More stories

Premium

‘Twaalf procent e-commerce via mobiel’

Twaalf procent van het aantal internetorders in Nederland wordt geplaatst via een mobiele drager. Daarbij geldt een lichte voorkeur voor shoppen via tablets.

E-commerce

Mythe 2 van 3: “Online kan ik wél de effectiviteit van mijn media budget bepalen”

In dit artikel wordt de tweede aanname (‘mythe’) uit een reeks van drie, uitgelegd en ontkracht: “Online kan ik wél de effectiviteit van mijn media budget bepalen” .

E-commerce
Premium

MediaMarkt: vijf procent omzet via online kanaal

MediaMarkt en Saturn boeken een online groei van zestig procent en genereren nu vijf procent van de totale handel via internet.

E-commerce

iMerge stapt uit Futurumshop

Investeerder iMerge verkoopt zijn belang in buitensportwinkel Futurumshop. Oprichter Harmen van de Meulen wordt weer volledig eigenaar.

E-commerce

Zes drivers voor directe verkoop online fabrikanten

Directe verkoop door fabrikanten aan consumenten is hot! Dit heeft een aantal redenen: 67% van de online shoppers verwacht dat zij in de toekomst direct bij de fabrikant gaan kopen. De opkomst van huismerken zet de positie van A-merken meer onder druk. Daarnaast zorgt de crisis ervoor dat er minder marge overblijft door verkoop via retailers.

E-commerce

Positieve eerste reacties bezorgdienst Google Shopping

Een kritisch e-commercevolger van onder meer Google Shopping is laaiend enthousiast over de supersnelle bezorgdienst van Google. Vandaag besteld, vandaag bezorgd, zonder extra kosten vanwege een jaarabonnement bij de logistieke dienst.

E-commerce

Het geheime bedrijf achter de iWatch van Apple

De kans dat Apples slimme horloge iWatch gaat heten is niet erg groot. De domeinnaam iWatch.com is nog steeds in handen van Anything.com, die het al in 1998 liet vastleggen. Smartwatch.com daarentegen verwijst naar een ‘geheim project’. Apple?

Conversie

‘We ontketenen een revolutie in de mediasector’

Emesa, e-commercespecialist op de vrijetijdsmarkt, staat op het punt zijn tweede revolutie in vijf jaar aan de Nederlandse markt te presenteren: een nieuw performancebased afrekenmodel voor tv-reclame. Directeur Marc Muller (48) deelt zijn plannen tijdens een lunch in het Amsterdamse Vakzuid.

E-commerce

Fonq opent 115 mobiele webshops

Webwinkelketen Fonq heeft voor al zijn speciaalzaken mobiele winkels geopend die, een maand na lancering, een omzetstijging laten zien van vijftig procent.

E-commerce

Mythe 1 van 3: ‘De omzet uit mijn webshop rechtvaardigt mijn e-commerce businesscase’

Steeds meer traditionele retailers zetten de stap naar online. Tijdens deze transitie doen veel retailers een aantal aannames, die wellicht helemaal niet terecht zijn. In dit artikel wordt de eerste aanname (‘mythe’) besproken en ontkracht. In de volgende twee artikelen worden twee andere mythen behandeld.

E-commerce

99Designs opent Nederlandse site

De marktplaats voor grafisch ontwerp 99Designs opent een Nederlandse site. Bedrijven die logo’s, webdesign of andere ontwerpen zoeken, kunnen terecht bij een volgende bemiddelaar in dit segment.

E-commerce

Zestig miljoen voor Eventbrites Europese expansie

Eventbrite, een site om evenementen mee te organiseren en tickets te verkopen, stelt zijn beursgang uit en haalt daarom zestig miljoen dollar op bij durfinvesteerders. Het geld wordt gebruikt om te groeien in Europa.

E-commerce

404-pagina’s zijn geen doodlopers

Website-aanpassingen leveren vaak dode links op bij affiliates. Wat is de impact daarvan? En wat levert reparatie ervan op? Een aantal inzichten en learnings van een van de grootste online verhuurders van vakantiewoningen.

Conversie

Het nieuwe click & collect bij De Buren

Ooit zal het tot het verleden behoren: Pakketjes die worden bezorgd op precies dát moment dat je niet thuis bent. Met over het algemeen tijdvakken van enkele uren verloopt het bezorgen van onze online bestelde goederen nog niet echt naar wens. Met een postbus 2.0 neemt de consument de regie weer in handen.

E-commerce

Cybercrime krijgt grip op Nederlandse online business

Afgelopen vrijdag was het KLM, in Duitsland is het nu online reisbureau Opodo en afgelopen weken waren alle Nederlandse banken aan de beurt: dicht door digitale aanvallen van onzichtbare criminelen die nagenoeg nooit worden gepakt.

E-commerce