More stories

Jumbo opent nieuwe ophaalpunten

Jumbo Supermarkten opent volgende week wederom vijf ophaalpunten voor online bestellingen. Het gaat om Pick Up Points in drie varianten: speciale afhaalbalies in de winkels, drive-throughs naast bestaande winkels en zelfstandige locaties. De teller van het aantal Pick Up Points staat daarmee op 28.

E-commerce

Alibaba met Haier in televisies

Alibaba gaat samen met partner Haier in China internetelevisies lanceren waarmee ook kijkers toegang hebben tot de bekende marktplaatsen Taobao en Tmall. Daarnaast kunnen films en games worden gekocht.

E-commerce

Black Friday steeds meer online (infographic)

Het beloven weer enorme klappers te worden: Black Friday en CyberMonday, de Amerikaanse koopjesdagen die elk jaar weer zorgen voor online recordverkopen. Even wat cijfers: in 2012 trokken 141 miljoen Amerikanen naar de winkel, die gemiddeld 413 dollar per persoon uitgaven. Hoewel Black Friday vooral het feest is van de fysieke retail, neemt online het gaandeweg over. Dat begon met Cyber Monday (komende maandag), maar Black Friday gaat ook steeds meer online.

E-commerce

Spar Arnhem eerste supermarkt die Bitcoin accepteert

De Spar op het centraal station in Arnhem is naar eigen zeggen de eerste supermarkt van Nederland waar klanten met Bitcoin kunnen betalen.

E-commerce

PostNL gaat verder met zondagbezorging

PostNL gaat door met het bezorgen van pakketten op zondag. Dat heeft de vervoerder vandaag bevestigd aan Nu.nl. PostNL ging eind augustus van start met de proef en liet toen weten het eerste postbedrijf op het Europese continent te zijn dat zeven dagen per week pakketten bezorgt.

E-commerce

Videotheek Wuaki (Rakuten) naar Duitsland

Wuaki is sinds een paar dagen actief in Duitsland nu daarmee bereikt het bedrijf nu de grootste online populaties van Europa.

E-commerce

Telefoon onmisbaar in marketingmix

De telefoon blijft het kanaal waarbij de consument het vaakst overgaat tot conversie. Dat blijkt uit een verkennende analyse van de DDMA Commissie Telemarketing. Maar opdrachtgevers zien wel de noodzaak te investeren in gesprekskwaliteit.

Conversie

Europese e-commerce feestmaand naar 35 miljard euro

Webwinkels in Europa zetten in de feestmaanden november en december voor 35 miljoen euro aan handel om, 23 procent van de totale retailomzet in die periode.

E-commerce

Magnetic.io laat zich inspireren door Silicon Valley

“Magnetic.io is een nieuw enterprise-level e-commerce platform gericht op e-commerce bedrijven in het midden tot hoog segment”. Dit vertelt co-founder Tim Nolet. “We richten ons op de bovenlaag van de Magento-markt.” Een interview met deze e-commerce nieuwkomer in early stage.

E-commerce

Belgische app ING Bank te ontsluiten met vingerafdrukherkenning

Klanten van ING België kunnen voortaan met vingerafdrukherkenning hun ING bankapp ontsluiten. Die mogelijkheid ontbreekt nog in de Nederlandse app.

E-commerce

Happy sales: tien online marketing tips voor de feestdagen

Het zijn de hoogtijdagen voor online marketeers; feestdagen in december. Hoe gaan we er met z’n allen voor zorgen dat consumenten nóg meer producten gaan kopen. Of nog beter uiteraard, nog meer producten van ons! Kortingen, give-aways, ‘persoonlijke’ aanbevelingen en remarketing banners vliegen ons om de oren. Wehkamp en Bol.com geven nu al kortingen tot 60% in november! Is dit de juiste manier?

E-commerce

‘Datingsites schimmig over kosten’ (update)

Datingwebsites zijn vaak onduidelijk over de kosten van een abonnement en de regels omtrent opzeggen, blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. Van de tien onderzochte websites melden er 3 pas abonnementsprijzen na registratie en bij nog eens 3 is het flink zoeken naar de prijzen.

E-commerce

Amazon sluit bezorgcontract met Royal Mail

Amazon breidt zijn bezorgcapaciteit in Engeland uit met 10.000 postkantoren van Royal Mail. Klanten kunnen hun bestellingen daar ophalen, zoals dat in Nederland ook kan bij PostNL.

E-commerce

IBM lanceert e-commerce software voor B2B-markt

IBM lanceert woensdag zijn nieuwste B2B e-commerceplatform, gebaseerd op de technologie die ook ten grondslag ligt aan de WebSphere e-commercesoftware.

B2B Digital

Twitter gaat coupons testen

Twitter is in de VS een experimentele coupondienst gestart onder de naam Twitter Offers. Consumenten kunnen de coupons verzilveren door eerst hun credit- of bankkaart aan te melden, waarna iedere volgende aankoop automatisch wordt verwerkt.

Conversie