Dentsu opent internationaal reclameloket Dentsu Gaming
Reclamereus Dentsu lanceert een loket waar merkadverteerders terecht kunnen om zich met zijn boodschappen te positioneren in games.
Reclamereus Dentsu lanceert een loket waar merkadverteerders terecht kunnen om zich met zijn boodschappen te positioneren in games.
Game-ontwikkelaar Night School Studio, onder meer bekend van Oxenfree, is overgenomen door Netflix. Het is de eerste game-overname voor het platform.
Een gesprek met Rogier Kauw-A-Tjoe van start-up Luqo, dat fysiek en digitaal leermateriaal maakt waarmee kinderen leren samen te spelen en te werken.
Spotify begint een internationale, zakelijke reclamecampagne om meer adverteerders op zijn platform te krijgen.
Holland Casino en Nederlanse Loterij maken als eerste Nederlandse bedrijven bekend dat ze een vergunning hebben gekregen voor het aanbieden van online kansspelen. Ook diverse aanbieders uit Malta hebben een vergunning gekregen.
Het wordt een buitengewoon spannende dag voor 29 Nederlandse en buitenlandse online kansspelaanbieders. Over enkele uren weten zij of ze een vergunning voor de Nederlandse markt krijgen. Per 1 oktober 2021 mag daarmee via internet in Nederland kansspelen worden aangeboden.
Voor het Eurovisie Songfestival in Rotterdam ontwikkelden AVROTROS en NPO Innovatie een voice-applicatie voor de Nederlandse Google Assistent.
De Kansspelautoriteit (Ksa) verleent 10 vergunningen waarmee per 1 oktober 2021 via internet in Nederland kansspelen mogen worden aangeboden. Dat heeft René Jansen, voorzitter van de raad van bestuur van de Ksa, vandaag gezegd op het congres Gaming in Holland in Hotel Krasnapolsky in Amsterdam.
Eind september maakt de Kansspelautoriteit bekend welke bedrijven erin geslaagd zijn een vergunning te bemachtigen voor online kansspelen. Per 1 oktober mogen die legaal kansspelen aanbieden.
De Nederlandse betaalfilmzender Film1 wordt na bijna 20 jaar weer onderdeel van Canal+. Dat bedrijf neemt de huidige eigenaar SPI International over.
Verscheidene bekende artiesten nemen deel in een investeringsronde in Audius. Dat is een op blockchain gebaseerd alternatief voor Spotify en Soundcloud.
De Kansspelautoriteit heeft de reclameregels toegelicht die per 1 oktober gaan gelden voor online gokbedrijven met vergunning. Zo mag geen reclame worden gemaakt in games of op websites of applicaties waar games worden aangeboden.
Het Nederlandse beursdebuut van Universal Music Group (UMG), ’s werelds grootste platenlabel, is succesvol verlopen. Bij de opening schoot de koers tientallen procenten omhoog ten opzichte van de referentieprijs.
De online marktplaats voor digitale voetbalplaatjes Sorare haalt 580 miljoen euro venture capital op bij Softbank. Dat participeert tegen een waardering van 3,7 miljard euro.
De digitale muziekzender XITE biedt zijn kijkers de mogelijkheid om ‘anoniem’ te kijken, zodat er adverteerders hen niet kunnen tracken en profileren.