More stories

The Next Web stapt in e-commerce

Nieuwssite The Next Web (TNW), tevens organisator van een aantal internationale evenementen, boort een nieuwe inkomstenbron aan. Het bedrijf van Boris Veldhuijzen van Zanten heeft TNW Deals opgezet, een webwinkel waar apps, gadgets en drones te koop worden aangeboden.

E-commerce

Korting als marketingmiddel verliest zijn waarde

Online en offline retailers richten zich zo sterk op prijs als concurrentiemiddel dat ze zichzelf in de voet schieten. Een nieuw sectorrapport Retail van ABN AMRO spreekt over een ‘race to the bottom’.

Customer Loyalty

Moeten Nederlandse retailers wakker liggen van Amazon.nl?

Half november was het zover: Amazon.nl is gelanceerd. Weliswaar alleen nog met e-books, maar de grote schrik van de gemiddelde retailer is nu echt officieel in Nederland. De markt reageerde echter laconiek. Daniel Ropers, CEO van BOL.com, gaf in een interview aan de NOS aan dat Nederland al een volwassen e-commerce bedrijfstak heeft, met scherpe prijzen en goede service. Dus een laatkomer op het feestje zou de sfeer niet al te zeer meer kunnen beïnvloeden. Is dat wel zo?

E-commerce

Braintree en PayPal lanceren On Touch in Nederland

Braintree en PayPal lanceren de betaaloplossing One Touch in Nederland. De klant kan de betaling voldoen met een enkele aanraking en de gebruiker hoeft niet langer gegevens van debit- of creditcard in te vullen op een klein scherm.

E-commerce

Call-to-action in Facebook werkt (infographic)

Facebooks call-to-action knoppen blijken een zeer goede conversie op te leveren, beweert in elk geval AdRoll. De klikratio is 2,8 maal toegenomen. Knoppen als Shop Now, Book Snow, Learn More, Sign Up en Download (voor apps) blijken prima te werken. De onderstaande gegevens hebben betrekking op de klanten van AdRoll zelf.

Conversie

MediaMarkt (Duitsland): online orders binnen drie uur leveren

MediaMarkt en zusterbedrijf Saturn willen voor eind 2015 online orders binnen drie uur kunnen afleveren in heel Duitsland.

E-commerce

The Kase: mass customization via omnichannel

The Kase uit Frankrijk is een startup dat in rap tempo winkels over de hele wereld opzet, ondersteund met een sterke omnichannel strategie. “Onze oprichters zijn echte e-commerce mensen. We hadden snel door dat multichannel belangrijk is: de meeste handel gebeurt nog steeds offline”, vertelt Katja Felke van The Kase.

E-commerce

Verlaten winkelmandjes: e-mail nasturen helpt

Het helpt: een mail nasturen nadat de klant zijn winkelmandje heeft laten staan. Volgens Salesforce reageert zestig procent positief op zo’n aanmoediging.

Conversie

‘Nederlander Hendrik Lenstra uitvinder Bitcoin’

Deelnemers aan diverse Bitcoin internetfora speculeren dat wiskundige Hendrik Willem Lenstra, in 1998 onderscheiden met de Spinozaprijs, wel eens de man achter het pseudoniem Satoshi Nakamoto zou kunnen zijn. Nakamoto wordt gezien als de bedenker van de virtuele munt Bitcoin.

E-commerce

Hoogvliet zet tuktuk in voor bezorgingen

Hoogvliet gaat in januari met een elektrische tuktuk online bestelde boodschappen thuisbezorgen. Voorlopig gaat het om een proef in een nog te bepalen stad.

E-commerce

HEMA kan online bestellingen niet garanderen

Het distributiecentrum van HEMA kan de groei van zijn onlineverkopen niet aan. Daardoor kan de retailer niet garanderen dat bestellingen die na 27 november zijn gedaan voor 5 december worden geleverd. Dat zegt het bedrijf tegen het AD.

E-commerce

Ben Woldring stapt in verzekeringen

Internetondernemer Ben Woldring duikt met de introductie van Poliswijzer.nl in de markt van zorgverzekeringen. Daarmee wil hij ‘op eenvoudige en overzichtelijke wijze zien dat het mogelijk is om te besparen op de premie.’

E-commerce

bpost rolt stadstransportenproject uit

Na een testperiode van net geen vijf maanden in Antwerpen gaat vervoerder bpost zijn stadstransportenproject City Logistics uitbreiden. In Antwerpen is het project nu volop commercieel uitgebouwd en de verdere uitrol naar Brussel wordt gepland.

E-commerce

Sweebr: anywhere, anytime afrekenen

Sweebr is een webapplicatie waarmee je overal en altijd je verkoop kunt registreren. “De nieuwe ondernemer wil geen investering meer doen. Die snapt de cloud en die wil zijn data overal en altijd beschikbaar hebben”, vertelt Koen Stam, happy customer scout bij Sweebr.

E-commerce

E-mail grootste impact op Black Friday en Cyber Monday

Amerikaanse retailers kunnen uitermate tevreden terugkijken op Black Friday en Cyber Monday, dat becijferde de Amerikaanse e-commerce specialist Custora. Op Black Friday werd er maar liefst twintig procent meer uitgegeven dan in 2013. Op Cyber Monday was dat vijftien procent meer. Daarmee gaat Cyber Monday de boeken in als de meest succesvolle dag ooit in de historie van e-commerce. Tegelijkertijd waren er twee duidelijke trends. De impact van m-commerce wordt groter en groter terwijl e-mailmarketing verreweg de meeste transacties genereerde.

E-commerce