More stories

Mobiel en de voordelen van een API

Het is bekend. Steeds vaker blijkt dat mobile (smartphones en tablets) een belangrijk deel in de customer journey is. 50% van de oriëntatie-processen start op mobiel (volgens een onderzoek van Forrester). Vanwege eenvoud in beheer wordt veelal gekozen voor een responsive designed site die voor mobiel en andere schermgroottes geoptimaliseerd wordt. Maar is dat juiste weg?

E-commerce

‘Zeven procent Nederlands e-commerce via mobiel’

Op Zanox’ affiliatenetwerk in Nederland wordt een kleine zeven procent van de omzet gerealiseerd via smartphones en tablets. De grootste adverteerders zijn die in de financiële sector.

E-commerce

Fulfillment; zelf doen of uitbesteden?

Als retailer of online verkoper is het lang niet altijd vanzelfsprekend alle logistieke processen in huis af te handelen. Met het principe van de schoenmaker en leest in het achterhoofd zijn zaken als opslag, verpakken en verschepen van producten uit te besteden. Wat is wijsheid?

E-commerce

Kwart PayPalgebruikers shopt mobiel

Een op de vier gebruikers van PayPal heeft afgelopen jaar een aankoop afgerekend met zijn mobiele telefoon. EBay verwacht dat mobiel de motor blijft achter innovatie in het digitale en fysieke retaillandschap.

E-commerce

Eerste inzichten over ‘same day deliveries’ duiken op

Consumenten tussen de twintig en dertig jaar maken makkelijker gebruik van ‘same day deliveries’ dan ouderen. En dan ook nog eens de mannen onder hen, aangezien tweederde van de jonge vrouwen wel een dag wil wachten tot een internetbestelling wordt afgeleverd.

E-commerce

Conversie attributie: ‘Be less wrong’

John Wanamaker stelde ooit dat 50% van het advertentiebudget weggegooid geld was, maar dat het probleem was dat hij niet wist welke helft dit was. Ondanks dat hij dit ruim een eeuw geleden zei, gaat dat vandaag de dag nog steeds te vaak op. Ook in online media.

Conversie
Premium

Onderzoek: Mobiel wordt hét aandachtsgebied

Mobiele ontwikkelingen zullen de belangrijkste aandachtsgebieden zijn voor (online) retailers zo blijkt uit onderzoek. 54% van de 115 ondervraagde, wereldwijd opererende retailers, geeft aan het als belangrijke groeimogelijkheid te zien.

E-commerce

Netflix stapt over op HTML5-streaming

De Amerikaanse online streaming videotheek Netflix maakt de overstap van Microsoft Silverlight naar HTML5 als standaard platform om zijn premium video’s te streamen.

E-commerce

10 punten voor het optimaliseren van je fulfillmentstrategie

De eerste ervaringen van een nieuwe klant zijn in veel gevallen bepalend. Om deze nieuwe klant een terugkerende klant te laten worden zet je daarom sterk in op je geleverde service. Minstens zo belangrijk, zo niet belangrijker, is hoe de ervaringen zijn met de orderafhandeling. Op tijd leveren en de kosten van de levering zo laag mogelijk houden zijn daarin belangrijke aandachtspunten. 10 aandachtspunten voor het optimaliseren van je strategie.

E-commerce

Conversie optimaliseren? Make it really bloody obvious!

Je werkt hard aan zoekmachine-optimalisatie, PR en campagnes. Je vertelt je verhaal aan iedereen die het wil horen en trekt daarmee een hoop potentiële klanten. Ondanks dat het verkeer zal toenemen blijven verkopen of andere conversie wellicht uit. De truc? Make it really bloody obvious!

Conversie

Groningers bouwen social reisgids

De ontwikkelaars van Travelmap uit Groningen bouwen een internationale reisgids die socialmedia als bron voor reisadvies gebruikt.

E-commerce

Amazon opent nieuwe speciaalzaak via aparte e-commercedochter

Een speciaalzaak met louter kinderkleding ging in Amerika kort voor het weekend open onder de naam Look.com. Wie goed kijkt, zie dat het Amazon.com is dat zijn tentakels in het e-commercelandschap verder uitsteekt.

E-commerce

Wat is omnichannel retailing?

Thuiswinkel.org maakte onlangs bekend onderzoek te gaan doen naar toekomstige ontwikkelingen binnen retail in Nederland. Onder de noemer Shopping 2020 wordt gekeken hoe we wereldwijd bij kunnen blijven. Een van de meest gehoorde internationale termen van afgelopen tijd is “omnichannel retail”. Wat het is en hoe anderen hiermee omgaan.

E-commerce

Europese webshops geven Google Shopping een kans

Een derde van de Europese webwinkels gaat vanwege productvergelijker Google Shopping meer geld uitgeven aan online reclame, blijkt uit een onderzoek van Become.eu.

E-commerce

Investeerder waardeert Home24 op kwart miljard

De Zweedse grootaandeelhouder Kinnevik waardeert de internationale online meubelwinkel Home24 op 260 miljoen euro.

E-commerce