More stories

Milo Networks: Shazam voor retailers

Startup Milo Networks opent een nieuw kanaal voor retailers door het uitzenden van niet hoorbaar geluid dat door een app wordt opgevangen. “Het werkt zoals Shazam. Het audiosignaal wordt gemixt met het bestaande radiosignaal in de winkel. Heeft een klant onze app geopend, dan wordt dat signaal herkend”, legt co-founder Pirmin Rehm uit.

E-commerce

Groen licht voor vorming Global Fashion Group

Fiscale en mededingingsautoriteiten op drie continenten hebben toestemming gegeven voor het samenvoegen van de niet-Europese zusjes van Zalando.

E-commerce

HEMA: ‘Veel klanten verwachten ons niet online’

Winkelmedewerkers met tablets en de online verkoop van niet-eigen producten zijn twee zichtbare veranderingen in de digitale activiteiten van winkelketen HEMA. Achter de schermen gebeurt er volgens Boudewijn van Nieuwenhuijzen (38), Head of E-commerce, echter nog veel meer.

E-commerce

Amazon werkers Duitsland staken tot aan de Kerst

Werknemers van Amazon van drie distributiecentra in Duitsland blijven tot aan Kerst staken. Dat heeft de vakbond Verdi vrijdag bekend gemaakt. Vandaag legden 2400 werknemers het werk neer uit protest tegen te lage lonen.

E-commerce

Nieuwe investering verdubbelt waarde Home24

Aandeelhouders waarderen de online meubelwinkel in de meest recente financieringsronde op 815 miljoen euro. Dat is bijna het dubbele van een paar maanden geleden.

E-commerce

Column: Webwinkeliers hoeven niet bang te zijn voor Amazon

Sidder en beef: na een geruchtenstroom van zo’n drie jaar is Amazon.nl sinds kort een feit. En dus zouden onze webshops zich zorgen moeten maken over hun toekomst. ’s Werelds grootste webwinkel zou – zo is de gedachte – in no time het Nederlandse e-commercelandschap domineren.

E-commerce

Meer vrouwen kopen cosmetica online

Vrouwen kopen vaker cosmetica online. Dat valt af te leiden uit cijfers van A.T. Kearney over de Amerikaanse markt. In 2014 werd voor 4,3 miljard dollar aan cosmetica besteld, tegen 3 miljard in 2012.

E-commerce

Apps en muziek iTunes worden duurder

Aankopen van apps en muziek in de iTunes Store wordt vanaf 1 januari duurder. Apple gaat de berekening van de BTW aanpassen. Op dit moment wordt het Luxemburgse tarief van 15 procent berekend, vanaf volgend jaar geldt het lokale tarief.

E-commerce

Nieuwe banner houdt shoppers op site van uitgever

Een nieuw soort banner zorgt ervoor dat de bezoeker van een website niet meer hoeft weg te klikken van die site om een online aankoop te doen. Redactie en commercie worden zo heel dicht bij elkaar gebracht.

E-commerce

Snow & Rock en Hunkemöller naar Emerce eRetail

De eerste sprekers voor Emerce eRetail, op 19 maart in ’t Spant in Bussum, zijn bekend. Multichannel Director David Kohn van Snow & Rock legt dan uit hoe de grootste Britse retailer op het gebied van wintersportkleding- en materialen te werk gaat. En Fergus Roche van het Britse digital retail agentschap JOYLAB legt hoe je je eigen innovatielab opzet.

E-commerce

Manutan opent marktplaats voor bedrijfsbenodigdheden

Manutan opent komend voorjaar een marktplaats waarop naburige bedrijven bedrijfsbenodigdheden kunnen huren, verhuren en uitlenen. De dienst wordt vanaf januari actief gepromoot in vier regio’s. “We kunnen ondernemers veel tijd besparen”, aldus innovatiemanager Olle Peters.

E-commerce
Premium

Webwinkels: minimaal 32 procent extra omzet door kerst

Thuiswinkel.org, de belangenvereniging van webwinkels in Nederland, verwacht dat in de komende weken de online omzet bij webwinkels zal oplopen tot meer dan 32 procent boven een reguliere weekomzet.

E-commerce

FedEx koopt retourenspecialist

FedEx wil Genco overnemen, een Amerikaans bedrijf dat jaarlijks meer dan zeshonderd miljoen retouren verzorgt voor retailers. Naar verluidt wil de vervoerder 2 miljard dollar op tafel leggen. Genco genereert jaarlijks 1,6 miljard dollar omzet.

E-commerce

FAME sluit tijdelijke filialen

CD- en dvd-verkoper FAME stopt met zijn tijdelijke winkels. De filialen in Tiel, Spijkenisse en Uden worden vanaf januari gesloten. ‘Een bedrijf draaiend houden op enkel schijfjes is niet meer mogelijk’, aldus FAME-mede-eigenaar Arthur ter Braak.

E-commerce

Verlieslijdend Lastminute.com eindelijk verkocht

Het Britse Lastminute.com gaat voor 120 miljoen dollar naar de Zwitserse reisorganisatie Bravofly Rumbo. Eigenaar Sabre verkoopt het online bedrijf met zwaar verlies. In 2005 werd 1,2 miljard dollar neergeteld voor de onderneming.

E-commerce