Vente Privée: ‘We gaan naar drie miljard omzet’
De besloten Europese webwinkel Vente Privée wil zijn omzet in de komende jaren ruim verdubbelen tot drie miljard euro. Handel via mobiele dragers speelt daarin een belangrijke rol.
De besloten Europese webwinkel Vente Privée wil zijn omzet in de komende jaren ruim verdubbelen tot drie miljard euro. Handel via mobiele dragers speelt daarin een belangrijke rol.
De zwaarste modekopers op internet zijn de groep crosschannel consumenten. Die zijn echter ook het minst trouw aan winkels. GfK raadt winkeliers aan komende jaren in te zoomen op klantentrouw.
Waar elke retailer in het verleden werd aangespoord ook snel een webshop te hebben om ‘de boot niet te missen’ zien we dat retailers en consumenten steeds vaker inspelen op het combineren van het online- en offline kanaal; hier wordt de term cross-commerce voor gebruikt.
Het bezoek aan de mobiele platforms van huizensite funda is het afgelopen jaar fors gestegen. Via de mobiele sites en de apps kwamen in mei 2013 alleen al bijna 7 miljoen bezoeken binnen. In totaal komt nu 36,5 procent van het verkeer via de mobiele platforms. Funda verwacht dat eind 2014 het aandel boven de vijftig procent uitkomt.
Een multifunctioneel accessoire met berichtmeldingen, Android app interface en muziekafstandsbediening, gegoten in een superslank en waterbestendig design. Sony probeert Apple voor te zijn met een slimme horloge.
De etalage, winkel en veiling voor verzamelaars Catawiki opent morgen een popup store in harte Amsterdam. Daarmee wil het de aandacht vestigingen op een bijzondere nieuwe productcategorie: natuurhistorische objecten.
Iets minder oud papier in huis, de kledingkasten opruimen en een goed doel steunen. Dat is in het kort wat de samenwerking tussen Fonq.nl en Packmee inhoudt.
Bol.com brengt voor LG-televisies een app uit waarmee bankzitters via hun afstandsbediening kunnen snuffelen en kopen.
Elf procent van de internetgebruikers trekt de portemonnee om online nieuws te consumeren. Dat is eenderde meer dan vorig jaar. Een breed onderzoek laat zien dat hoe groter het scherm is, hoe eerder men geneigd is te betalen.
“We willen steviger in de markt gaan staan en dan kun je niet om televisie heen”, aldus directeur Symen Jansma over het besluit om naast performance based ook een brandingmedium in te zetten.
IKEA heeft zojuist een webwinkel geopend voor het Nederlandse publiek. Daarin liggen de zesduizend populairste items klaar om naar huis te klikken.
De vier belangrijkste succesfactoren voor e-commercebedrijven zijn assortiment & pricing, vindbaarheid, usabilty en merkuitstraling. Naarmate online retail volwassener wordt, verschuift echter het belang ervan.
Het lijkt vloeken in de kerk. Een Office-programma van Microsoft op de iPhone. Gisteren verscheen Office Mobile for Office 365 in de Nederlandse App Store. Reken echter niet op een volwaardige vervanging van Apples eigen iWork.
Marktkenners houden er rekening mee dat Amazon in Europa bezorgers als GLS, DHL en DPD op een zijspoor gaat zetten. De webwinkel heeft voldoende kennis, schaal en middelen om de bezorging zelf te doen.
De broers Patrick en Marcel Helmer hebben eFusion, toeleverancier van en voor webwinkels, overgenomen van investeerder Annexx Group.