Zalando neemt belang in softwareontwikkelaar
Modewinkel Zalando neemt een belang van twintig procent in de Engelse softwareontwikkelaar Anatwine. Dat stelt merken sneller in staat om de kledingverkoop en -voorraden op Zalando beter te beheren.
Modewinkel Zalando neemt een belang van twintig procent in de Engelse softwareontwikkelaar Anatwine. Dat stelt merken sneller in staat om de kledingverkoop en -voorraden op Zalando beter te beheren.
eBay test in Duitsland een programma vergelijkbaar met Amazons Prime, waarbij klanten de bezorging van artikelen kunnen afkopen.
De socialmediamedewerkers van KLM realiseren per persoon voor circa 150.000 euro per persoon aan omzet, een totaal op jaarbasis van ruim twintig miljoen euro.
DPD onderhandelt met De Buren om gebruik te maken van diens afhaalkluizen. Dat zegt marketing- en salesdirecteur Robert van Straaten van DPD Nederland in EtailTrends.
Locals United en Amsterdenim slaan de handen ineen voor een gezamenlijk online platform genaamd Amsterdenimclub. Hier kunnen lokale winkels eenvoudig hun collectie online verkopen. Het platform verzorgt de financiële afwikkeling, productfotografie, de logistieke afhandeling en biedt ondersteuning voor online promotie door middel van een speciaal ontwikkelde Facebook plugin.
Multichannel, Cross-channel en Omnichannel, het lijkt allemaal op elkaar, en in de praktijk worden de begrippen dus vaak, ook door bijvoorbeeld Wikipedia, door elkaar gebruikt. Dat maakt het allemaal nogal onoverzichtelijk, terwijl er toch duidelijk ‘lucht’ tussen deze begrippen zit.
Alibaba moet binnen zes maanden zijn marktplaats Taobao op Taiwan sluiten. Het Chinese bedrijf was wel geregistreerd, maar heeft geen vergunning aangevraagd. Als gevolg daarvan is zelfs een boete opgelegd van omgerekend 7800 dollar.
Twee Delftse studenten hebben een platform voor particuliere reparateurs opgericht, Repareer.com. Hier kan iedereen spullen ter reparatie aanbieden. Sociaal repareren, minder weggooien, is het motto.
Berndt de Wit is de nieuwe Manager Storefronts voor de internationale fashion en lifestyle georiënteerde merken Fashionchick, StyleToday, MenToday, MyHomeshopping en KidsToday van Sanoma.
De totale online consumenten-omzet van Blokker is fors gegroeid met 24 naar 98 miljoen euro, het aantal online orders steeg met ruim 30 procent toegenomen naar 1,7 miljoen. Dat meldt het bedrijf vandaag bij de presentatie van de jaarcijfers.
Het bedrijf achter het CMS WordPress heeft WooThemes overgenomen, leverancier van e-commerce plug-ins WooCommerce. Die wordt inmiddels door zeker 600.000 webwinkels gebruikt.
Wat is Karveel 23-45? Is het een ingewikkeld chemisch component? Of een vooroorlogse brommer van Nederlandse makelij? Mis. Karveel 23-45 is een adres in de gelijknamige wijk te Lelystad. Anders dan gebruikelijk worden straten in deze buurt niet aangeduid met een naam – ze krijgen een nummer. Ludiek, maar ook een ramp voor pakketbezorgers. Want een nummer in plaats van een straatnaam, dat gaat in tegen alle zorgvuldige bewaakte logica.
De populairste online winkeldag voor schoenen en kleding is dinsdag. Dit blijkt uit onderzoek van GfK naar het koopgedrag van 12.500 Nederlanders op het gebied van kleding en schoenen.
De grote Amerikaanse retailer Wal-Mart gaat dit jaar tussen de 194 tot 291 miljoen dollar uitgeven aan e-commerce. De onlineverkopen zijn in het eerste kwartaal wederom met 17 procent gestegen.
Google kondigde onlangs aan dat het een ‘Buy Button’ zou laten verschijnen in zijn zoekresultaten. In eerste instantie zou dit gebeuren bij mobiele zoekresultaten. Logisch, want we weten allemaal dat in sommige delen van de wereld het zoek- en online shoppinggedrag zich meer en meer mobiel afspeelt. Dit is nog maar de start van de launch, dus de kans bestaat dat die binnen afzienbare tijd verder uitgerold wordt naar desktop search pagina’s.