More stories

Chanel eindelijk, schoorvoetend in e-commerce, eind 2016

Verkopen via internet is eigenlijk niet chique genoeg voor modemerk Chanel. Maar de klandizie ervoor is nu zo groot dat de Fransen niet meer kunnen achterblijven. Eind 2016 gaat een webshop live.

E-commerce

De positieve invloed van beoordelingen (infographic)

Online beoordelingen hebben duidelijk een impact op het rendement van bedrijven. Dat is trouwens ook de overtuiging van de bedrijven zelf, althans volgens gezamenlijk onderzoek van Trustpilot en Econsultancy. 79 procent erkent dat beoordelingen belangrijk zijn. Maar ruim de helft vreest nog altijd negatieve recensies. Onterecht, omdat zo’n 83 procent van de beoordelingen doorgaans positief gestemd is. Het rapport is hier verkrijgbaar.

Conversie

Paazl ontneemt klant keuzestress over bezorgopties

Een technisch nieuwtje van Paazl zorgt ervoor dat webwinkels in een simpel overzicht, in de check-out, alle bezorgopties kunnen tonen.

E-commerce

Taxicentrale TCA sluit zich aan bij deelapp Yeller

TCA start een samenwerking met Yeller, een app waarmee je met iemand anders een taxirit kunt delen.

E-commerce

Sanoma Ventures breidt belang Brandkids uit

De investeringstak van Sanoma breidt zijn belang in kindermodewinkel Brandkids uit tot een meerderheid.

E-commerce

AH.nl introduceert app voor smartwatches

Albert Heijn brengt zijn eerste smartwatch-app uit, voor Android. Hj doet eigenlijk niets, tenzij de drager van het horloge bij een AH in de buurt komt en een boodschappenlijstje bij zich heeft.

E-commerce

Thuiswinkel.org: Mobiel is iDEAL niet dé favoriet

De Nederlandse consument vindt het lastig om e-commercetransacties te betalen op zijn smartphone. De uitgesproken voorkeur voor iDEAL die op de desktop en tablet geldt, bestaat niet bij ‘telefonische handel’.

E-commerce

Onderzoek: wat zijn de eisen van de online shopper?

Switchen tussen aankoopkanalen en devices. Zelf kiezen waar en wanneer een product ontvangen wordt. De online shopper wil het allemaal. Wie flexibiliteit kan bieden, heeft tegenwoordig een flinke voorsprong.

Customer Experience

Staking Amazon breidt zich weer uit

Bij Amazon in Duitsland zijn wederom stakingen uitgebroken. Vakbond Verdi houdt het op 1600 stakers, Amazon op 1300.

E-commerce

Banken komen met beschikbaarheidspagina iDEAL

Betaalvereniging Nederland lanceert vandaag in samenwerking met de banken de iDEAL-beschikbaarheidspagina. De pagina toont de actuele beschikbaarheid van iDEAL bij de diverse banken.

E-commerce

Pakketbezorgers PostNL eisen vaste baan

Pakketbezorgers van PostNL voelen zich uitgebuit en willen een vaste betrekking. Ze verdienen te weinig omdat ze niet in vaste dienst zijn. De zaak komt nu voor de rechter, meldt de Volkskrant.

E-commerce

‘Online retailers laten kansen met interactieve promotieacties liggen’

Van de Nederlandse top 20 van online retailers hebben zowel Blokker als Bol.com de beste digitale promotiestrategie, op de voet gevolgd door Coolblue en Albert Heijn (AH). Dat blijkt uit een nieuw benchmarkrapport van RapidCampaign.

Conversie

Shopify naar België met kassa’s van Mollie

Webwinkels die de software van Shopify gebruiken kunnen hun klanten Mister Cash en iDEAL aanbieden om te betalen. Daartoe sloot Shopify een overeenkomst met betalingsverwerker Mollie.

E-commerce

Tien technologieën voor de wedergeboorte van de retail

De winkelmandjes van webwinkels werden in 2014 opnieuw voller. Tegelijkertijd staat alsmaar meer winkelruimte in Nederland leeg. Toch is het nog niet te laat voor de fysieke retailsector om zichzelf opnieuw uit te vinden. Tien voorbeelden van technologieën waarmee de fysieke winkel zichzelf weer helemaal op de consumentenkaart zet.

E-commerce
Premium

‘Dertig procent Nederlands e-commerce via mobiel’

Dertig procent van de omzet van webwinkels in Nederland wordt eind 2015 via een telefoon of tablet gerealiseerd. Tablets zijn verantwoordelijk voor tweederde hierin, maar ‘telefoonomzet’ neemt toe naarmate de schermer groter worden.

E-commerce