More stories

UPS over de meerwaarde van pick up points

Logistiek speelt een steeds grotere rol in sales en marketing, ziet Ryan Neal van UPS: “Het gaat er om wat de klant wil. Dat heeft te maken met keuze. Soms willen klanten bijvoorbeeld same-day delivery, maar overal hangt een prijskaartje aan. De klantenwensen bepalen wat haalbaar is.” Neal vertelt over de toepassing van drones, same-day delivery en pick-up points.

E-commerce

Thuisbezorgd.nl breidt uit met afhaalorders

Gebruikers van de app van Thuisbezorgd.nl kunnen vanaf nu ook eten bestellen om af te halen. Vijfduizend restaurants in Nederland ondersteunen deze optie.

E-commerce

DHL opent Europees winkelportaal Allyouneed

Onder de naam Allyouneed opent pakketverzender een winkelportaal met online shops die via DHL Parcel verzenden. De van oorsprong Duitse dienst, die ook versproducten aanbiedt, wordt in Europa uitgerold.

E-commerce

Rocket Internet neemt belang Ikwilvanmijnautoaf.nl

Rocket Internet en Prime Ventures nemen voor acht miljoen euro een minderheidsbelang in Dealerdirect, het bedrijf achter sites als Ikwilvanmijnautoaf.nl.

E-commerce

‘Pure players gaan verdwijnen’

Pure players, bedrijven met alleen een webwinkel, gaan in de toekomst verdwijnen. Dat stelde Steven Bakker, grondlegger van de BAS Groep, gisteren op het congres What going on in (R)etaling in Amsterdam. “Winkels converteren veel beter, maar wel met behulp van het internet.”

Conversie

Honderdste app in App Store van SEOshop

MyDigitalSales is de honderdste plug-in die in de appstore van SEOshop werd opgenomen. App-bouwers melden zich steeds vaker bij het e-commerceplatform, waardoor een verdubbeling in dit jaar nog mogelijk is.

E-commerce

Hoe je stapsgewijs de conversie kunt verhogen

‘Hoe maak je van een bezoeker een koper’? Dat is de vraag die Jurjen Jongejan beantwoordt met zijn boek ‘Meer omzet met je webshop’. “Volgens een stappenplan breng je in kaart waar de conversieknelpunten zitten, waar de mensen afhaken op je site en vervolgens ga je met AB-testen je site verbeteren.”

Conversie

MediaMarkt neemt meerderheid in iBood

De online tak van MediaMarkt en Saturn neemt een meerderheidsbelang in de dualisten iBood. De site met dagaanbiedingen gaat verder uitbreiden in Europa en in het type aanbod.

E-commerce

Signaleringssysteem waarschuwt voor weboplichters

De Consumentenbond gaat vaker waarschuwen tegen oplichting via nep webshops. Tweets van Opgelet op Internet over nep webshops worden op de eigen website doorgeplaatst. Met het waarschuwingssysteem start ook de campagne Wijzer WebWinkelen, waarmee de Consumentenbond streeft naar een betere bescherming van consumenten bij het online winkelen.

E-commerce

Zalando haalt beste kwartaal ooit

Modewinkel Zalando heeft zijn beste eerste kwartaal ooit afgesloten. De omzet steeg met dertig procent tot 640 miljoen euro.

E-commerce

Bol.com breidt online speciaalzaak Mooi & Gezond uit

Bol.com heeft in zijn online speciaalzaak Mooi & Gezond een aparte parfumerie-omgeving gecreëerd voor luxe beauty-artikelen. Luxe etalages, ‘branded boutiques’ en vernieuwde thema- en inspiratiepagina’s maken de parfumerie tot een echt ‘walhalla’ voor beautylovers, zegt de online retailer.

E-commerce

Omnichannelaanpak Ahold in alle landen

Ahold gaat verder investeren in groei van de omnichannel-aanpak. Het bedrijf is goed op weg om in 2017 de ambitie van 2,5 miljard euro online consumentenomzet te realiseren. Dat vertelde CEO Dick Boer gisteren op de aandeelhoudersvergadering van het bedrijf.

E-commerce

Marktplaats Etsy vandaag naar de beurs

Etsy, het negen jaar oude handelsplatform voor zelfvervaardigde spullen, hoopt vandaag met zijn beursnotering aan NASDAQ minstens 267 miljoen dollar op te halen.

E-commerce

RUG organiseert testcase e-logistiek voor verhoogd aflevergemak

Is de logistieke sector klaar voor het nieuwe innoveren, inclusief crowdsourcing en de fail-faster-learn-faster mentaliteit van startups? Met die vraag als uitgangspunt wordt half april vanuit de Rijksuniversiteit Groningen een live testcase gelanceerd voor professionals, werknemers en jong business- en IT talent uit de e-commerce en logistiek.

E-commerce

De toekomst van e-fulfillment

Er staat veel te gebeuren in e-fulfillment, in de vorm van drones, same-day delivery, 3D-printing, click & collect en Big Data. “Innovaties die worden ingezet moet je niet overschatten, maar op de lange termijn moet je ze ook niet onderschatten”, vertelt Jeroen Dekker van Active Ants.

E-commerce