More stories

Premium

Thuiswinkel.org verliest 20 procent leden

Brancheorganisatie Thuiswinkel.org is afgelopen ongeveer twintig procent van zijn leden verloren, al eindigde de teller netto wel hoger dan eind 2011. De belangrijkste reden voor beëindiging van de lidmaatschappen: staken van bedrijfsactiviteit en faillissement.

E-commerce

eBay: Revolutie van m-commerce is voorbij

Het is voorbij. De opkomst van mobiele handel is achter de rug. M-commerce is business as usual geworden bij eBay. Een interne reorganisatie maakt dat duidelijk. Mobiel is geen aparte tak van sport meer, maar fundamenteel onderdeel van de reguliere bedrijfsprocessen.

E-commerce

Target maakt einde aan ‘showrooming’

Target denkt dé oplossing te hebben tegen klanten die in de fysieke winkel komen voelen en snuffelen, showrooming, en dan toch online kopen. Het Amerikaanse warenhuis trekt zijn prijzen gelijk met die van alle internetconcurrenten.

E-commerce

CES: Digihorloge Pebble eind januari verkrijgbaar

Het slimme horloge Pebble komt eind deze maand eindelijk op de markt. Dat heeft het Kickstartproject zojuist bekendgemaakt op de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas.

Conversie

Nieuwe investeerder niet-Europese Zalandozusjes

De investeringstak van retailgroep Tengelmann neemt een belang in de niet-Europese zusjes van Zalando. Naarmate er meer investeerders toetreden, stijgt de speculatie over een eventuele beursgang van Rocket Internet of dochter Zalando.

E-commerce

Omzet Coolblue groeit tot 168 miljoen euro

Coolblue, de keten van gespecialiseerde online shops, boekte in 2012 een omzetgroei van 48 procent. De verkopen kwamen afgelopen jaar uit op 168 miljoen euro. Komend jaar wordt het fundament gelegd voor nog meer groei.

E-commerce

Fulfillment: oorlog achter de schermen

In e-commerce wordt fulfilment steeds belangrijker. Dankzij innovatieve technologieën en slimme software plooien webshops zich nauwer rond de wensen van de veeleisende consument. Het leidt tot een ‘onzichtbare oorlog’ achter het computerscherm.

E-commerce

Pebble lanceert techhorloge volgende week

Het langverwachte Pebble-horloge, een van de succesvolste crowdfundingprojecten, wordt mogelijk woensdag aangekondigd. De makers hebben uitnodigingen verstuurd aan journalisten die de Amerikaanse gadgetbeurs CES in Las Vegas bezoeken.

Conversie

Kleiner Perkins investeert in uShip voor Europese groei

Het Europese hoofdkantoor van uShip in Amsterdam krijgt het druk, want het bedrijf heeft achttien miljoen dollar venture capital aangetrokken van de bekende investeerder Kleiner Perkins Kaufield & Byers. Lupo Westerhuis: “Dat gaan we gebruiken om de business development hier op te voeren.”

E-commerce

Online overleven voor de retailer

Wanneer Amazon.com binnenkort zijn deuren in Nederland opent wordt de retailmarkt nogmaals op scherp gezet. Welke boek-, muziek-, fashion- of gamesshop –en zelfs wijnverkoper– kan immers tippen aan het miljoenen items tellende assortiment van deze online shopgigant? Tien tips om online te overleven.

E-commerce

Glossybox verscheept twee miljoenste verrassingsdoosje

Het bedrijf is anderhalf jaar en bedient maandelijks al tweehonderdduizend consumenten met doosjes cosmetica. Zij weten nooit wat ze zullen ontvangen en betalen daarvoor een tientje per maand.

E-commerce

Zalando brengt mobiele apps uit

Online modewinkel Zalando brengt mobiele apps uit voor iOS en Android. De Duitse uitvoeringen verschijnen rond deze periode, Nederland moet wachten tot na de jaarwisseling.

E-commerce

H&M optimaliseert sites voor m-commerce

Modeketen H&M richt zijn pijlen helemaal op de mobiele shopper. Komende weken gaan er in acht landen vernieuwde, voor mobiel geoptimaliseerde webshops live. Mobiel krijgt voorrang, de lancering van de Amerikaanse webwinkel wordt daarom verlaat.

E-commerce

PPR neemt belang in niet-Europese Zalandozusjes

De eigenaar van merken als Gucci, Puma en Yves Saint Laurent neemt een belang in de niet-Europese zusterbedrijven van Zalando.

E-commerce

Nieuwe investering voor HelloFresh

HelloFresh krijgt een miljoeneninvestering om meer Nederlanders en Europeanen te abonneren op de bezorgdienst voor groenten, fruit en recepten.

E-commerce