More stories

Vente Exclusive: wij staan klaar voor komst Vente Priveé

De besloten shoppingsite Vente Exclusive heeft een goed jaar achter de rug met 30 procent plus. Hun concurrent ShopVIP werd recent failliet verklaard. “Je bent nooit blij als een concurrent uit de markt gaat. Heel veel klanten zijn in de kou blijven staan met niet geleverde bestellingen. Ook al zijn wij een ander bedrijf, wij moeten onze klanten overtuigen dat het ons niet zal overkomen”, verklaart Peter Grypdonck van Vente Exclusive.

E-commerce

CBS: Groei e-commerce Nederland zwakt af

Nederlandse webwinkels hebben de omzet tot november met 9 procent zien groeien, maar wel minder hard dan in de jaren ervoor.

E-commerce

Rabobank stopt met Minitix en MyOrder Cashless

Rabobank zou stoppen met de mobiele betaalsystemen Minitix en MyOrder Cashless en overstappen naar gewone bankpassen met NFC-chip.

E-commerce

Office Depot test ‘audioversie iBeacons’

Shazam, de app die liedjes herkent van de radio, lanceert samen met het Texaanse Mood Media het marketingconcept Shazam-in-Store. Noem het een audioversie van iBeacons: winkelbezoekers krijgen aan de hand van audiowatermerken gerichte advertenties te zien.

E-commerce

Quickscan voor piekopvang webshops

November en december zijn bij uitstek de maanden dat online winkels veel krijgen te verduren. Zo hebben we Black Friday en Cyber Monday achter de rug en komt de volgende piek er aan. Woensdag 10 december zal in Nederland de drukste online shopdag van het jaar zijn. Hoe kun je je als webwinkel voorbereiden op drukke dagen? Vijf tips voor webshopeigenaars voor het opvangen van online pieken rond de feestdagen.

E-commerce

Handmatig crediteren van retouren met plug-in verleden tijd

Nic. Oud lanceert een zogenoemd return to refund plug-in die het retourproces voor webwinkeliers sneller maakt. Retouren worden automatisch verwerkt en terugbetaald in het e-commerceplatform Magento. Het handmatig crediteren behoort hiermee voor webwinkels aangesloten bij Nic. Oud tot de verleden tijd.

E-commerce

Bol.com app nu ook voor Android

De officiële bol.com app is nu ook voor Android gelanceerd. Met de app hebben klanten gemakkelijk toegang tot hun bestellingen, facturen en ebooks.

E-commerce

Online Sinterklaas-verkopen: 170 miljoen extra omzet

Bijna 60 procent van de Nederlandse online retailers verwacht een toename van hun online omzet in de feestdagenperiode in vergelijking tot vorig jaar. De weekomzet in de vijf weken voor Sinterklaas met 27 procent toegenomen ten opzichte van de gemiddelde weekomzet. De verkoop van Sinterklaascadeaus en artikelen zal daarmee goed zijn voor een kleine 170 miljoen aan extra online omzet.

E-commerce

Sandd wil honderd afhaallocaties

Postbedrijf Sandd wil zijn netwerk van vijftig onbemande afhaallocaties in Nederland uitbreiden. Het streven is een netwerk van honderden locaties, zegt directeur Haico Meijerink tegen het FD.

E-commerce

The Next Web stapt in e-commerce

Nieuwssite The Next Web (TNW), tevens organisator van een aantal internationale evenementen, boort een nieuwe inkomstenbron aan. Het bedrijf van Boris Veldhuijzen van Zanten heeft TNW Deals opgezet, een webwinkel waar apps, gadgets en drones te koop worden aangeboden.

E-commerce

Korting als marketingmiddel verliest zijn waarde

Online en offline retailers richten zich zo sterk op prijs als concurrentiemiddel dat ze zichzelf in de voet schieten. Een nieuw sectorrapport Retail van ABN AMRO spreekt over een ‘race to the bottom’.

Customer Loyalty

Moeten Nederlandse retailers wakker liggen van Amazon.nl?

Half november was het zover: Amazon.nl is gelanceerd. Weliswaar alleen nog met e-books, maar de grote schrik van de gemiddelde retailer is nu echt officieel in Nederland. De markt reageerde echter laconiek. Daniel Ropers, CEO van BOL.com, gaf in een interview aan de NOS aan dat Nederland al een volwassen e-commerce bedrijfstak heeft, met scherpe prijzen en goede service. Dus een laatkomer op het feestje zou de sfeer niet al te zeer meer kunnen beïnvloeden. Is dat wel zo?

E-commerce

Braintree en PayPal lanceren On Touch in Nederland

Braintree en PayPal lanceren de betaaloplossing One Touch in Nederland. De klant kan de betaling voldoen met een enkele aanraking en de gebruiker hoeft niet langer gegevens van debit- of creditcard in te vullen op een klein scherm.

E-commerce

Call-to-action in Facebook werkt (infographic)

Facebooks call-to-action knoppen blijken een zeer goede conversie op te leveren, beweert in elk geval AdRoll. De klikratio is 2,8 maal toegenomen. Knoppen als Shop Now, Book Snow, Learn More, Sign Up en Download (voor apps) blijken prima te werken. De onderstaande gegevens hebben betrekking op de klanten van AdRoll zelf.

Conversie

MediaMarkt (Duitsland): online orders binnen drie uur leveren

MediaMarkt en zusterbedrijf Saturn willen voor eind 2015 online orders binnen drie uur kunnen afleveren in heel Duitsland.

E-commerce