More stories

Winkelier volgt de klant met betaalgedrag

Retailers verwachten dat vooral contactloos betalen fors zal groeien. Toch voorzien zij dat betalen met contant geld voorlopig zal blijven bestaan. Dat blijkt uit onderzoek van De Nederlandse Bank onder ruim 1300 retailers.

E-commerce

100 miljoen dollar voor maaltijdbezorger Foodpanda (update)

Online maaltijdbezorger Foodpanda uit Berlijn haalt wederom 100 miljoen dollar op in een financieringsronde onder leiding van zakenbank Goldman Sachs.

E-commerce

Nederlandse startup lanceert ‘PageRank’ voor sitebezoekers

De Nederlandse startup Sagent werkt aan een soort PageRank voor anonieme bezoekers van een website. Deze score geeft aan waar de bezoeker in zijn aankoopfase zit. Zit hij dicht tegen een aankoopbeslissing aan, dan kan de site hem daarbij wat beter begeleiden. Is hij zich nog aan het oriënteren, dan wordt de bezoeker minder gestuurd.

Conversie

L’Oreal snelstgroeiende merk in e-commerce

Niet Samsung, Apple of LG maar L’Oreal is internationaal het snelstgroeiende merk in e-commerce.

Retail

DHL Parcel opent nieuw hoofdkantoor in Utrecht

DHL heeft een nieuw hoofdkantoor van DHL Parcel Benelux in Utrecht geopend. Vanuit het kantoor, gelegen op bedrijventerrein Lage Weide langs de A2, zullen de activiteiten op het vlak van zowel e-commerce alsook zakelijke pakket- en palletzendingen worden gecoördineerd.

E-commerce
Premium

Dertig procent e-commerce via mobiele kanaal

Dertig procent van de internetbetalingen in Nederland loopt via een smartphone of een tablet. Dat is vier procent meer dan een halfjaar geleden, het dubbele van de Europese groei.

Payment

Hunkemöller: alles draait om Shero

Shero is de persona waar Hunkemöller volledig op in zet: “Als zij het niet leuk vindt, doen we het ook niet”, vertelt Philip Mountford van Hunkemöller. “Ze is 28 jaar, woont in een kosmopolitische stad, is gedreven door technologie, en ze is sociaal en politiek bewust. Ze eist transparantie.”

Customer Experience

‘Apple Pay populairder dan PayPal voor mobiele betalingen’

Apple Pay zou PayPal wel eens kunnen verdringen, volgens een nieuwe studie van 451 Research. 45 procent van de respondenten overweegt in de nabije toekomst Apple Pay te gebruiken.

Payment

Ernstige lekken bij Nederlands grootste webwinkels

Een onderzoek van de Consumentenbond laat zien dat bijna veertig procent van Nederlands grootste webshops lekken heeft die hackers kunnen misbruiken. Verrassend genoeg reageren de winkeliers, zelfs vaak niet, op de gemelde bedrijfsrisico’s.

Security

Rockets persoonlijke versbezorger naar buitenland

De persoonlijke boodschappendienst van Rocket Internet, ShopWings, breidt uit naar het buitenland. Nederlanders kunnen mogelijk dit jaar nog hun dagelijkse boodschappen voor vijf euro uitbesteden.

Retail

Tom Kabinet klaagt bij ACM na ‘uitgeverboycot’

De marktplaats voor tweedehands e-books Tom Kabinet stapt naar de Autoriteit Consument en Markt (ACM) vanwege een ‘collectieve boycot’ door de drie grootste uitgevers VBK, Lannoo/Meulenhoff en WPG.

E-commerce

Met technologie de winkelbeleving versterken

Dobit versterkt de winkelbeleving met technologie in de winkel. “Verschillende kanalen van omnichannel trekken we door naar de winkel met touch interactiviteit, communicatie via schermen en integratie van geur en geluid”, legt Nele Bruers van Dobit uit.

Customer Experience

Personeelsstop bij Alibaba: ‘Te snel gegroeid’

Alibaba voert een personeelsstop in omdat het bedrijf volgens topman Jack Ma ’te snel is gegroeid’. Het komende jaar worden geen nieuwe werknemers meer aangenomen, tenzij het om vervanging gaat.

E-commerce

Chiploze RFID belofte voor ketenbeheer

De toekomst van de ketenbeheer (supply chain) en fulfillment is aan RFID. Daarover is iedereen het eens. Voorraden kunnen makkelijker worden gevolgd en gescand, ideaal voor omnichannel oplossingen. Maar de hoge kosten van RFID chips waren tot dusverre een belemmering. Een nieuwe generatie chiploze RFID labels kan daarin mogelijk verandering brengen.

Fulfillment

ABN: Consument verwacht slimme retailer

De opkomst van online retail heeft veel gevolgen voor de retailsector. Terwijl de omzet in de fysieke winkels van retailers tussen 2008 en 2014 met 7 procent daalde, steeg de online omzet met 134 procent. Toch liggen er kansen in segmenten waar de ommezwaai naar online net is begonnen. Dat stelt ABN AMRO in haar vandaag verschenen Visie op Retail 2015.

E-commerce