More stories

Zullen we ooit al onze boodschappen online doen?

Wij Nederlanders lopen nagenoeg voorop als het gaat om online bestedingen. Toch doen we onze dagelijkse boodschappen het liefste bij de supermarkt om de hoek. Het aanschaffen van producten binnen non-food lijkt, ondanks het ter ziele gaan van een Truus.nl, nog enigszins een optie.

E-commerce

Nieuwe strategie, nieuwe site voor Vergelijk.nl

Vergelijk.nl steekt zijn site begin volgende maand in een nieuw jasje, een verandering die het gevolg is van een strategische herpositionering van de vergelijkingssite c.q. ‘webwinkel’. “We gaan ons meer richten op een specifieke, meer loyale doelgroep”, aldus bedrijfsleider Levi van Wijngaarden.

E-commerce

Hoe dicht je de kloof tussen logistiek en e-commerce?

Als gevolg van een wedloop dringt de door marketing gedreven e-Commerce, steeds dieper door in de logistieke keten. Dit uit zich onder meer in een gratis verzending van producten en gratis retourneren. Een trend die wordt gezet door grote spelers zoals bol.com en Wehkamp. Kleine(re) spelers denken dit te moeten evenaren.

E-commerce

Application Performance Management; betere klantervaringen, omzet en groei

Reactietijden zijn in e-commerce zeer belangrijk. Onderzoek van de Aberdeen Group toont aan dat een vertraging van één seconde conversies met maar liefst 7 procent kan doen dalen. Voor een e-commercesite die voor 100.000 dollar per dag verkoopt kan een vertraging van één seconden dus leiden tot 2,5 miljoen dollar omzetverlies op jaarbasis.

Conversie

Nieuwe site laat consument pingelen op prijzen webwinkels

Ze hopen dat het het werkwoord van 2014 wordt: pingelen. “Even een avondje pingelen. Klinkt toch goed?” Eric Heijneman lanceert met zijn compagnon de site Pingelen.nl waarop consumenten kunnen afdingen op producten en diensten van verscheidene aanbieders.

E-commerce

Cheaptickets.nl opent aparte labels voor hotel- en autoverhuur

De Nederlandse online reisgigant Travix opent naast Cheaptickets.nl de sites Cheapcars.nl en Cheaphotels.nl. De vraag naar de verhuur van auto’s en hotelkamers neemt toe en die omzet probeert het bedrijf naar zich toe te trekken met de nieuwe Cheaplabels.

E-commerce
Premium

‘Twaalf procent e-commerce via mobiel’

Twaalf procent van het aantal internetorders in Nederland wordt geplaatst via een mobiele drager. Daarbij geldt een lichte voorkeur voor shoppen via tablets.

E-commerce

Mythe 2 van 3: “Online kan ik wél de effectiviteit van mijn media budget bepalen”

In dit artikel wordt de tweede aanname (‘mythe’) uit een reeks van drie, uitgelegd en ontkracht: “Online kan ik wél de effectiviteit van mijn media budget bepalen” .

E-commerce
Premium

MediaMarkt: vijf procent omzet via online kanaal

MediaMarkt en Saturn boeken een online groei van zestig procent en genereren nu vijf procent van de totale handel via internet.

E-commerce

iMerge stapt uit Futurumshop

Investeerder iMerge verkoopt zijn belang in buitensportwinkel Futurumshop. Oprichter Harmen van de Meulen wordt weer volledig eigenaar.

E-commerce

Zes drivers voor directe verkoop online fabrikanten

Directe verkoop door fabrikanten aan consumenten is hot! Dit heeft een aantal redenen: 67% van de online shoppers verwacht dat zij in de toekomst direct bij de fabrikant gaan kopen. De opkomst van huismerken zet de positie van A-merken meer onder druk. Daarnaast zorgt de crisis ervoor dat er minder marge overblijft door verkoop via retailers.

E-commerce

Positieve eerste reacties bezorgdienst Google Shopping

Een kritisch e-commercevolger van onder meer Google Shopping is laaiend enthousiast over de supersnelle bezorgdienst van Google. Vandaag besteld, vandaag bezorgd, zonder extra kosten vanwege een jaarabonnement bij de logistieke dienst.

E-commerce

Het geheime bedrijf achter de iWatch van Apple

De kans dat Apples slimme horloge iWatch gaat heten is niet erg groot. De domeinnaam iWatch.com is nog steeds in handen van Anything.com, die het al in 1998 liet vastleggen. Smartwatch.com daarentegen verwijst naar een ‘geheim project’. Apple?

Conversie

‘We ontketenen een revolutie in de mediasector’

Emesa, e-commercespecialist op de vrijetijdsmarkt, staat op het punt zijn tweede revolutie in vijf jaar aan de Nederlandse markt te presenteren: een nieuw performancebased afrekenmodel voor tv-reclame. Directeur Marc Muller (48) deelt zijn plannen tijdens een lunch in het Amsterdamse Vakzuid.

E-commerce

Fonq opent 115 mobiele webshops

Webwinkelketen Fonq heeft voor al zijn speciaalzaken mobiele winkels geopend die, een maand na lancering, een omzetstijging laten zien van vijftig procent.

E-commerce