Hands-on Lab: iMac
Apple Nederland ontving afgelopen week het journaille voor een toelichting op het nieuwe altaar: de volgende generatie iMac die sinds een week in Nederland te koop is.
Apple Nederland ontving afgelopen week het journaille voor een toelichting op het nieuwe altaar: de volgende generatie iMac die sinds een week in Nederland te koop is.
Het investeringsbedrijf Axivate van Bas Rasker, Andreas Ezinga en Hugo Mensink wil de Nederlandse tak van Neckermann kopen.
Technologiebedrijf Ticketscript ontwikkelt een terminal waarmee organisatoren van evementen aan de deur tickets kunnen verkopen via internet.
Iets meer dan de helft van de Duitse professionele webwinkels is ook actief in Nederland. De minderheid van die shops heeft geen landspecifieke strategie.
Veel webshops zijn nog onvoldoende in staat hun marketingbeloften na te komen. Dit vraagt om een nauwe samenwerking tussen webshop, gespecialiseerde partnerbedrijven en logistieke dienstverleners.
Tijdsbesparing, de openingstijden van webwinkels en het kunnen vermijden van drukte in de winkelstraten zijn de belangrijkste redenen voor weer een e-commercerecord in deze Sinterklaarperiode.
Een schijnbaar simpele technologie kan de onlinefashionindustrie jaarlijks honderden miljoenen euro’s aan kosten besparen: webcams die de kledingmaten van online shoppers kunnen meten. Het Zweedse Virtusize rolt internationaal uit.
Producten van de boer uit de regio van het land direct aan de voordeur bezorgen. Dat is wat Streekbox nu regionaal doet. Via NRC Handelsblad peilt het nu de vraag naar en mogelijkheid van landelijke dekking.
Adyen begint de uitrol van een mobiel betaalsysteem om zijn positie in de fysieke retailwereld te versterken. Daarbij komt het partijen tegen als Payleven, iZettle en SumUp.
Outdoor-specialist Bever opent zijn vernieuwde webwinkel en laat het offline en online kanaal met elkaar versmelten.
In de loop van volgend jaar opent bol.com drie nieuwe productgroepen. Moederbedrijf Ahold ziet het Plaza, de handelssite voor derden, als een rubriek met miljardenpotentie.
Begin volgend jaar verschijnt er een online productcatalogus waar webwinkels en vergelijkers gratis productinformatie over modeartikelen uit kunnen halen. Dat bevordert volgens de initiatiefnemers de internationale handel.
Amazon.com gaat begin 2013 zelf boeken uitgeven in Europa en verkopen via zijn eigen webshop en Kindle e-readers.
Als een webshop al een mobiel kanaal heeft, is de kans dat een klant tijdens het betaalproces nog afhaakt meer dan vijftig procent. Hype alert: falende usability aan het einde van de funnel.
De Nederlandse consument is a-typisch, lijkt in niets op kopers in andere EU-landen en is veeleisend. Daar staat tegenover, dat hij graag goed betaalt voor een goede deal.