More stories

‘Prijs Bitcoin stijgt door bredere acceptatie’

De prijs van de Bitcoin zal de komende twaalf maanden stijgen tot 400 dollar. Dat verwachten onderzoekers van Wedbush Securities. De Bitcoin wordt steeds vaker geaccepteerd als betaalmiddel voor e-commerce, daarnaast wordt de cybermunt gezien als alternatief voor het bankverkeer in crisistijden.

E-commerce

CEO HelloFresh Benelux: ‘We gaan nog meer marktaandeel pakken’

Onlangs is Maartje Frederiks (30) verkozen tot de meest innovatieve e-commerceprofessional van Nederland. Volgens de CEO en medeoprichter van HelloFresh Benelux is de groei er ondanks de oprukkende concurrentie nog lang niet uit.

E-commerce

Adobe en IBM bundelen krachten met marketing en e-commerce

Adobe en IBM gaan hun marketing- en e-commerce diensten op elkaar afstemmen. Adobes Experience Manager is per direct gekoppeld aan IBMs WebSphere Commerce platform en beschikbaar voor klanten van beide bedrijven.

Marketing automation

Toys ‘R’ Us gaat e-commerce zelf doen

De grote Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us gaat zijn online platform zelf ter hand nemen, nadat de webverkoop jarenlang werd uitbesteed aan eBay Enterprise.

E-commerce

Pinnen wordt veiliger dankzij licht

UT- onderzoeker Bas Goorden promoveert op een praktische methode waarmee beveiligde ‘sleutels’ van bankpassen zijn uit te lezen die onmogelijk na te maken zijn. Hij gebruikt daarvoor een slimme combinatie van lichtverstrooiing en kwantumeigenschappen van licht.

Payment

Emerce eFulfillment: logistiek belangrijker dan marketing

Jacco Oosterhof, directeur van Wijnvoordeel, legt komend najaar tijdens Emerce eFulfillment uit waarom logistiek vooropstaat en niet marketing. Hij behandelt het hele logistieke proces van inkoop tot warehousing en last mile en zal tevens zijn licht laten schijnen op de nieuwste trends zoals onder andere same-day delivery en Sunday delivery.

E-commerce

Pure players presteren beter dan omnichannel retailers

Hogere online conversie. Minder last van verlaten winkelwagentjes. Een betere beoordeling door klanten. En de inzet van personeel is efficiënter. Kortom, pure players scoren online beter dan omnichannel bedrijven op veel KPI’s. Maar niet alle. Zo zijn de hogere gemiddelde kosten van retourzendingen uitzondering op de regel.

Retail

‘Carlyle, CVC en Apax bieden op Hunkemöller’

Investeerders Carlyle, CVC en Apax behoren tot de partijen die rond 500 miljoen euro willen bieden voor het Nederlandse lingeriebedrijf Hunkemöller, zo meldt Reuters vanavond. Het definitieve bod op de onderneming, die ook online flink aan de weg timmert, wordt eind deze maand verwacht.

E-commerce

shopVIP koopt 42HRSclub

Online winkelclub 42HRSclub is overgenomen door concurrent shopVIP. De ledenbestanden zijn samengevoegd. Het bedrijf werkt eraan de grooste shoppingcommunity van Nederland te worden.

Retail

Zwitserse posterijen testen bezorgdrone

De Zwitserse Posterijen onderzoeken, samen met Swiss WordCargo en Matternet, de mogelijkheden van bezorgingen met drones. Vooralsnog wil men drones alleen inzetten voor uitzonderlijke situaties, bijvoorbeeld wanneer dorpen door sneeuwstormen van de buitenwereld zijn afgesneden of wanneer iemand dringend geneesmiddelen nodig heeft.

Logistics

Online omzet Nederlandse supermarkten: 450 miljoen

Nederlandse supermarkten hebben in 2014 voor 450 miljoen aan boodschappen verkocht via internet. Dat is 55 procent meer dan het jaar ervoor, wat tevens Europa’s grootste groeipercentage is.

Retail

Bol.com bouwt toch eigen fulfillmentcenter in Waalwijk, Docdata blijft partner

Bol.com start begin 2016 met de bouw van een eigen fulfillmentcenter in Waalwijk. In maart van dit jaar ontkende het bedrijf nog geruchten over een eigen vestiging. Blijkbaar is gekozen voor een compromis: Docdata, de huidige fulfilmentpartner van bol.com, zal op de nieuwe locatie eveneens zorg dragen voor het personeel en de dagelijkse leiding en bol.com ondersteunen bij de ontwikkeling van innovaties.

Fulfillment

Alibaba investeert in koopjessite Mei.com

Alibaba heeft een strategische investering aangekondigd in de Chinese koopjessite Mei.com, en tegelijk zijn belang in Singapore Post (SingPost) uitgebreid. In dat logistieke bedrijf wordt nog eens 206 miljoen dollar gepompt.

E-commerce

De acceptatie van Bitcoin (infographic)

Bitcoin lijkt eindelijk ingeburgerd te raken, te oordelen naar gegevens van Coupofy. Steeds vaker worden bitcoins gebruikt om alledaagse producten online te betalen. Dat betekent uiteraard niet dat er al sprake is van massa acceptatie, zeker niet na de nodige incidenten mer bitcoins, maar bedrijven en instanties als Microsoft, Dell, Experia en het Amerikaanse Rode Kruis accepteren bitcoins alsof het dollars zijn.

E-commerce

ASOS boekt goede resultaten ondanks dure pond

De Britse online mode retailer ASOS boekte over het tweede kwartaal van 2015 24 procent meer omzet. Op de thuismarkt stegen de verkopen met 27 procent, en internationaal 16 procent.

E-commerce