More stories

Kwart PayPalgebruikers shopt mobiel

Een op de vier gebruikers van PayPal heeft afgelopen jaar een aankoop afgerekend met zijn mobiele telefoon. EBay verwacht dat mobiel de motor blijft achter innovatie in het digitale en fysieke retaillandschap.

E-commerce

Eerste inzichten over ‘same day deliveries’ duiken op

Consumenten tussen de twintig en dertig jaar maken makkelijker gebruik van ‘same day deliveries’ dan ouderen. En dan ook nog eens de mannen onder hen, aangezien tweederde van de jonge vrouwen wel een dag wil wachten tot een internetbestelling wordt afgeleverd.

E-commerce

Conversie attributie: ‘Be less wrong’

John Wanamaker stelde ooit dat 50% van het advertentiebudget weggegooid geld was, maar dat het probleem was dat hij niet wist welke helft dit was. Ondanks dat hij dit ruim een eeuw geleden zei, gaat dat vandaag de dag nog steeds te vaak op. Ook in online media.

Conversie
Premium

Onderzoek: Mobiel wordt hét aandachtsgebied

Mobiele ontwikkelingen zullen de belangrijkste aandachtsgebieden zijn voor (online) retailers zo blijkt uit onderzoek. 54% van de 115 ondervraagde, wereldwijd opererende retailers, geeft aan het als belangrijke groeimogelijkheid te zien.

E-commerce

Netflix stapt over op HTML5-streaming

De Amerikaanse online streaming videotheek Netflix maakt de overstap van Microsoft Silverlight naar HTML5 als standaard platform om zijn premium video’s te streamen.

E-commerce

10 punten voor het optimaliseren van je fulfillmentstrategie

De eerste ervaringen van een nieuwe klant zijn in veel gevallen bepalend. Om deze nieuwe klant een terugkerende klant te laten worden zet je daarom sterk in op je geleverde service. Minstens zo belangrijk, zo niet belangrijker, is hoe de ervaringen zijn met de orderafhandeling. Op tijd leveren en de kosten van de levering zo laag mogelijk houden zijn daarin belangrijke aandachtspunten. 10 aandachtspunten voor het optimaliseren van je strategie.

E-commerce

Conversie optimaliseren? Make it really bloody obvious!

Je werkt hard aan zoekmachine-optimalisatie, PR en campagnes. Je vertelt je verhaal aan iedereen die het wil horen en trekt daarmee een hoop potentiële klanten. Ondanks dat het verkeer zal toenemen blijven verkopen of andere conversie wellicht uit. De truc? Make it really bloody obvious!

Conversie

Groningers bouwen social reisgids

De ontwikkelaars van Travelmap uit Groningen bouwen een internationale reisgids die socialmedia als bron voor reisadvies gebruikt.

E-commerce

Amazon opent nieuwe speciaalzaak via aparte e-commercedochter

Een speciaalzaak met louter kinderkleding ging in Amerika kort voor het weekend open onder de naam Look.com. Wie goed kijkt, zie dat het Amazon.com is dat zijn tentakels in het e-commercelandschap verder uitsteekt.

E-commerce

Wat is omnichannel retailing?

Thuiswinkel.org maakte onlangs bekend onderzoek te gaan doen naar toekomstige ontwikkelingen binnen retail in Nederland. Onder de noemer Shopping 2020 wordt gekeken hoe we wereldwijd bij kunnen blijven. Een van de meest gehoorde internationale termen van afgelopen tijd is “omnichannel retail”. Wat het is en hoe anderen hiermee omgaan.

E-commerce

Europese webshops geven Google Shopping een kans

Een derde van de Europese webwinkels gaat vanwege productvergelijker Google Shopping meer geld uitgeven aan online reclame, blijkt uit een onderzoek van Become.eu.

E-commerce

Investeerder waardeert Home24 op kwart miljard

De Zweedse grootaandeelhouder Kinnevik waardeert de internationale online meubelwinkel Home24 op 260 miljoen euro.

E-commerce

Amerikaanse retailers haken af met Facebook-commerce

F-commerce, of social shopping op Facebook, lost de belofte niet in, waardoor Amerikaanse retailers afhaken. Het aantal bedrijven met een winkelmandje op Facebook daalde met 63 procent tot zes procent.

E-commerce

Nieuw groeigeld voor Foursquare

Foursquare haalt 41 miljoen dollar nieuw groeigeld op bij een groep investeerders. Het bedrijf belooft veel veranderingen en nieuwigheden in 2013 en steekt zich daarom in de schulden.

E-commerce

De haken en ogen van same-day delivery

Er komt ongetwijfeld een dag dat er binnen de organisatie gesproken gaat worden over same-day delivery. Het leveren van goederen op dezelfde werkdag is internationaal in opkomst en ook in Nederland is een deel van de consumenten bereid te betalen voor deze dienst. Is het ook in Nederland mogelijk dit succesvol in te zetten?

E-commerce