More stories

iDEAL nauwelijks gebruikt op tablets en smartphones

Iets meer dan de helft van alle online aankopen die in de eerste helft van 2014 door Nederlandse consumenten zijn gedaan, wordt afgerekend met iDEAL. Het gebruik van betaalwijzen verschilt echter per branche en apparaat dat men gebruikt voor de online aankoop.

E-commerce

The Cloakroom breidt internationaal uit

Kledingservice voor mannen The Cloakroom begint praktische marktverkenningen in Engeland, Zweden en België. Het bedrijf wil in de loop van volgend jaar een nieuwe financieringsronde doen om verdere buitenlandse groei te bekostigen.

E-commerce

Alibaba online koopjesdag Singles Day wordt een megaklapper

In Nederland is het vandaag Sint Maarten, maar in China is de elfde van de elfde vergelijkbaar met het Amerikaanse Cyber Monday: online koopjesdag. Bedacht door e-commerce reus Alibaba en inmiddels een fenomeen in heel China. In het eerste uur deed Alibaba al 2 miljard dollar omzet.

E-commerce

Baas Google Express loopt over naar Uber

Taxibedrijf Uber heeft Tom Fallows in dienst genomen, de voormalige baas van bezorgdienst Google Express, een sterke aanwijzing dat Uber ook pakjes wil gaan bezorgen.

E-commerce

‘Mobiel nog geen marketingstrategie’

Mobiel is voor (Amerikaanse) marketeers nog altijd geen strategie. Dat blijkt uit een nieuwe studie van branche-organisatie Chief Marketing Officer (CMO) Council. Maar 17 procent van de respondenten heeft mobiel werkelijk geïntegreerd in hun totale marketingstrategie.

E-commerce

Flipkart zoekt financiering tegen 10 miljard waardering

India’s grootste webwinkel Flipkart zoekt voor de derde keer dit jaar groeigeld bij investeerders tegen een waardering die blijft groeien.

E-commerce

Dubbelcijferige groei Zoover en reiszusjes

Zoover, Tjingo en HolidayCheck boeken dubbelcijferige omzet- en winstgroei. De bedrijven zullen moederbedrijf Tomorrow Focus dit jaar een omzet van meer dan honderd miljoen euro opleveren.

E-commerce

Feestdagen dit jaar echt mobiel

De feestdagen van 2014 worden mobieler dan ooit. Dat blijkt uit een aantal Amerikaanse studies. Nog maar 32 procent van de Amerikaanse consumenten is van plan om de desktop pc te gebruiken voor het online winkelen, zo voorspellen Burst Media en Rhythm NewMedia. Vorig jaar was dat percentage nog 47,8 procent.

E-commerce

Is virtueel passen de oplossing voor retouren in e-fashion?

E-fashion staat bekend om de hoge retourpercentages. De oorzaak is vaak dat het bestelde kledingstuk niet goed past. Tools voor virtueel passen zouden de hoge retouraantallen te lijf moeten gaan. Maar zijn deze technologieën daadwerkelijk de oplossing?

E-commerce

Amazon mogelijk met mode naar Europa

Amazon lijkt plannen te hebben om in Europa ook mode aan te bieden, zoals zij al eerder deed in de VS. Op 22 oktober heeft de retailer Amazon Fashion laten deponeren bij het Europees merkenregister.

E-commerce

Marc Koster: ‘Ik wilde weg uit de grote elektronica’

De overgang maakte tongen los: Mark Koster, die samen met Tom Coronel Create2Fit tot een succesvolle formule maakte, treedt in dienst bij Beate Uhse, het grootste erotiekconcern van Europa. Hij mag de webwinkels beter aan laten sluiten op de internationale catalogus en de bijna honderd fysieke winkels in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland.

E-commerce

Infographic: hoe shopt de millennial?

De millennial, geboren na 1982, heeft specifieke online koopwensen, waar marketeers rekening moeten houden. Zo ongeduldig is de millenial dat hij geen vijf seconden wacht voordat een pagina is geladen. Ook doet de millennial zowat alles mobiel, volgens deze inforgraphic van Instart Logic.

E-commerce

Home24 ontwikkelt eigen reeks meubelmerken

De online meubelwinkel Home24 van bedrijvenbouwer Rocket Internet werkt aan een reeks eigen meubelmerken. Die zullen naast het aanbod van gevestigde merken worden verkocht.

E-commerce

123inkt.nl mag cartridges huismerk blijven verkopen

Webwinkel 123inkt.nl heeft voor de rechter een octrooigeschil van Samsung gewonnen waardoor het tonercassettes van zijn huismerk mag blijven verkopen.

E-commerce

Piekdag e-commerce verwacht op 10 december

Webwinkels kunnen op 10 december de allerdrukste dag van het jaar verwachten. Op die dag zullen ze volgens Adobe gezamenlijk voor 94 miljoen euro omzetten. Dan zal ook blijken wie goed is voorbereid op de mobiele transitie die de consument doorloopt.

Analytics