More stories

KLM opent eigen affiliatenetwerk

KLM staakt de samenwerking met Affilinet en opent een eigen affiliatenetwerk. De luchtvaartmaatschappij krijgt hierdoor wereldwijd meer controle over zijn indirecte verkoopkanalen en inzage in de resultaten.

E-commerce

TUI Travel: Digitale omslag boekt succes

De Europese reisorganisatie TUI Travel begint de vruchten te plukken van de digitale omslag. In de grootste regio’s, Engeland en Scandinavië, vindt meer dan de helft van de verkopen plaats via directe digitale verkoopkanalen.

E-commerce

Webshops Praxis en Formido mogelijk in de etalage

Maxeda DIY Group stelt J.P. Morgan en Citibank aan om de strategische opties voor de toekomst te onderzoeken. Een verkoop van het moederbedrijf van onder meer Praxis en Formido is niet uitgesloten.

E-commerce

Kleding.nl lanceert Fashiola in Engeland

De Nederlandse fashionzoekmachine Kleding.nl opent na Duitsland nu ook een site voor de Engelse markt. Wat Google doet voor webpagina’s doet Fashiola voor kleding: vinden en doorsturen.

E-commerce

Hands-On: HTC One M8

Het Taiwanese HTC heeft tegenwoordig moeite om zich staande te houden tussen smartphones van de grote concurrenten, ondanks het feit dat het merk een topper levert: de HTC One. Daarvan is nu een nieuwe versie verschenen.

Conversie

Chef Buying & Merchandising bol.com naar Staples

bol.com raakt zijn chef Buying & Merchandising kwijt aan Staples Europe. Thomas Nowak gaat als chef marketing bij de Europese tak van de kantoorketen werken, waar hij rapporteert aan topman John Wilson.

E-commerce

Weer grote elektroketenfusie: Dixons Carphone Group

Elektroketens Carphone Warehouse en Dixons gaan mogelijk fuseren. Daarmee zou het het aantal vestigingen in Europa op 2000 uitkomen. Beide bedrijven zouden al sinds februari in gesprek zijn en de toezichthouder is op de hoogte.

E-commerce

Kwartaalomzet Zalando naar half miljard euro

Betere fulfillment en marketing hebben gezorgd voor een hoger bedrijfsresultaat van online retailer Zalando. De netto-omzet ging in het eerste kwartaal naar 501 miljoen euro, 35 procent meer dan een jaar geleden.

E-commerce

Nederlander gaat multichannelstrategie Media-Saturn aansturen

De Nederlander Pieter Haas (50) moet als kersverse vice-voorzitter van elektroketen Media-Saturn (MediaMarkt) meer sturing geven aan een multichannelstrategie. Dinsdag diende CEO Horst Norberg plotseling na 27 jaar zijn ontslag in.

E-commerce

Voetbal International lanceert premiumdienst

Voetbal International introduceert een nieuwe onlinedienst onder de noemer VI Premium. Abonnees krijgen toegang tot allerlei rijke content: verhalen en rubrieken uit het weekblad, nieuwe columns, video’s en foto’s.

E-commerce

Emerce eFashion: ‘Bloggers bepalen de trend’

Bloggers worden steeds belangrijker voor de promotie van mode. Maar hoe geef je een succesvolle invulling aan de veelvoorkomende wens om ‘iets met bloggers’ te doen? Hoe zorg je er samen met bloggers voor dat je commerciële boodschap landt, de doelgroep raakt en zich verspreidt?

E-commerce

Chinese Amazon naar de beurs

Als verwacht heeft de Chinese e-commerce gigant Alibaba gisteren zijn officiële aanvraag voor een beursgang in New York ingediend. Het wordt de grootste Amerikaanse beursgang ooit, maar het bedrag dat Alibaba wil ophalen is nog niet bekend. De marktwaarde van het platform wordt geschat op 120 miljard euro.

E-commerce

Webwinkels willen één loket voor e-commerce in Europa

Brancheorganisatie Ecommerce Europe wil één loket voor e-commerce in Europa. De sector wordt volgens de Europese koepel van Thuiswinkel.org beïnvloed door een vloed aan beleidsvraagstukken zonder dat er sprake is van coördinatie vanuit e-commerce optiek. Dit kan schadelijk zijn voor de industrie terwijl e-commerce met dubbele groeicijfers juist bijdraagt aan economische groei en werkgelegenheid.

E-commerce

Meeste online fashion bestellingen vanuit Almere

In Almere is online fashion shoppen het populairst. Groningen komt op de tweede plaats. Dat blijkt uit een top 10 die Klarna, aanbieder van achteraf betaaloplossingen voor webwinkels, heeft samengesteld op basis van geanonimiseerde gegevens.

E-commerce

Nieuwe e-paper FD krijgt sociale functies

Het Financieele Dagblad lanceert vandaag een sterk verbeterde versie van zijn e-paper. Daarmee kunnen krantenartikelen worden bewaard om ze later te lezen of worden gedeeld via sociale media als Twitter, LinkedIn en Facebook.

E-commerce