More stories

Lidl populairste winkelketen op Facebook

Lidl is de populairste Europese retailer op Facebook. Het bedrijf heeft 10 miljoen volgers, volgens onderzoek van het social mediabureau Socialbakers.

E-commerce

Investeerder begint ‘afplitsing’ Zalando

Grootaandeelhouder Kinnevik gaat de financiële cijfers van Zalando apart rapporteren, een volgend teken dat wijst op een beursgang van de modewinkel.

E-commerce

‘Webwinkel, reageer niet op de prijs van je concurrent’

Emotie is niet de beste drijfveer om de prijzen in je assortiment te bepalen. Het kan zelfs veel verlies opleveren. Het is slimmer om te optimaliseren voor de beste marges over het hele aanbod. Dat kan tegenwoordig automatisch. Sander Roose van ADPS legt uit.

E-commerce

Aanhoudend buitenlands verlies Amazon

Amazon.com blijft rode cijfers schrijven buiten zijn thuismarkt Amerika. De onderneming blijft investeren in technische en logistieke infrastructuur om in het buitenland op te schalen. Resultaat: 18 procent omzetgroei.

E-commerce

Elektronische instapkaart Vueling op SmartWatch 2

Luchtvaartmaatschappij Vueling en Sony Mobile lanceren een elektronische instapkaartvoor het SmartWatch 2 horloge. Hiermee kunnen passagiers van de luchtvaartmaatschappij hun instapkaart en alle vluchtinformatie om hun pols dragen.

Conversie

Vlaamse overheid strenger voor kamerverhuursites

De Vlaamse overheid gaat online verhuursites als airbnb.be en couchsurfing.org aanpakken. Er komt geen verbod, maar wie niet aan bepaalde vereisten voldoet riskeert een boete.

E-commerce

Zalando.nl krijgt ‘inspiratiehoekje’

Noem het een digitaal magazine of noem het een blog, maar het doel van News & Style van Zalando.nl is hetzelfde: inspiratie bieden voor zijn winkelend publiek.

Customer Experience

‘Er blijven zo’n honderd platenzaken over’

Met de teloorgang van Free Record Shop, die nu definitief uit de winkelstraat lijkt te verdwijnen, lijkt het fenomeen platenzaak definitief passé. Of toch niet? Gerard Kamer is de uitbater van Platenhuis ’t Oor in Hilversum. Een tweede zaak in Almere is sinds kort verzelfstandigd. “Er blijven zo’n tachtig tot honderd muziekzaken in Nederland over.”

E-commerce

Funda lijdt nauwelijks onder slechte vastgoedmarkt

Met funda’s bezoekcijfers ging het goed: in 2013 was er wederom sprake van een stijging van meer dan 18 procent tot 222 miljoen bezoeken, maar de omzet van het online vastgoedplatform herstelde zich pas vanaf september. In totaal daalde de omzet in 2013 licht.

E-commerce

Hippe wielermerk Rapha op Emerce eFashion

Het hippe wielermerk Rapha noteerde vorig jaar een online omzet stijging van ruim vijftig procent. Rapha valt op door de extreme focus op kwaliteit en design. Het merk heeft zich in razendsnel tempo weten op te bouwen van nichespeler naar sponsor van de meest succesvolle wielerploeg Team Sky. CMO Slate Olson van Rapha is aanwezig op Emerce eFashion, op 13 mei in Amsterdam.

E-commerce

Alle Free Record Shop winkels sluiten na faillissement

Het doek lijkt nu echt te vallen voor Free Record Shop. Fresh Entertainment Nederland BV, het moederbedrijf achter de winkelorganisatie van Free Record Shop in Nederland, is failliet verklaard.

E-commerce

Zalando stelt juristen beursgang aan

In de aanloop naar zijn beursgang heeft Zalando advocatenkantoor Freshfields Bruckhaus Deringer ingeschakeld om de juridische zaken te begeleiden.

E-commerce

Nederland heeft primeur van interactieve mobiele muziekvideo

Onder meer Hi, Top Notch en FHV BBDO lanceren de allereerste interactieve mobiele muziekvideo. Het is een videoclip waarin de kijker door swipen, pinchen, ‘gyroscopen’ (balanceren) en blazen zelf bepaalt wat hij ziet en hoort.

Conversie

Gerucht van iWatch voldoende voor vraagexplosie smartwatches

Het gerucht alleen al dat Apple een iWatch op de markt brengt, is voldoende voor een vraagexplosie in een nieuwe productcategorie bij webwinkels. De vraag naar smartwatches groeide afgelopen jaar met bijna zesduizend procent.

E-commerce

Arthur Hoffman van Expedia naar Sanoma Digital

Sanoma heeft Arthur Hoffman benoemd tot CEO van Sanoma Digital. Hij maakt binnenkort de overstap van Expedia naar Sanoma, waar hij de digitale transformatie van de klassieke media moet begeleiden.

E-commerce