More stories

Eerste Belgische Apple Store in september geopend

De eerste officiële Apple Store in België gaat waarschijnlijk op 19 september open. Dat valt af te leiden uit gelekte documenten.

Retail

Weer grote overnames online brillenwinkels

Online brillenwinkelketen MyOptique Group pleegt overnames in Engeland en Duitsland en koerst af op een omzet dit jaar van honderd miljoen euro.

E-commerce

Ook Amerikaanse Target in online boodschappen

Het Amerikaanse warenhuis Target stapt nu ook al in de online boodschappenmarkt, net als Amazon en Walmart. Marketingdirecteur Jeff Jones zegt dat zijn bedrijf in de nabije toekomst met de eerste testen zal beginnen.

E-commerce

Millennial shopt niet anders dan oudere generaties

Millennials, geboren vanaf 1980, mogen dan in alles verschillen van de generaties voor hen, als het op (online) winkelen aankomt zijn ze nagenoeg gelijk. Dat concludeert Adroit Digital, een bureau gespecialiseerd in performance marketing.

E-commerce

Muur- en vloerprojectie voor verkoopactivatie

De Nederlandse startup WhiteTable introduceert de WT Lighthouse, een plug-and-play opstelling voor winkels en beurzen, waarmee grote interactieve vloer- en muurprojecties kunnen worden gerealiseerd. De eerste toepassingen worden getoond in De Bijenkorf in Amsterdam en de Store of the Future in Den Haag.

E-commerce

HelloFresh: ‘We focussen op de klant, niet op de concurrent’

‘We focussen we ons op de klant en op ons bedrijf en niet op de concurrent,’ zo laat HelloFresh weten in een summiere reactie op het nieuws dat ook Albert Heijn met maaltijdenboxen gaat beginnen.

E-commerce

Lidl: nog geen concrete plannen voor e-commerce

Lidl heeft nog geen concrete plannen voor een Nederlandse e-commercesite. Dat laat het hoofdkantoor van de Duitse supermarktketen desgevraagd aan Emerce weten. In een advertentie voor een senior manager online werd een dezer dagen gerefereerd aan het ‘opzetten en uitrollen van de e-commerce activiteiten van Lidl Nederland’.

E-commerce

Albert Heijn gaat strijd met HelloFresh aan

Albert Heijn komt onder de vlag van Allerhande met een wekelijkse boodschappenbox met daarin alle op maat gemaakte boodschappen voor drie maaltijden. Daarmee gaat het de strijd aan met HelloFresh. Ook worden voortaan alle aanvullende boodschappen gratis bezorgd.

E-commerce

Samsung Pay komt naar Spanje en het Verenigd Koninkrijk

Samsung Pay zal binnen Europa eerst in Engeland en Spanje verkrijgbaar zijn. Dat maakte het bedrijf zojuist bekend op een persconferentie in New York.

E-commerce

CBS: omzet webwinkels in juni fors hoger

De detailhandel heeft in juni behoorlijk meer omgezet via internet dan een jaar eerder. De online omzet groeide met 28,1 procent. Dat meldt het CBS.

E-commerce

Apple wordt sponsor NFC Forum

Apple gaat een actievere rol spelen bij de ontwikkeling van NFC, de technologie voor contactloos betalen. Het bedrijf wordt sponsor van branche-organisatie NFC Forum en neemt ook plaats in het bestuur, naast Google, Nokia, Intel, Sony en het Nederlandse NXP.

E-commerce

Emerce eFulfillment: Crowdsourcing the last mile

Niels Agatz, universitair docent Operations Management aan de Rotterdam School of Management – Erasmus Universiteit, leidt een vierjarig onderzoeksproject op het gebied van last mile delivery. De resultaten presenteert hij op Emerce eFulfillment.

Logistics

Zweedse Chiquelle heropent Nederlandse webwinkel

De Zweedse modewebwinkel Chiquelle gaat het opnieuw proberen met een op Nederland gerichte webshop. Dat vertelt eigenaar Pouya Boland aan Ecommerce News.

E-commerce

Consument ziet maar weinig in retailinnovaties

Retailers investeren fors in iBeacons en virtuele kleedkamers, maar consumenten hebben er nauwelijks oren naar. Dat blijkt uit onderzoek van First Insight: zeventig procent van de (Amerikaanse) ondervraagden weet niet eens wat een een iBeacon is.

E-commerce

Zalando stelt verwachting naar boven bij

Online retailer Zalando stelt zijn verwachtingen voor het komende half jaar naar boven bij na gunstige halfjaarcijfers. De omzet ging de afgelopen zes maanden naar 1,38 miljard euro.

E-commerce