More stories

TravelBird zoekt expansie buiten Europa

Reisbedrijf TravelBird wil later dit jaar zijn eerste kantoren buiten Europa openen. Australië staat voor na de zomer op de agenda, andere landen worden nog bekeken met partner Rocket Internet.

Start-ups

Consument vindt bezorgdrone zo gek nog niet

Consumenten staan niet onwelwillend tegenover bezorging per drone. Dat blijkt uit onderzoek van Walker Sands. Twee derde van de respondenten verwacht binnen vijf jaar zijn pakje per drone bezorgd te krijgen. Tachtig procent wil zelfs betalen voor de snelle service.

E-commerce

‘Consumentenbond verdient 4 miljoen euro met provisie prijsvergelijkingen’

De Consumentenbond verdient per jaar zo’n 4 miljoen euro aan provisie op zijn online prijsvergelijkingen. Dat schrijft De Telegraaf op basis van eigen berekeningen.

Customer Loyalty

‘TomTom.com is een groeibriljant’

TomTom is wereldwijd een begrip, maar kreeg afgelopen jaren wel forse concurrentie van Google Maps, Waze en andere navigatie-apps. Met een nieuwe wearable-productlijn moet online, net als retail, uitgroeien tot een serieus omzetkanaal. Een taak voor Pim Spaanderman, Director E-commerce.

E-commerce

‘Meer zekerheid voor online boekende reiziger’

De ANWB, ANVR (de vereniging van reisondernemers) en de Consumentenbond willen dat consumenten die zelf een reis samenstellen bij een internetaanbieder ook de bescherming van pakketreizen krijgen. Vaak wordt in een onlineboeking bij een partij niet alleen een vlucht, maar ook een accommodatie of een huurauto meegenomen.

E-commerce

Duitse online luierwinkel naar de beurs

De Duitse tegenhanger van Diapers.com, Windeln.de, gaat later dit jaar naar de beurs. Daarmee wil het bedrijf honderd miljoen euro nieuw kapitaal ophalen.

E-commerce

Bewindvoerders aan de slag bij Etam Groep

De rechter heeft uitstel van betaling verleend aan Etam Groep. Twee bewindvoerders zijn vandaag de eerste gesprekken begonnen om de kansen van de keten te evalueren.

E-commerce

Consument wil onbemande afhaalpunten

Nu de consument steeds vaker de volledige regie over de ‘last mile’ wil, heeft thuisbezorging z’n langste tijd gehad. De toekomst is aan afhaalpunten. Onbemand. Waarbij marktpartijen met hun grootste concurrent samenwerken.

E-commerce

Jumbo introduceert contactloos betalen in alle winkels

Jumbo introduceert als eerste supermarkt contactloos betalen in al haar vijfhonderd winkels. De eerste nieuwe pinautomaten zijn inmiddels geplaatst en de komende weken worden ook alle overige winkels in Nederland van een nieuw pinapparaat voorzien.

E-commerce
Premium

Nederlandse verkoop e-boeken stijgt 22 procent

In het eerste kwartaal van 2015 verkocht de boekenbranche 22 procent meer digitale boeken dan het jaar ervoor. Ook de uitleningen via Bibliotheek.nl groeien hard.

E-commerce

DPD vestigt 2500 afhaalpunten in Engeland

Bezorger DPD gaat in Engeland 2500 afhaalpunten openen. Daarvan komen er 460 bij de Halfords vestigingen. De bedoeling is dat er nog meer retailpartners worden aangekondigd. Rowlands en Numark Pharmacy waren al eerder bekend gemaakt.

E-commerce

Track & Trace bij bloembezorger Fleurop

Bloemenbezorger Fleurop heeft een Track & Trace systeem van Thinkwise geïntroduceerd. Niet alleen klanten, maar ook aangesloten bloemisten krijgen inzicht in de bezorgstatus van een boeket.

E-commerce

Nieuwe investering niet-Europese Zalando-zusjes

Global Fashion Group krijgt een investering van nog eens 32 miljoen euro. Het modebedrijf van Rocket Internet, bestaand uit de niet-Europese zusjes van Zalando, krijgt ook een nieuwe CEO en CFO.

E-commerce

Groupon wil kassasoftware afstoten

Groupon overweegt de verkoop van zijn kassasoftware die het in 2012 heeft overgenomen van Breadcrumb. Aanvankelijk werd die technologie gekocht voor de verwerking van Groupon kortingsbonnen, maar Breadcrumb oprichter Seth Harris wil zich nu weer van het moederbedrijf losrukken.

E-commerce

Emerce Conversion: de grote belofte van neuromarketing

Moeten we echt alleen nog maar op ons ‘onbewuste brein’ focussen voor conversie optimalisatie? Nee! Dirk Franssens van BetterChange zal op Emerce Conversion betogen dat deze insteek maar ten dele terecht is. Je moet ook het bewuste brein blijven stimuleren. Sterker nog, een goed begrip van de interactie tussen de ‘twee breinen’ bepaalt uiteindelijk je online succes.

Conversie