstraat

De concurrentie in fashion is onverminderd hevig. De verdere groei van online fashion trekt nog altijd omzet weg uit de winkelstraat. De opkomst van grote internationale (fast) fashion ketens zorgt er tegelijkertijd voor dat in die winkelstraat om iedere euro hard gestreden wordt. Dat zegt ING Economisch Bureau in een vandaag verschenen rapport.

E-commerce