Duitse staking legt logistiek Amazon deels plat
Voor de tweede keer in twee weken leggen logistiek medewerkers van Amazon in Duitsland het werk naar. Met de staking hopen de werknemers hoger loon af te dwingen.
Voor de tweede keer in twee weken leggen logistiek medewerkers van Amazon in Duitsland het werk naar. Met de staking hopen de werknemers hoger loon af te dwingen.
Vrouwen zijn voor veel online fashion retailers de belangrijkste doelgroep. Zij besteden meer geld per jaar aan kleding dan mannen. Maar waarom? En hoe denken wij als online fashionshop in de toekomst meer mannen naar de winkel te krijgen?
Consumenten kunnen hun eigen postzegels gaan schrijven nu PostNL een nieuwe versie van zijn app uitbrengt.
Een desktop, een tablet en een mobiele telefoon, allemaal met toegang tot het internet. Naast de uitdagingen die dit met zich mee brengt op het gebied van meten brengt dit ook kansen en uitdagingen met zich mee op het gebied van ad copy testing en bannercreatie.
Een video bekijken van een ‘hair how to’ en direct met een klik op de muisknip de bijbehorende haarproducten kunnen bestellen. Dat is een nieuwe vorm van e-commerce die YouTube uitprobeert in samenwerking met Unilever.
Het Engelse warenhuis Marks & Spencer bevindt zich middenin de transitie van offline naar multichannel, de geraffineerde min alle online offline beschikbare kanalen. De eerste resultaten zijn veelbelovend: de multichannelomzet groeit met zeventien procent.
Per 20 november wordt Google Checkout vervangen door Wallet, van geldbeursje naar volledig functionele portefeuille. Webwinkeliers moeten e-commerce niet meer zien als financiële transactie, maar als een complex geheel van klantenbinding.
Online brillenwinkel Mister Spex trekt zestien miljoen euro durfkapitaal aan om zijn Europese expansie te financieren.
Net als in de offline wereld, wordt er in de online wereld volop gebruikt gemaakt van kortingsacties. In de ene week is product x in de aanbieding en in de andere week product y. Vaak heeft zo’n actie tot doel om impuls aankopen te triggeren en zodoende de omzet te verhogen. De vraag of hierdoor de totale omzet voor product x en y samen ook hoger wordt, wordt vaak niet gesteld.
Het e-commercelandschap gaat wat de digitale tak van Albert Heijn betreft ingrijpend veranderen in de komende jaren. De klantwens verandert, waardoor de inrichting van de digitale én fysieke winkel op de schop moet. Logistiek wordt deze ook steeds meer op zijn wenken bediend.
Gisteravond werden de Dutch Interactive Awards uitgereikt. Eén van de vier kanshebbers voor de hoofdprijs in e-commerce was de Winkelwidget van bol.com. Een widget die partners in staat stelt om binnen drie stappen, zonder HTML-kennis, een semiprofessionele webwinkel met relevant aanbod te creëren. Zie hier de case.
De ene vergelijkingssite na de andere kondigt aan om van een ouderwetse leadgenerator te veranderen in een e-commerceplatform. Een gouden kans of krijgt de webshop er een concurrent bij?
Bij het ontwikkelen van nieuwe websites of een redesign, komen bedrijven regelmatig met de vraag of zij de homepage moeten indelen naar doelgroepen. Dit is een lastige vraag, omdat het van veel verschillende factoren afhangt.
De ‘winkelstraat’ Rakuten in Duitsland gaat logistieke diensten leveren voor aangesloten webwinkeliers. Zij kunnen de fulfilment van hun orders gaan uitbesteden.
Wij Nederlanders lopen nagenoeg voorop als het gaat om online bestedingen. Toch doen we onze dagelijkse boodschappen het liefste bij de supermarkt om de hoek. Het aanschaffen van producten binnen non-food lijkt, ondanks het ter ziele gaan van een Truus.nl, nog enigszins een optie.