More stories

Peuterflesjes en 3D printer materialen snelste groeiers e-commerce

Posters, nagellak, 3D-printermaterialen, flesjes voor peuters en booronderdelen, dat waren in het tweede kwartaal de snelst groeiende productgroepen bij webwinkels wereldwijd. Daarnaast deden digitale camera’s het ook weer goed.

E-commerce

Subway en PayPal in betalingen

Broodjeswinkel Subway en PayPal gaan samenwerken. Voor het eind van het jaar kunnen Amerikaanse klanten afrekenen via PayPals OneTouch in een nieuwe app.

Payment

500 miljoen dollar voor Indiase Amazon

Snapdeal, de grootste concurrent voor Amazon in India, heeft 500 miljoen dollar opgehaald bij Alibaba, iPhone fabrikant Foxxconn en SoftBank.

E-commerce

Solide resultaten voor PostNL

PostNL meldt solide resultaten over het tweede kwartaal: een onderliggend bedrijfsresultaat van 65 miljoen euro op een omzet van 824 miljoen. Dat is tien miljoen meer dan een jaar geleden. Wel werd een nettoverlies van 4 miljoen euro geboekt door de verkoop van het Britse dochterbedrijf.

E-commerce

Yahoo koopt sociale shoppingsite

Yahoo heeft de sociale shoppingsite Polyvore overgenomen voor een onbekend bedrag. Op de site kunnen gebruikers kleding bij elkaar zoeken, en die vervolgens ook aanschaffen.

E-commerce

CEO bitcoinwisselkantoor Mt. Gox gearresteerd in Japan

Mark Karpeles, de voormalige directeur van het vorig jaar ontmantelde bitcoinwisselkantoor Mt. Gox, is zaterdagochtend in Japan zijn gearresteerd op verdenking van het wegsluizen van honderden miljoenen dollars aan virtueel geld. Dat melden Reuters en andere media.

E-commerce

Infographic: Amazon versus Alibaba

Het is misschien appels met peren vergelijken, maar koerier ParcelHero heeft het toch maar geprobeerd in deze infographic: de vergelijking tussen Amazon en Alibaba. Die laatste klopt Amazon in nagenoeg alle opzichten: Amazon verscheept 3 miljoen pakketten per dag, Alibaba doet er 12 miljoen. Cyber Monday is goed voor 37 miljoen bestellingen, Singles Day in China voor 278 miljoen.

E-commerce

Brussel twijfelt over overname TNT door FedEx

De overname van de Nederlandse pakketvervoerder TNT door het Amerikaanse FedEx lijkt onzeker nu Brussel grote bezwaren ziet. De Europese Commissie heeft vandaag een onderzoek van negentig dagen aangekondigd.

E-commerce

‘Mobiele gebruiker in afgelegen gebieden stuwt e-commerce’

E-commerce wereldwijd passeert de grens van 3,5 biljoen dollar in de komende vijf jaar. Nu gaat het om 7,3 procent van alle retail, maar in 2019 is dat al 12,4 procent, zo heeft het Amerikaanse eMarketer berekend. Opvallend is dat de meeste groei komt van afgelegen gebieden.

E-commerce

Beslissen binnen seconden

De kiekeboerage die door Snapchat in gang is gezet, lijkt ook e-commerce te inspireren. Een nieuwe app Benjamin komt met aanbiedingen, waarop binnen zestig seconden gereageerd moet worden.

E-commerce

MasterCard en Samsung werken samen voor Samsung Pay

MasterCard en Samsung hebben een wereldwijde samenwerking aangekondigd voor de uitrol van Samsung Pay, de betaaldienst van Samsung die eerder dit jaar werd aangekondigd.

E-commerce

UPS breidt netwerk van ophaalpunten uit

Pakketvervoerder UPS breidt zijn netwerk van ophaalpunten in Noord-Amerika fors uit, mede met het oog op het komende kerstseizoen.

Logistics

Groupon stapt steviger in maaltijden

Groupon investeert niet alleen in een bestaande maaltijdenbezorger, het begint nu ook zelf een dergelijke dienst, onder de noemer Groupon To Go.

E-commerce

Halfords opent online marktplaats

Halfords heeft in het Verenigd Koninkrijk een online marktplaats in het leven geroepen met producten van partners, waaronder Toolsave, Kiddimoto en e-bikes direct.

E-commerce

70 miljoen dollar voor maaltijdenbezorger Deliveroo

Maaltijdenbezorger Deliveroo haalt nog eens 70 miljoen dollar aan financiering op, samen met Greenoaks Capital en Index Ventures. De totale investeringen van Britse bedrijf bedragen nu al zo’n 100 miljoen dollar.

Logistics