E-commerce in Oost-Europa groeit tientallen procenten
De e-commercesector in Litouwen is met 450 procent groei een echte uitschieter. Wel zijn de ontwikkelingen in het Baltische land illustratief voor een algemene trend in de regio.
De e-commercesector in Litouwen is met 450 procent groei een echte uitschieter. Wel zijn de ontwikkelingen in het Baltische land illustratief voor een algemene trend in de regio.
Google breidt zijn downloadwinkel Play Store uit met digitale boeken van verscheidene grote uitgevers. Boekenverhuur staat om de hoek.
Chief marketing officer Christian Meermann van Zalando zou zijn werkgever verlaten om Peek & Cloppenburg digitaal goed op de kaart te zetten.
Medewerkers van Vodafone in Hamburg kunnen in de personeelskantine met hun mobiel de boodschappen doen via posters aan de muur. Daarop staat dagelijks een intelligente selectie van supermarktwaar
Vrijwel de hele Nederlandse offline detailhandel laat in mei krimpcijfers zien, op de supermarkten na. In de online detailhandel daarentegen is het een en al mooi weer, als wordt gekeken naar de cijfers van het CBS.
De makers van Curated.nl starten vandaag een nieuw bedrijf waarmee (web)winkeliers en merken abonnementen op verrassingsboxen kunnen verkopen.
Edarling kan eindelijk uitbreiden naar Engeland en Ierland en doet dat onder het label Elitesingles.
Nutella zoekt meer zichtbaarheid in het dagelijks leven dan alleen aan de ontbijttafel. Het bedrijf opent daarom een webwinkel met verscheidene soorten artikelen. Vrijwel niet een daarvan is gelieerd aan eten.
Een kleine, specialistische webwinkel kan een van de beste van Nederland blijken wanneer Vergelijk.nl eind volgende maand zijn eerste Award gaat uitreiken.
De Nederlandse ondernemer Thomas Ummels heeft de online projectplanner Gantto overgenomen. Hij voegt het samen met zijn Tom’s Planner en vergroot daarmee zijn internationale bereik.
Outdoormerken Lowa, Deuter en Mammut verbieden retailpartners om hun producten op niet-geautoriseerde websites te verkopen. Amazon is er daar een van.
Recensiesite Yelp voegt een nieuw fundament aan zijn diensten toe: de mogelijkheid om eten thuisbezorgd te krijgen en restaurants te boeken.
De Nederlandse consument betaalt zijn online aankopen het liefst met iDEAL. Boter bij de vis. Onderzoeker GfK ziet echter een trend waarbij mensen liever achteraf gaan betalen.
De Britse supermarktketen Tesco onderzoekt welke rol 3D-printers in de toekomst in de winkels kunnen spelen. ‘We drukken toch ook al posters en foto’s af’, klinkt de logische gedachte. ‘Waarom dan geen cadeaus en persoonlijke items?’
Via de interactieve winkelruit van Adidas kunnen voorbijgangers 24/7 online shoppen met hun smartphone zonder app of QR-code. Een nieuwe techniek waar het Finse reclamebureau TBWA anderhalf jaar aan heeft gewerkt.