ING lanceert app voor contactloos betalen
ING brengt deze zomer een Android-app op de markt waarmee klanten met hun mobieltje contactloos kunnen betalen in de winkel.
ING brengt deze zomer een Android-app op de markt waarmee klanten met hun mobieltje contactloos kunnen betalen in de winkel.
De wereld van de luxe goederen is ultra competitief. Maar ook de rijken der aarde bevinden zich gewoon op social media. En dat biedt merken dan ook de uitgelezen kans om betrokkenheid en loyaliteit te kweken onder hen die flink wat te besteden hebben.
PostNL is bereid om zelfstandige pakketbezorgers in dienst te nemen na felle kritiek op de schijnzelfstandigheid onder pakketbezorgers. PostNL is voor zover bekend het eerste bedrijf dat op grote schaal aanbiedt om zzp’ers in dienst te nemen, schrijft de Volkskrant vanochtend.
De Europese Commissie begint een formeel onderzoek naar concurrentievervalsende praktijk van Amazon rondom e-books.
De Nederlandse consumenten deed in het eerste kwartaal 35,6 miljoen aankopen bij webwinkels, een stijging van negentien procent. De omzetstijging is lager dan dat. Dat wijst erop dat online shoppen gangbaarder wordt, ook voor kleine boodschapjes.
De helft alle online orders in het Britse warenhuis John Lewis wordt in de winkel opgehaald. Dat vertelde Simon Russel, directeur retailontwikkeling, gisteren op Teradata Connect in Londen. “Dat vinden we zelf best een prestatie, want we hebben in heel het Verenigd Koninkrijk eigenlijk maar veertig eigen winkels.”
Ecommerce Europe lanceert een internationaal keurmerk, dat ook beschikbaar wordt gesteld aan de leden van Thuiswinkel.org.
Coolblue heeft tussen 2011 en 2013 de grootste omzetgroei gerealiseerd onder Nederlandse retailers. Dat blijkt uit de tweede editie van de RetailTrends Fabulous 40, opgesteld door Capitalmind.
Media Markt draait in acht Nederlandse winkels een proef met besteltablets. Dat zegt directeur Barry van Ruiven van Media Markt Nederland in het juninummer van RetailTrends.
Online juwelier Blue Nile heeft een volgende stap gezet met zijn retailambities. Nadat vorig jaar al een winkel werd geopend in warenhuis Nordstrom in Seattle, is er nu dan een heuse eigen winkel in een winkelcentrum in Long Island, New York.
SumUp, maker van een goedkope draagbare kassa voor kleine ambulante ondernemers, heeft een miljoeneninvestering ontvangen.
eBay heeft een app ontwikkeld voor de Apple Watch, na soortgelijke concepten voor Samsung Gear en Pebble.
Superdirect.com, de zelfstandige online super die in ons land de eindstreep niet heeft gehaald, krijgt een vervolg in Engeland.
Zalando neemt de failliete modevakbeurs Bread & Butter over. De concrete plannen zijn nog niet bekend, maar feit is dat het bedrijf zich begeeft in de zakelijke offline marketingsferen richting merken.
Social media beïnvloedt shoppers meer en meer. Zowel online als offline. Maar liefst 52 procent van de Facebookgebruikers zegt dat het platform impact heeft op welke producten ze kopen. Een flinke groei in vergelijking met vorig jaar toen nog ‘slechts’ 36 procent van de gebruikers dit aangaf.