Amazon gebruikt metro New York voor bezorgingen
Retailer Amazon wil bestellingen zo snel mogelijk bij de consument bezorgen, maar dat is nog een hele uitdaging in een stad als New York, waar het verkeer vaak vaststaat.
Retailer Amazon wil bestellingen zo snel mogelijk bij de consument bezorgen, maar dat is nog een hele uitdaging in een stad als New York, waar het verkeer vaak vaststaat.
Waarom kun je op de website van grote merken zo vaak niet hun producten kopen of enkel een dealer in de buurt opzoeken? Joris Kroese vroeg het zich af toen hij bij een e-retailer werkte. Waarom zouden die merken niet een linkje op hun site zetten zodat de klanten die hun producten bekijken, direct kunnen overgaan tot aankoop? Dat was de basis voor Iceleads.
Wehkamp heeft zijn nieuwe, volledig geautomatiseerde distributiecentrum in Zwolle – met een oppervlak van dertien voetbalvelden – verzekerd tegen overstroming en aardverschuiving. Daarnaast is het onlinewarenhuis tegen materiële schade, bedrijfsschade en machinebreuk afgedekt. Dat zegt verzekeringsmakelaar en risico-adviseur Aon.
Rocket Internet lanceert Rocket Labs, een apart bedrijf dat is in te huren om SaaS-oplossingen te bouwen voor e-commercebedrijven en marktplaatsen. In eerste instantie enkel voor Rocket-bedrijven, op termijn ook voor buitenstaanders.
Etsy, de online marktplaats voor eigengemaakte spullen, heeft in het afgelopen kwartaal een fors verlies geleden van 36,6 miljoen dollar op een omzet van 58,5 miljoen. Een jaar geleden was het verlies nog 463.000 dollar.
Met ingang van 15 juni start Richard Musch als directeur Omnichannel binnen ING Nederland. In deze functie zal hij zich toeleggen op het verder ontwikkelen en uitrollen van de omnichannel dienstverlening van ING.
Loavies, naar eigen zeggen de snelstgroeiende online modewinkel van Nederland, gaat binnen een dag bezorgen. Dat maakte Anna Meilink van Loavies vanmiddag bekend op Emerce eFashion op Amsterdam. “We verwachten niet dat het meteen storm gaat lopen, maar we willen die mogelijkheid gewoon bieden.”
Nederland is dol op online kopen. En maar liefst 96 procent van onze huishoudens heeft internet. Toch doet slechts vijf procent van de Nederlanders momenteel zijn boodschappen online. De groei is echter ingezet: 44 procent van de consumenten is van plan zijn huis-, tuin- en keukenboodschapjes in de toekomst online te doen.
Jarno Vanhatapio, de Zweedse oprichter van online modewebshop Nelly, raadt Nederlandse online modebedrijven aan om ‘meteen internationaal’ te gaan, met ondersteuning van sociale media. “Wacht dat niet te lang mee”, adviseerde de Zweed vanochtend op Emerce eFashion in Amsterdam.
Zalando zal in Europa online de enige wederverkoper van kledingmerk Gap zijn. De brandstore van de Amerikanen ging begin deze week live.
Superwinkel.nl heeft het fulfilmentcontract met Docdata Fulfilment in Waalwijk verlengd tot 1 april 2018.
Het Nederlandse onafhankelijke beleggingsfonds Euroindustrial gaat zijn volledige portefeuille logistiek vastgoed verkopen. Niet minder dan dertien distributiecentra met een gezamenlijk vloeroppervlak van circa 191.000 vierkante meter worden te koop aangeboden.
Google gaat een aparte sectie Ontworpen voor Gezinnen introduceren in zijn Play Store voor apps en games die geschikt zijn voor kinderen of gezinnen.
Bol.com moederbedrijf Ahold claimt de eerste twee plekken van de eerste editie van het Retail Merkenonderzoek, met een tweede plaats voor Albert Heijn. Kruidvat staat op de derde plaats.
Zoals het wel vaker gaat creëren startups nieuwe oplossingen en zetten ze service standaarden neer die later door traditionele spelers worden overgenomen. Nu lanceert de Rabobank SmartPin, een handzaam apparaatje dat nagenoeg hetzelfde doet als de Square Reader. Is dit Rabobank’s antwoord op de in Nederland beschikbare varianten van Square, zoals Payleven, SumUp, iZettle, PinMobile?