More stories

Supercell verdient vooral aan oude games

Supercell, de ontwikkelaar van mobiele games, heeft in 2018 1,4 miljard dollar omgezet. Dat is in elk geval de schatting van Sensor Tower.

Entertainment

CES 2019 gaat over mogelijkheden én verantwoordelijkheden

Tijdens de Consumer Electronics Show (CES 2019) vergapen we ons niet alleen aan de nieuwste technologische ontwikkelingen. De tech-branche gaat ook in op maatschappelijke vraagstukken die onherroepelijk om aandacht blijven vragen. Inderdaad: alles raakt steeds meer met elkaar verbonden, maar als we de risico’s bagatelliseren, maken we van alle mogelijkheden ook meteen onze grootste valkuilen. Dit zijn vijf trends die centraal staan tijdens CES 2019.

Gear

VodafoneZiggo publiceert deze maand tarieven voor openstellen kabel

VodafoneZiggo zal nog deze maand de tarieven publiceren die aanbieders moeten betalen om gebruik te kunnen maken van zijn netwerk. Het kabelbedrijf had dat eigenlijk al voor 31 december moeten doen.

Media

Mobiele games melkkoe voor Nintendo

Nintendo moet het de laatste jaren meer hebben van mobiele games dan van hardware. Volgens marktanalist Sensor Tower brachten de mobiele games in heel 2018 348 miljoen dollar op.

Entertainment

In-app abonnementen onder druk na revolte Netflix en Spotify

Netflix, Epic Games en Spotify willen Apple niet meer betalen voor het afsluiten van abonnementen via de App Store. Ze gaan hun abonnementen en registraties via een eigen website afhandelen. De grote vraag is: wie volgt hun voorbeeld?

Entertainment

CES 2019: Samsung lanceert Apples iTunes op zijn televisies

Samsung brengt Apples iTunes in de vorm van een app naar zijn slimme televisies, zo is aan de vooravond van CES 2019 aangekondigd. De app voor films en tv shows zal standaard aanwezig zijn op toestellen die vanaf deze zomer beschikbaar zijn.

Entertainment

Nieuw gameplatform brengt elke dag nieuw spel

Rami Ismail, medeoprichter van het Nederlandse Vlambeer, lanceert een gamedienst genaamd Meditation. Abonnees krijgen elke dag een nieuw kort spel voorgeschoteld.

Entertainment

Ksa legt recordhoogte aan boetes op

De Kansspelautoriteit legde in 2018 in totaal 23 sanctiebesluiten op: zeven bestuurlijke boetes, twaalf lasten onder dwangsom en vier lasten onder bestuursdwang. De door de Ksa in 2018 opgelegde boetes liepen op tot 1,7 miljoen euro, waarmee een record is gevestigd.

Entertainment

Ziggo Sport: 71 miljoen euro omzet in 2017

Ziggo Sport heeft in 2017 een omzet behaald van 71,3 miljoen euro, 21,8 procent meer dan in 2016. Dat blijkt uit het jaarverslag van Liberty Global Content Netherlands (LGC NL), waaruit Telecompaper citeert. Er wordt nog altijd met verlies gedraaid: 7,3 miljoen euro.

Entertainment

Zynga koopt Finse Small Giant Games

Zynga telt niet minder dan 700 miljoen dollar neer voor Small Giant Games, het bedrijf achter de mobiele game Empires & Puzzles.

Entertainment

VR-versie Angry Birds op komst

Rovio brengt een VR-versie van zijn gamesucces Angry Birds op de markt. Angry Birds: Isle of Pigs komt volgend jaar beschikbaar voor alle VR-platforms.

Entertainment

&samhoud media bouwt multiplayer AR dans-app

Het kan zomaar een wereldhit worden voor de jonge dansende tweeling Norah & Yarah. &samhoud media bouwde voor hen een iOS-app om in multiplayer via augmented reality anderen te leren dansen.

Augmented Reality

Taylor Swift gebruikt gezichtsherkenning tegen stalkers

De Amerikaanse zangeres Taylor Swift gebruikt gezichtsherkenning om tijdens concerten bekende stalkers te kunnen identificeren.

Security

Videoprijzen Hashtag Awards 2018 uitgereikt

Zojuist zijn voor de tweede keer de Hashtag Awards uitgereikt, een prijs die de originele videoproducenten in de schijnwerpers wil zetten.

Video

Hoe Disney door creatief datagebruik zijn online verkoopresultaten verbetert

Ieder bedrijf wil tegenwoordig ‘data driven’ zijn. En niet zonder reden: het bewijs stapelt zich op dat bedrijven met een data-gedreven aanpak succesvoller zijn dan degene die beslissingen nemen op basis van hun buikgevoel. Er zit echter wel een kleine keerzijde aan een dergelijke aanpak: veel online product-marketeers (of merchandisers) hebben moeite om hun verzamelde data op een effectieve wijze te gebruiken. Bovendien blijkt de implementatie van een data-gedreven cultuur door de hele organisatie heen nog een grote uitdaging te zijn.

Customer Experience