More stories

Kieskeurig.nl wordt (ook) webwinkel

Kieskeurig.nl verandert vanaf komende zomer van functie. De productvergelijker wordt ook een webwinkel waar de consumentengroep met een aantoonbaar hogere koopintentie ook direct hun aankopen kunnen doen.

E-commerce

Omzet Zooplus Nederland: 28 miljoen euro

Online dierenwinkel Zooplus boekte in Nederland in 2012 een omzet van 28 miljoen euro, veertig procent meer dan het jaar ervoor. De Europese keten als geheel verkocht voor 336 miljoen euro aan kattenbrokjes, paardenvoer riempes en kluifjes.

E-commerce

Hoe verbeter je de conversie van je winkelwagen?

Waarom haken website bezoekers af tijdens het bestelproces? En hoe zorg je ervoor dat meer producten daadwerkelijk worden afgerekend?

Conversie

Webwinkels maar liefst 22% trager. Wat te doen?

Webwinkels werden het afgelopen jaar maar liefst 22% trager dan in 2011. Dit blijkt uit een analyse van Radwareonder de 2000 meest bezochte webwinkels. De gemiddelde laadtijd van een webwinkel kwam uit op 7.25 seconden. Langere laadtijd gaat direct ten koste van de omzet. Hoe voer je de snelheid op?

E-commerce

Walmart gaat distributie mogelijk crowdsourcen

Walmart gaat mogelijk voor verandering zorgen binnen de e-commerce. Idee is om de bezorging van alle producten over te laten aan de crowd. Vondst of verlate 1-aprilgrap?

E-commerce

ABC: Always Be Closing…… Always be testing

“ABCeeee, Always, Be, Closing” De donderspeech die Alec Baldwin in de film Glengarry Glenn Cross afsteekt tegen een team van […]

E-commerce

Hoe je als webwinkelier kunt concurreren met giganten

Als online winkelier werk je hard aan populariteit en sales. Toch wijst de praktijk vaak uit dat je nauwelijks kunt concurreren met de bekende giganten. Naamsbekendheid, aanbiedingen, groter assortiment en lagere prijzen lokken het grote publiek. Toch kun je als kleine David de grote Goliath verslaan.

E-commerce

Vouchercloud lanceert in Duitsland

Kortingsbonnensite Vouchercloud, waar Vodafone een meerderheidsbelang in heeft, opent zijn vijfde filiaal.

E-commerce

EBay formuleert nieuwe, grootse ambities

Het handelsvolume op eBays platformen moeten komende drie jaar verdubbelen, evenals het aantal geregistreerde eBay-gebruikers. En de omzet moet met zeker vijftig procent groeien.

E-commerce

Wehkamp brengt productpagina’s tot leven met modelvideo’s

Wehkamp introduceert een nieuwigheid op zijn productpagina’s: modellen showen in video hoe de mannen- en vrouwenkleding staat en valt.

E-commerce

Hoe je het checkout-proces van een webshop verbetert

Zowel uit eigen ervaring als die van anderen weet ik dat de wandeling naar de kassa met een digitaal volgeladen winkelwagentje niet automatisch betekent dat ze mij kunnen rekenen tot de klantenkring. Een bekend gegeven binnen veel e-commerce omgevingen want een check-out-success rate, het percentage dat bij de kassa komt en daadwerkelijk afrekent, vanaf 60 procent is relatief normaal. Haakt meer dan 40 procent af dan is het tijd om dit proces te verbeteren.

E-commerce

Nieuwe e-commercebaas voor Albert Heijn

Albert Heijn Nederland heeft in de persoon van Adriaan Thierry sinds zojuist een nieuw e-commercebaas.

E-commerce

Pathé verkoopt een miljoen kaartjes via mobiel

De mobiele app van Pathé is een miljoen keer gedownload en werd een miljoen keer gebruikt om een bioscoopkaartje te kopen.

E-commerce

Google Shopping: Vandaag besteld, vandaag bezorgd

Google begint in Amerika een – nu – kleine proef waarbij het zichzelf neerzet als virtuele warenhuis met een snelle bezorgdienst.

E-commerce

Hoe Dropbox betalende klanten maakt van gratis gebruikers

Veel e-commerce-omgevingen zijn vandaag de dag ingericht naar het zogenaamde freemium-model. Door social media, mond-tot-mondreclame en zoekmachines optimaal in te zetten trek je in rap tempo een hoop nieuwe gebruikers aan. Klinkt geweldig maar hoe activeer je deze gebruikers uiteindelijk betaalde diensten af te nemen?

E-commerce