More stories

Emerce eFashion: ‘Bloggers bepalen de trend’

Bloggers worden steeds belangrijker voor de promotie van mode. Maar hoe geef je een succesvolle invulling aan de veelvoorkomende wens om ‘iets met bloggers’ te doen? Hoe zorg je er samen met bloggers voor dat je commerciële boodschap landt, de doelgroep raakt en zich verspreidt?

E-commerce

Chinese Amazon naar de beurs

Als verwacht heeft de Chinese e-commerce gigant Alibaba gisteren zijn officiële aanvraag voor een beursgang in New York ingediend. Het wordt de grootste Amerikaanse beursgang ooit, maar het bedrag dat Alibaba wil ophalen is nog niet bekend. De marktwaarde van het platform wordt geschat op 120 miljard euro.

E-commerce

Webwinkels willen één loket voor e-commerce in Europa

Brancheorganisatie Ecommerce Europe wil één loket voor e-commerce in Europa. De sector wordt volgens de Europese koepel van Thuiswinkel.org beïnvloed door een vloed aan beleidsvraagstukken zonder dat er sprake is van coördinatie vanuit e-commerce optiek. Dit kan schadelijk zijn voor de industrie terwijl e-commerce met dubbele groeicijfers juist bijdraagt aan economische groei en werkgelegenheid.

E-commerce

Meeste online fashion bestellingen vanuit Almere

In Almere is online fashion shoppen het populairst. Groningen komt op de tweede plaats. Dat blijkt uit een top 10 die Klarna, aanbieder van achteraf betaaloplossingen voor webwinkels, heeft samengesteld op basis van geanonimiseerde gegevens.

E-commerce

Nieuwe e-paper FD krijgt sociale functies

Het Financieele Dagblad lanceert vandaag een sterk verbeterde versie van zijn e-paper. Daarmee kunnen krantenartikelen worden bewaard om ze later te lezen of worden gedeeld via sociale media als Twitter, LinkedIn en Facebook.

E-commerce

Amazon en Twitter beginnen sociale winkeldienst

Amazon en Twitter hebben de handen ineengeslagen voor een nieuwe winkeldienst #AmazonCart. Die stelt internet consumenten in staat om hun Amazon-karretje te vullen zonder Twitter te verlaten.

E-commerce

bol.com gaat nu ook sieraden verkopen (update)

Bol.com gaat ringen, armbanden, horloges en zonnebrillen verkopen. Dat vertelt marketingdirecteur Michel Schaeffer van bol.com aan het AD.

E-commerce

Marktplaats: ‘We zijn de reddingsboei voor het MKB’

Olivier van Duijn (46) staat alweer vier jaar aan het roer van Marktplaats.nl. En is tegenwoordig als General Manager Benelux eBay ook verantwoordelijk voor de activiteiten van de Belgische evenknie 2dehands.be. “De rek is er nog lang niet uit.”

E-commerce

Internetsupermarkt Superdirect alweer gestopt

Internetsupermarkt Superdirect.com gaat niet door met de pilot voor afhaalpunten in Eindhoven. Het bedrijf zegt veel ervaring te hebben opgedaan, maar de plannen voor twintig van deze ophaalpunten lijken van de baan.

E-commerce

MediaCom krijgt Europees account eBay

WPP-dochter MediaCom gaat komende jaren voor eBay in Europa de media plannen en inkopen. Het kersverse contract heeft een waarde van 100 miljoen euro.

E-commerce

Eerste webwinkel met Thuiswinkel Waarborg Reviews

Kindertassenwebshop Liefzebraatje.nl is de eerste webwinkel die met de Thuiswinkel Waarborg Reviews is begonnen. De klantbeoordelingen worden exclusief voor leden van Thuiswinkel.org aangeboden.

E-commerce

Duitsland stelt BTW-tarief e-books gelijk aan print

Na Frankrijk en Luxemburg wordt nu ook in Duitsland het BTW-tarief voor digitale boeken en luisterboeken gelijkgesteld aan dat van gedrukte boeken.

E-commerce

Betaalvolume PayPal stijgt 27 procent

PayPal handelde afgelopen kwartaal voor 52 miljard dollar aan transacties af voor 148 miljoen gebruikers. Moederbedrijf eBay zag de omzet met 14 procent stijgen tot 4,3 miljard dollar.

E-commerce

Bijna zestigduizend webwinkels in Nederland

Het aantal webwinkels groeit zo snel dat er in 2015 meer digitale dan fysieke winkels in Nederland zijn. Eind 2013 waren er 59.320 online shops, die vooral heel veel kleding en sierraden aanbieden.

E-commerce

Marktplaats Outlet breidt uit met Coolblue en Beatsnew

Nederlands enige landelijke digitale outlet, die van Marktplaats.nl, breidt zijn assortiment uit met producten van Coolblue, Beatsnew en binnenkort ook met keukenartikelen van Sola.

E-commerce